• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Jo, men min bror ska vara toastmaster och jobbar hela veckan, så det känns som han har fullt upp redan. Men m2bs systrar har erbjudit sig att hjälpa till så det ska nog lösa sig. Har i stort sett all musik klar tror jag, så det ska bara göras spellistor och sen kopplas in, men där har vi självutnämnda experter Jag har bara en tendens att stressa upp mig lite... Vill helst att allt ska vara helt klart såhär 4 dagar innan

Tack för att ni lugnar mig, ni är bäst!

Lycka till med VF i eftermiddag!

BrudSeptember2008 skrev 2008-08-26 08:38:34 följande:
    ninnispinnis;Gud vad tråkigt med dj:n, ingen av er som har en bror som ni kan lasta över det på? Eller någon annan som är bra på sånt! Våga be om lite hjälp!Ja, jag ska rapportera om VF i eftermiddag så idag får ni gärna hålla tummar och tår för att allt ska ordna sej!
  • Hope2008

Här händer det saker minsann! Stort grattis till både + och frieri!! Jag längtar såååå efter bröllop och syskon till dottern men det finns lite saker vi måste fixa först. Jag har ett projekt som måste vara färdigt innan juni nästa år och därefter jäklar......

Här går det långsamt framåt (nedåt?). Jag tränar på morgonen och har lagt upp ett strikt matschema. Jag fixar inte några extrema kurer nu eftersom jag har så mycket på jobbet och inte kan vara hungrig (för då kan jag inte tänka alls). Det är smoothie med banan, minimjölk, frusna hallon el mango, proteinpulver och fiberberikade havregryn till frukost. Sedan en frukt på förmiddagen. Därefter lunch med ordentligt med proteiner och lite kolhydrater. Ytterligare en frukt på eftermiddagen och havre/quinoagröt med osockrad äppelmos och minimjölk + kanel vid sextiden. Därefter inte mer mat på kvällen! Fungerar kanon.

Den här veckan blir det dessutom extra träning eftersom att jag och sambon ska träna tillsammans på kvällarna (dottern är hos sin pappa)!

Hoppas bara att det ger resultat på vågen.

• Mikabella

hej hej. En renkur är, haha nu läste jag ordet mer noga! Haha låter som någon sorts medicin till renar, nej nej, Jag börjar om, en renkur är när man byter ut alla mål/mat per dag till pulverdricka/matersättning typ Allevo eller Cambridge. För att det ska ge en riktig effekt ska man hålla på i 7 dagar. Ja det är effektivt, men man måste vara behård med dieten när man sen börjar äta "vanlig" mat igen. Är väldigt lätt att kilona kommer tillbaka o mer därtill annars. Jag är inte så stor o har ingen direkt övervikt att gå ner, så jag förlorade "bara" 2 kg på 1 vecka. Har man mer så kan man väl säkert loosa upp över 10. Som sagt beror ju lite på utgångsläget Allevo, Nutrilett o Naturdiets-pulver kan du köpa på tev Ica.

lavli skrev 2008-08-25 22:20:35 följande:
    hej hej.. vad är en renkur för något?? är det efektivt?? tackar
  • Mikabella

Hej girls! Jag har träningsvärk efter min ridtur! Var härligt kan erkännas dock! Hahah är såååå roligt när n STOR häst, som dessutom går terrängritt på elitnivå, inte vågar gå tillbaka upp på stranden pga att den är en liten rand med skum som man måste gå över!! Nä bättre att backa och krångla sig ut på riktigt djupt vatten så att man bli blöt långt upp över knäna OCH blir ÄNNU mer nervös för att vågorna börjar slå upp på sidorna...Pust jag blir så trött Dom är roliga de där hästarna.

Nu börjar jag känna stressen inför lördag...Är ju en del. kom på att vi inte har fårr vår hindersprövning tillbaka! Den är klar o färdig o de har skickat ut den 2 gånger, men vi har inte fått den! Jippi...INTE! Får nog ringa igen..kanske?! åhhh alltid något.

Idag skippar jag träning. Blir solning, mek vid datorn, sömmerskan och ringa runt på shemat istället.

Stora krámar till er allihopa!!! Ni är verkligen bästa stödet man kan tänka sig. Älskar att denna tråden inte bara har fokuserat på vikt! Är såååå härligt att få ta del av era liv och det känns så bra att veta att man har någonstans att vända sig med sina små huvudbry. Puss!!

• Cantaton

Grattis till graviditet och frieri - Gud så mysigt!

Själv har jag fortfarande sår på låren, så att jag knappt kan gå. Men nu börjar de äntligen blekna en aning. Imorgon kanske jag kan få vara människa igen.

Svårt att gå ner i vikt när man bli bjuden på kalas hela tiden. Både sön & mån har vi varit på födelsedagsfika. Och jag vet inte hur nyttigt det blir idag när vi har vänner över på kräftor och västerbottenpaj (och baguette och ost... och vin...) Men vi har iaf gino till efterrätt, så det blir nyttigt sånär som på den vita chokladen.

• Hvidbrud

Här tittar man inte in på 12 timmar och så har allt hänt! Wow!
    Grattis till graviditet och till frieri! Det är ju jättekul. Har själv slutat med ppillerna efter brölloppet, men det såg ut som om jag får mens idag Men det är ju ingen brådska.

