• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Hvidbrud

Härligt med syndare och resultat! Livet ska ju vara kul också inte bara pulverdietande när riktig mat nu kan vara så gott och faktiskt nyttigt.
    Jag har syndat som en galning hela helgen. Eller, bara lite... Var hos min bästis i sverige och vi hade tjejkväll med god (low ca) mat och vin och massor av GinTonic. Hi hi! Vi fixade hår, sminkade varandra och bytte kläder med varandra innan vi gick ut och dansade hela halva natten! Oj, vad tjejigt det var! Men härligt! Dansade nog av alla klorier som drinkarna innehöll. (yeah, right!) Så igår var vi lite trötta och låg och stenade på soffan hela dagen.
    Min man kom hem från sin familj och han har med sig fler bilder från bröllopet + filmen!! Den ska vi se kväll!

Nej brudar, Nu ska jag ta mig till simhallen för invägning och 1km bröstsim. (och härlig bastu med bodyscrub, hårinpackning och ansigtsmask!) Ska se hur jag ligger till i förhållande till mitt nyårsmål på 65kg. Sen ska jag till tandläkaren för första gången på länge länge...

• soosse

hej igen nu har jag varit i götet och supit och ätit ja tyverr är det sannt 1 pizza och säkert 3kg havskräftor och lite annat har jag plockat i mig.. +5 cider och 2 vinare.. tänker inte ens försöka räkna hur mycket kallorier det är där i.. idag ska jag rida lektion det kommer bli jobbigt men jag blir vell av med 700 cal med städningen och allt.. tittade på min rumpa igår och höll på att få en hjärtatack.. herre gud.. det talar för vad jag såg :-P ne nu ska jag och städa i stallet men vi ses ikväll flickor!!! Låt fläsket brinna!!

• tobiasochlinda

hej på er, har inte vägt mig idag, däremot gjort ett positivt graviditets test!!! har däremot en liten blödning nu som kom igår, har läst en massa och tror det är en nidblödning... så jag tar det lite lugnt med att tala om det för alla.. men er vill jag dela med mig till!!! så nu till min vikt, just nu känner jag mig dö svullen och tänker inte väga mig, men jag tänker fortsätta satsa på nyttigt, motion och hänga här med er!!

förresten grattis ninnis ingengörsbruden och alla andra om gör kanonresultat med viktminskningen!!

• soosse

åååååå va roligt!!! grattis!! är det första?? gud va kul vi vill med skaffa barn men plugga först är nog en bra idè.. ååå va kul hihi

• Ninnispinnis

Iiiiiiihhhhhhh vad kul!!

Jättegrattis! Hur långt gånget är det? Strunta nu i vikten och fokusera på att vara frisk och sund. Nu SKA du ju liksom gå upp

Kram från Ninnis (som hoppas komma efter snart )

tobiasochlinda skrev 2008-08-25 12:30:56 följande:
    hej på er, har inte vägt mig idag, däremot gjort ett positivt graviditets test!!! har däremot en liten blödning nu som kom igår, har läst en massa och tror det är en nidblödning... så jag tar det lite lugnt med att tala om det för alla.. men er vill jag dela med mig till!!! så nu till min vikt, just nu känner jag mig dö svullen och tänker inte väga mig, men jag tänker fortsätta satsa på nyttigt, motion och hänga här med er!! förresten grattis ninnis ingengörsbruden och alla andra om gör kanonresultat med viktminskningen!!
  • BrudSeptember2008

Grattis till det positiva graviditets testet!:D
    Så kul och mysigt att vänta barn!
    Håller med föregående skrivare, nu SKA du ju gå upp. Men det är ända bra av dej att tänka på vad du stoppar i dej och att röra på sej. Det handlar ju inte bara om att väga en viss siffra, utan att ha ett hälsosamt liv!:)

Det var säkert bara en nidblödning, man kan också få blödningar om man haft sex nyligen. Jag blödde i över en månad när jag väntade min 2:a. Dom hittade ingen speciell anledning till varför, både jag och barnet mådde bra!:)

Jag har INTE ätit kräftor i helgen, men däremot pizza i fredags och kebabrulle i lördags! *rodnar* Skäms på mej!;)
    Men det var jag värd, så hårt som jag har jobbat hela helgen, plus att jag pluggat på mina raster, OCH 1 timme efter jobbet igår... SÅ duktigt av mej!;)
    Inte gått upp men inte heller ner:S

Rida i vattenbrynet låter verkligen härligt! *avundsjuk*
    Jag som inte ens rider;)

• tobiasochlinda

tack, ja absolut ska man gå upp i vikt nu, men jag vill bara inte öka på dom gamla "fettdepåerna" sen min förra graviditet (har en dotter som är 3) Så jag vill nu äta sunt och röra på mig, och det är ju faktiskt egentligen bara bra å göra.

brud september tack det var lugnande å höra, man blir ju orolig när det kommer blod i detta läge!

måste fråga, jag själv hatar skaldjur mm, men kräfter borde ju vara nyttigt eller???

• ingenjörsbruden

tobiasolinda: GRATTIS!!! wiiiih va härligt!!!

Man skulle nästa kunna tro att vi träffats i helgen o syndat tillsammans!!! Nästan samma saker vi ätit!!

Bra jobbat alla som gått ner eller som står still (allt är bättre än att gå upp!!

• tobiasochlinda

har varit rätt trött idag, men har ändå gått en prommis i lugnt tempo på ca 40 min.

• Mikabella

Grattis!!!!!! Åh vad roligt för er! Har en vän som oxå fick nidblödning, o det var ingen fara. Var rädd om dig. Blev verkligen jätte glad för din skull när jag läste! tack för att du delar med dig av den glada nyheten!

tobiasochlinda skrev 2008-08-25 12:30:56 följande:
    hej på er, har inte vägt mig idag, däremot gjort ett positivt graviditets test!!! har däremot en liten blödning nu som kom igår, har läst en massa och tror det är en nidblödning... så jag tar det lite lugnt med att tala om det för alla.. men er vill jag dela med mig till!!! så nu till min vikt, just nu känner jag mig dö svullen och tänker inte väga mig, men jag tänker fortsätta satsa på nyttigt, motion och hänga här med er!! förresten grattis ninnis ingengörsbruden och alla andra om gör kanonresultat med viktminskningen!!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...