• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Åh min gud!! Jag ska gifta mig på lördag!!! Inte om 2-3 månader...NU på lördag! Kändes som att pollten precis trillade ner. Ahhhhh helt galet ju!!

Är du oxå vimsig av förväntan Ninnis? Allt fixat? Jag orkar knapp disjutera sakern längre, blir så stressad. Känns dock som att jag har koll på läget. Var precis o hämtade våra ringar Sååååå nöjd! Jipppiii!!!!!!!!

Åh vet ni vad allihopa!!!??? Vågen visar 52.6 idag! En dag till på renkur o jag kommer ju med råge vara under 53 på lördag! + NU SKA JAG FÅ EN HÄST!!!!!!!!! OCH RN ÄKTA MAKE!!! WOW!!! Fatta tjejer!! Mitt liv känns ganska ok just nu Hihihi känner mig som en fnittrande fjortis!

• BrudSeptember2008

Åh, jag tänkte precis jag skulle logga in och fråga dej Mikis, hur det gick med "renkuren"!!
    Det är ju super kul att du nått under 53!!!! Det blir verkligen med råge tills på lördag om du fortsätter i denna takten!:D

Hur många dagars kurande har du gjort och vilken vikt började du på? Funderar på att köra några dagar nästa vecka, men bara om det är värt det!;)

Vigselförättaren ringde mej igår kväll, 21:50....
    Hon hade kontaktat den andra kvinnan och hon hade sagt att hon kunde åta sej uppdraget! Så nu HAR vi en VF igen!:D

Idag efter skolan beställde jag vita rosor i blomsteraffären, så jag vet att det finns hemma nästa fredag! Jag ska själv binda buketten och göra mannaens coursage, eller hur det stavas.

Kram på er tjejer!

• BrudSeptember2008

Ps;

GUUD vad gott med choklad tårta!:D
    Jag hoppas på att det blir Klings Diné-glasstårta ikväll på kalaset! Den är så gooood!:D

• tobiasochlinda

oj va mycket som hänt idag här på tråden!!!

mikis jag håller tummarna för dig på lörsdag!! du ska se att det blir en juvlig dag!!!!!!!!! och grattis till häst :) vad blir det för nån??

brudseptember, va skönt att det löste sig för er med VF

annimann, ibland e det bra med förskylning!:)

cantanton, du ska se att du snart kommer igång och rör dig neråt på vågen du med.

Själv lider jag av en ny åkomma som heter "kroniskt hungrig" vet inte om det kan ha med ett visst plus att göra....:) men jag är helt sjukt hungrig! måste faktiskt ge mig själv lite duktig för faktiskt äter jag hyfsat ok, inte alltför mycket godis och sånt utan mat.så duktig jag.. :)
    trött e jag också så fort jag sätter mig ner... men det hör väl till också.

kram på er underbara människor!

• Cantaton

Ja, visst ser de lite extra mumsiga ut, våra "män", när de har tränat hårt?!

Hope2008 skrev 2008-08-27 07:56:26 följande:
    Ninnispinnis: Är inte avundsjuk alls.... Mikabella: Nu är det verkligen nedräkning!! Sååå roligt för er!! AniMann: Trist med förkylning. Ta hand om dig!Själv satt jag i möte på jobbet hela eftermiddagen igår. Huvudvärken kom som ett brev på posten därefter och det slutade med att jag gick och la mig med huvudvärk (dock höll jag dieten stenhårt! ). VAKNADE med huvudvärk idag... hatar det... Jag är ingen "huvudvärksmänniska" annars så när jag väl har ont i skallen så brukar det hålla i sig ett tag. Blä!! Mådde dock lite bättre efter smoothie.Var och handlade med mannen min igår. Han är helt inne i "nyttighets- och träningstänket" nu också och vi handlade verkligen till en kanonmatsedel! När vi kom hem igår tränade han som en galning och det är så härligt att se när han är sådär slutkörd och färdig efter träningen... (han är extra läcker då...mums..hihi ).Själv har jag inte vågat väga mig än (väntar till fredag), men det KÄNNS bra. Än så länge glädjer jag mig åt det, så får vi hoppas att vågen känner likadant. Kram på er!!
  • Cantaton

Mikabella, det låter ju som om du klarar ditt mål!! Grattis! Lördag är verkligen nära. Heja!

