• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • AniMann

Ställde mig på vågen i morse och den visade på 60,4!!!
    ner 0,5 kg.
    Såå skönt att jag inte har gått upp nu när jag bara vart still i veckan!
    Tänk att första januari vägde jag 72 kilo.
    Det har inte gått så fort för mig att gå ner men jag hade ju inte satt något tidsmål heller.
    Nu är det inte långt kvar till mitt mål som är 58 =)

Jag måste verkligen köpa nya kläder! har märkt att alla tröjor jag har töjde ut sig när min mage var större så dom liksom flaxar runt midjan nu haha.

• Hvidbrud

AniMarie: Vad härligt! Ny garderob tycker jag låter som en välförtjänt belöning efter att du lyckats gå ner så mycket! Grattis! De sista futtiga kilona, kan ju vara lite tuffare att slänga, men det ska du säkert klara!

Cantaton: Medicin smakar ju inte alltid gott...!!

• Cantaton

Njä, men jag äter sällan medicin

Hvidbrud skrev 2008-08-28 12:27:22 följande:
    AniMarie: Vad härligt! Ny garderob tycker jag låter som en välförtjänt belöning efter att du lyckats gå ner så mycket! Grattis! De sista futtiga kilona, kan ju vara lite tuffare att slänga, men det ska du säkert klara!Cantaton: Medicin smakar ju inte alltid gott...!!
  • Sebastiána

Jag "svällde" naturligtvis upp under semstern och kämpar för att bli av med det. Det gick inte alls bra de första veckorna. Jag promenerade var och varannan dag men inget hände. Sedan ändrade jag matvanorna lite. Jag skippar vitt bröd, äter nästan ingen potatis alls, men hoppar inte över kolhydrater helt. Jag äter mer kött och grönsaker. Och det märks skillnad!

Till min stora förvåning vägde jag mindre både förra lördagen och söndagen, trots att jag ätit chips (jag hoppade visserligen över läsken och drack smaksatt Ramlösa istället). Men annars har jag bestämt att jag bara får äta chips en gång i månaden.

• ingenjörsbruden

Hope2008: Krya på dig o fortsätt att tänk positivt! Hus slår det mesta!!

Tobiasolinda

Brudseptember2008: Jättebra med "smygpass", all träning räknas! Är säker på att du grejar din målvikt t nästa helg!!

Hvidbrud: Kören sjunger *jobbajobba joooobba* Vad menar du med "får man muller av"???

AniMan: Dyrt att gå ner i vikt.... Men SÅ roligt!! Grattis till tappet!! Starkt jobbat från 72!!!

Cantaton: Kan jang brukar lindra min hals, bafucin är osså bra när man har en lindrig halsinfektion....men du som sjunger har väl koll på vad som är bra för halsen!!

Själv kämpar jag på....har haft lite dipp i motivationen...mkt på jobbet...vill hellre hänga här på BT!! Dessutom så är det snart mens o då brukar min kropp kännas pluffsig...vilket nog har gjort att humöret har dämpats en del....
    Men byxorna jag har på mig glappar 5 cm (rakt ut fr naveln räknat) o byxorna jag hade igår har jag aldrig använt innan för de krympte i tvätten!!! Så ledsen är jag inte!!!
    Kör hårt med mina nutrilette pulver t lunch...har provat choklad...men den var inte lika god som skogsbär....chokladen smakade nästan bananchoklad!!! synnerligen skumt!!

• Ninnispinnis

Hej ni underbara tjejer!

Efter sista mätningen innan bröllopet kommer härmed bröllopsmåtten till mina kurviga 170 cm:

Vikt: 65,3 (Yes!)
    Midja (smalaste stället): 67 cm
    Höft (vid höftkammen): 90 cm

Detta inebär att jag faktiskt har nått mitt mål med -2cm och -2kg som jag satte när jag hoppade in i tråden Jag känner mig väldigt nöjd, sund, duktig och faktiskt riktigt snygg (även om det känns konstigt att säga...)

Jag måste dessutom tillägga att ni har varit ovärderliga! Ni är alltid så ärliga, så när jag funderar på att ta den där extra tårtbiten så tänker jag: "nu måste jag ju skriva i tråden att jag syndade med tårta, tänk vad mycket skönare det känns om jag kan skriva att jag lät bli!" Och så låter jag bli, och känner mig duktig Dessutom känns det ju extra kul att träna när man får skriva det i tråden efteråt!

När m2b steg upp idag tyckte han att jag behövde sova lite till, så medan han åkte in och klippte sig, provade kläder och hämtade vin tillsammans med sin syster så sov jag till klockan 11!! Jag hade nog en rejäl sömnskuld efter att ha stigit upp klockan 05.15 hela veckan så det var välbehävligt... Nu har jag varit ute och powerwalkat 8 km med manschetter och mbt Tänk att få sova till 11 och börja dagen med powerwalk två dagar innan sitt bröllop!

Nu änner jag mig sund, stark, energisk, utvilad och lycklig, och är redo att åka till Småland och gifta mig

Puss & Kram!

• Ninnispinnis

Hej ni underbara tjejer!

Efter sista mätningen innan bröllopet kommer härmed bröllopsmåtten till mina kurviga 170 cm:

Vikt: 65,3 (Yes!)
    Midja (smalaste stället): 67 cm
    Höft (vid höftkammen): 90 cm

Detta inebär att jag faktiskt har nått mitt mål med -2cm och -2kg som jag satte när jag hoppade in i tråden Jag känner mig väldigt nöjd, sund, duktig och faktiskt riktigt snygg (även om det känns konstigt att säga...)

Jag måste dessutom tillägga att ni har varit ovärderliga! Ni är alltid så ärliga, så när jag funderar på att ta den där extra tårtbiten så tänker jag: "nu måste jag ju skriva i tråden att jag syndade med tårta, tänk vad mycket skönare det känns om jag kan skriva att jag lät bli!" Och så låter jag bli, och känner mig duktig Dessutom känns det ju extra kul att träna när man får skriva det i tråden efteråt!

När m2b steg upp idag tyckte han att jag behövde sova lite till, så medan han åkte in och klippte sig, provade kläder och hämtade vin tillsammans med sin syster så sov jag till klockan 11!! Jag hade nog en rejäl sömnskuld efter att ha stigit upp klockan 05.15 hela veckan så det var välbehävligt... Nu har jag varit ute och powerwalkat 8 km med manschetter och mbt Tänk att få sova till 11 och börja dagen med powerwalk två dagar innan sitt bröllop!

Nu änner jag mig sund, stark, energisk, utvilad och lycklig, och är redo att åka till Småland och gifta mig

Puss & Kram!

• Ninnispinnis

Vad gör jag för fel?? Sorry att jag trakasserar er med dubbla inlägg

• Cantaton

Ninnispinnis, vad duktig du är! Toppen, toppen! Tänkt vilken fin brud du kommer att vara!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...