• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Haha jag såg precis mitt lila stavfel Som sagt detta är ju "biktklubben" vill man ha pulverdiet så funkar www.viktklubben.se mycket bättre

Ska på liten intervjuv angående ett säljjob imorgon. Resande säljare åt ett modemärke...kan inte säa vilket än Spännande!

Vet inte om jag är så duktig egentligen, har ju liksom inte så mycket annat att gör hela dagarna Jag känner att jag MÅSTE träna,gå o springa såhär mycket bara. Blir totalt GALEN av att bara sitta stilla. Är väl en kombination av att vara arbetslös=känna sig lite värdelös, (jag vill verkligen opoängtera att man inte är det och jag tycker ABSOLUT INTE att arbetslösa personer är värdeösa!!! Bara jag som är inne i en löjlig svacka), och min vana att stå 8 timmar per dag som gör att jag känner mig som en liten fet tax om jag inte rör mig hela tiden. Fast lite duktig är jag faktiskt som ite sunkar ihop. Går upp senast 7.30 varje dag. HATAR att slösa tid o dagar.

Nu ska jag faktiskt smaka en av de 5 olika sorternas kakor jag bakat idag. Äter inte em själv utan har gjort dem till in käre make. Vill ju vara en duktig hemma fru

Pusss på er mina söta vänner!!!! i gör mig så glad o jag känner mig mycket piggare efter att jag fått lite pepp o omtanke från er. Håll tummarna för mig imorgon!

• Mikabella

Nu får jag ge mig!! Ett lila stavfel! Haha finns det gula, gröna och turkosa stavfel oxå kanske?

Mikabella skrev 2008-09-16 21:19:39 följande:
    [citat]
    Haha jag såg precis mitt lila stavfel Som sagt detta är ju "biktklubben" vill man ha pulverdiet så funkar www.viktklubben.se mycket bättre.
  • Maliinka

Mikabella
    Är också arbetslös nu, har så varit i 2,5 månader. Känns deppigt Iofs så har jag en härlig tvååring hemma så jag har inga problem med att fylla ut dagarna, men det är ändå en jobbig känsla att inte "göra rätt för sig" (för så känns det)... Lycka till på intervjun imorgon!

Hope
    Åååhh vad skönt att få hem lilltjejen! Hur gammal är hon?

Sen har jag både bikt och framgång att berätta Då sonen fyllt två år under helgen, så har det blivit tårta, kakor (eller glass) fredag, lördag, söndag samt idag! Hu! Men vill inte hålla igen när det är kalas riktigt heller... Försöker hålla mig till 18 points/dag men har legat runt 20... Skärpning! Idag har jag dock varit ute och gått en snabb promenad på kvällen, drygt 10000 steg idag och det är bra för att vara mig Så jag är på g! Har faktiskt minskat några centimeter i midjemått på bara en vecka, men det beror nog på att jag helt enkelt inte äter mig proppmätt längre utan bara "inte hungrig"...

• MonKuT

Japp, jag känner mig jättepeppad!!! Åh, okej så vill jag strängt komma till mitt mål får de bli en pulverdiet...! Men jag fundera på om jag kan börja byta ut lunchen till pulver till en början.. Jag har också köpt Allevo-måltidskakor. Orkade typ en halv o sen blev man ju less på det. Men som sagt jag vill ju kunna hålla vikten någorlunda. Men jag fundera på att köra en massa träning i olika sorter, en massa konditionsträning, styrketräning av olika sorter och annat samt ha en duktig kost nu de närmaste månaderna så kanske man tappar några kilo de närmaste månaderna och omvandlar fett till muskler ist. Och sedan efter jul, tänkte jag höja snäppet med att köra en detoxvecka för o rensa ut och sedan ha sträng diet me pulver o vitaminer och annat bra. HÅLL TUMMARNA FÖR MIG!!! Jag e svag för rött vin och restaurangbesök och gärna sushi.
    Imorrn ska jag äta sushi me ett par kompisar, fasen va gott de ska bli.
    OCh igår körde jag 75 spin-pump, idag tränade jag 2 tim, 1 BodyPump och 1 tim intervallträning/kondtion.. känner mig rätt duktig.. Imorrn blir de "bara" morgonpromenad med stavar och backträning.

Nä nu ska jag sova några timmar. Fasen vilken bra tråd.

• BrudSeptember2008

Idag tror jag att Kamelen vill lämna en gul bikt i vår klubb!;)

Jag kommer upp i 15.650 aktivitetssteg idag, inte illa för en slappis som jag!;) Då har jag "plankan" kvar...
    Men ska sitta 5 minuter och hämta andan efter mitt cykelpass som jag avslutade precis. 400 kalorier förbrända... Hoppas att det råder bot på den dumma kladdkakan och glassen jag åt förut:S

Övrigt så har jag ingen disciplin när det gäller maten... ÄN..
    Men en sak i taget att ta kontroll på.

Lycka till imorgon Mikis!:)
    Resande säljare låter väldigt kul!

MonKuT- Låter som du tränat/motionerar en hel del! Du borde rasa i vikt tycker jag, men du kanske är på den berömda platån för tillfället!? Där har vi nog varit allihop under längre eller kortare perioder. Tråkigt, men övergående!:)

Imorgon bitti ska jag väga mej och se vad domen blir efter 2 veckors synd! Återkommer om resultatet....

God natt på er alla!
    Lycka till, imorgon är en ny dag och alla gamla synder är som bortblåsta!:D

• BrudSeptember2008

Hvidis;
    Jag ska testa hålla position i plankan, får se hur det går!;)

• Cantaton

Jag förståååår inte. Det händer ju aldrig nånting!! Nu hade jag gått upp 1hg (inte mkt förvisso, men ingen nergång direkt...) Förra veckan gick jag också upp. Jag tränar 2-3ggr i veckan, går rätt mycket och äter nyttigt (sånär som på lite choklad). Deprimerande... Det syns liksom inte heller nånting (mer än att rumpan är fastare och att jag har fått armmuskler. Men magen och låren är minsann lika stora.)

• Hope2008

God morgon!

Här är en till som "hoppar" upp och ner i vikt. Jag förstår ingenting. Det är klart att det är lite annorlunda veckan innan menstruation osv, men nu är det rörigare än någonsin. Det skiljer mycket mellan morgon och kväll... Känner jag mig smalare (och har kört sträng diet i någon vecka) visar vågen ofta på ett par kg upp. Sambon tror att vågen är kass...

Maliinka: Hon är 4,5 år!! Det är så härligt att ha henne hemma igen! Hon är så fruktansvärt rolig nu och det räcker nästan att hon öppnar munnen så har vi svårt att hålla oss för skratt. Snacka om ljuvliga funderingar över livet och tillvaron!!

Idag ska vi till frisören efter dagis. Detta ser hon mycket fram emot (eftersom man då kan få färg i håret!!).

• Nalle Puh 40

Oj, vad inlägg sen jag var här sist. Är inte pigg idag så jag orkar nog inte läsa i fatt alla men men...

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...