Min goda nyhet var att vågen fortfarande stog på 68 i går! Samma som innan bröllopet, innan croasainter till frukost i två veckor och innan det dåliga valet att hoppa i godispåsen. Klart är det muskler som försvunnit, som gör att det inte ser så farligt ut på vågen (måttbandet säger nått annat...) Men det betyder att jag har 3 kilo till nyår. Det ska jag nog klara!

Det var länge sen jag simmade, kunde jag märka igår... jag höll på att sjunka som en illröd sten efter 20 längder. Jag som brukade klarsa en kilometer utan större ansträngning. Nu blir det till att ligga i blöt!

Nej nu jag jag till jobbet och träffa föräkringsbolagets taxator, så vi kan få lagt nytt golv efter störtregnet...

Kämpa på!

• BrudSeptember2008

Mikis;
    Hoppas att hindersprövningen är på gång. Gött med en motionsfri dag. Det behöver man ibland. Hoppas att du hinner med allt du har planerat att göra idag! Tänk nu är det bara 4 dagar kvar!!
    Spännande!:)

Hope2008;
    Jisses vad du är duktig! Både med mat och motion! Slår vad om att dina kilon bara kommer att rinna av dej!:)

Ninnispinnis;
    Du har också bara 4 dagar kvar! Sen är du FRU!:D
    Förstår att man stressar upp sej för minsta lilla....
    Jag är SÅ nervös redan, hur ska det bli nästa vecka!?:S

Cantaton;
    Håller tummarna för att dina sår är som bortblåsta imorgon, det gör ju så ONT att ha skavsår!:S
    Håller med om att det är svårt att stå emot allt gott när man är på kalas, jag känner mej så otacksam om jag inte smakar av fikat som bjuds!:S
    Du får kompensera med mer motion när du är läkt!;)

Hvidbrud;
    Allt som inte är + på vågen är bra! Man måste ju få njuta lite av livet också! Du kommer absolut nå ditt mål på 3 kilo till nyår! Hihi, du kanske ska ha på dej en simdyna nästa gång du simmar, så du inte sjunker!;)

Jag håller på att jäsa min fjärde bröd-deg, så här bakas det ör fulla muggar. Så klart att jag föll dit på en nybakad fralla med mycket smör på!;) Men det var jag värd! *fniss*

• tobiasochlinda

hej på er! har jobbat på gården i 2 tim på morgonen, mockat mm. ska snart sätta mig i bilen och åka på möten resten av em... har ätit rätt bra sista dagarna så det känns ok.

tack för sim raden! hade glömt att jag tänkt börja simma för några veckor sen. får ta itu med det nästa vecka, denna vecka hinner jag inte...

• ingenjörsbruden

Wow tjejer va ni är duktiga!!!!

Grattis till båda + o frieri!!!

O *whiiii* till er som gifter er snart!!
    Är lite avis!!!

Här är allt ok....trött som ett ösregn bara!!
    Har varit ute o gjort fasadbesiktningar hela dagen igår o halva idag + att det duggregnade som tusan i dag=blött om skor o byxor....så nu skuttar jag omkring på jobbet i mina regncykelbyxor=prasslig!!
    Har käkat ok, men igår när det var så soligt så blev det en glass men den var HEMSK, Mayan Mystica....blääää söt som ett helt paket socker o själva glassen var jätteskum....smälte inte utan kändes...pulvrig!!! *blääää*

Fråga....har fått för mig att man blir trött av att köra ren pulverkur.....är det så??? Jag kör ju GI sen flera veckor men tänkte försöka köra en vecka med ren pulverkur (inte renkur...verkar hårigt! )...Nutrilett för den har lågt GI.....men jag är så osäker....skulle verkligen vilja ha en skjuts på ett par kilo så att jag får börja springa.....
    Någon som har goda råd?!

Måste säga att NI är SÅ UNDERBARA o härliga!!! Man känner att alla är mänskliga o unnar sig ibland fastän det finns viktmål att nå!!!! SÅ glad att jag har hittat er!!

I morgon ska jag köpa gymkort!!!
    Har ALDRIG varit så glad tidigare för att få börja på gym....hjärntvättad från BT?!

• Mikabella

Ingenjörsbruden: jag rekomenderar verkligen Cambridge!! Den är 1000 godare o bättre än alla alt. som finns på Ica. Jag köper från www.viktklubben.nu. Inte alls krångligt, man ringer o pratar i 2 sec med en kvinna o sen beställer man över nätet. Lite dyrare, men såååå mycket bättre o mättande! Man kan mixa olika smaker i en förpackning oxå vilket jag ser som ett ENORMT plus!

man blir klart lite tröttare, man jag fixar att träna hälften av min vanliga träning och dricker man massor blir man faktiskt inte så hungrig. Måste erkänna att det ger en härlig känsla. Man känner sig "renad" och man tappar verkligen i vikt! Rekomenderar faktiskt dig att prova. Är det för jobbigt så gå över till att bara byta 2 mål eller 1 per dag. Lycka till! Jag är inne på 2 dagen o det känns helt ok. RTycker att 1a och 3-4 är väst...o så sista dagen för då är man så nära... Fast det knäppa är att dagen man får äta igen är man inte alls så sygen. Jag ville bara äta grönsaker och salladsblad

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...