Ikväll ska sambon och jag gå och träna - på det nya SATS-centret de har öppnat. Fräscht att träna på ett helt nytt ställe. Vi köpte ju träningskorten förra veckan och de invigde anläggningen i helgen, så nu är det bara att tuta och köra! Jag vill bli (nyttigt) träningsberoende igen!

• Ninnispinnis

Grattis Mikis!! Du kommer att stråla på lördag! Och en häst ju Jo, jag tror vi har allt under kontroll, men jag kan inte fatta att det är NU!

Cantaton, vad duktigt att ni kommer igång med träningen! Heja!

September, vad skönt att det orndat sig med VF!

Tobiasochlinda, det där med hunger och trötthet hör nog till, har jag hört... Ta hand om dig!

Är nytränad, nystädad och nyduschad och väntar på att m2b ska komma hem från Sthlm. Nu ska vi ha 25 dagar ledigt ihop, sååå mysigt! By the way, resten av hjärttårtan står i kylen, men ska INTE ätas av mig. Älsklingen får ta resten, inklusive marsipanros

Imorgon åker vi upp till Småland inför vigseln, och det är lite si och så med internetförbindelsen där... Jag hoppas hinna titta in till er innan lördag, men annars är jag FRU nästa gång vi hörs Helt ofattbart!!

Stooooooooooooor kram till er allihop, och tack för att ni finns!

• BrudSeptember2008

Ninnispinnis;
    STORT lycka till på bröllopsdagen!:)
    Hoppas att ER dag kommer att bli en underbar dag!
    Ska sända er mina tankar på lördag! Och sen hoppas vi på lite bilder från den stora dagen så vi får se hur vacker du kommer att vara!:)

Cantaton;
    Kul att träna tillsammans med sambon!:)
    Angående att stå still, det har vi nog alla gjort här inne. Ett tag när jag motionerade som en tok gick jag upp(!?) i vikt till och med! Vansinnigt tråkigt... Men det vänder igen, håll bara ut och kämpa på så ska du se att det snart släpper!

Mikis;
    Du är verkligen VÄRD en häst nu, efter allt slit!:D
    Om 3 dagar är du FRU!:)
    Säger samma till dej som ninnispinnis. Ha en underbar dag!
    Ska sända er en tanke på lördag! Och sen hoppas vi på bilder från den vackra bruden!:)

tobiasochlinda;
    Hihi... Såå konstigt att du är konstant hungrig och trött...;)
    Allra värst tycker jag att det är i början av graviditeten.

Animann;
    Har du vägt dej än? Eller har du någon speciell "väg-dag"?
    Kul att du också har krypit neråt några hekto!:)

Igår sa min kompis att jag skulle äta upp mej lite, jag var mager så man såg mina revben!:D (hon överdrev lite...)
    Men det är ju kul att det syns att man har "lättat" några kilo!:)

• Cantaton

Nu har vi tränat och promenerat hem samt ätit lite fruktsallad (alldeles för sent). Känns sååå skönt i kroppen! Me like att vara på gymmet. Det enda som är jobbigt är att komma ihåg att jag gillar det nästa gång det blir dags Det blir troligtvis på fredag.

• Hope2008

Hoppas att ni blivande fruar får en underbar dag i helgen!!

Idag vaknade jag och var genomförkyld. Det kanske också kan förklara den där huvudvärken härom dagen... Jag får nog hålla mig till promenader några dagar och hoppas att det ger med sig fort. Imorgon är det vägning och jag hoppas verkligen att det har hänt något!! Är så sugen på att kliva in i hösten och känna mig lagom igen.... Det hänger några riktiga favoritplagg i garderoben som jag bara längtar efter att komma i igen (nåja, jag kommer väl i dem nu också, men de känns inte alls bekväma... sitter åt och stramar).

Nu gäller det att klara helgen. Min dotter är hos sin pappa den här veckan och då brukar det innebära att jag och sambon lever "vuxenliv" och går ut och äter eller går ut och "partajar" lite på helgen. Jag är väldigt sugen på att göra något skoj, men om förkylningen håller i sig så lär väl den lusten dämpas. Det kanske är bra för då kommer vi inte att trycka i oss en massa gott i helgen!

Igår pratade jag och sambon om bröllop igen. Vi vill så gärna båda två, men eftersom vi precis har köpt hus (och det fortfarande är lite extra utgifter varje månad p g a att vi fixar med huset) så är det svårt att spara undan pengar. Vi får vänta några månader till med att börja spara. Men det är härligt att drömma....

Nu skiner solen!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...