• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Hope2008

Ninnispinnis: Är inte avundsjuk alls....

Mikabella: Nu är det verkligen nedräkning!! Sååå roligt för er!!

AniMann: Trist med förkylning. Ta hand om dig!

Själv satt jag i möte på jobbet hela eftermiddagen igår. Huvudvärken kom som ett brev på posten därefter och det slutade med att jag gick och la mig med huvudvärk (dock höll jag dieten stenhårt! ). VAKNADE med huvudvärk idag... hatar det... Jag är ingen "huvudvärksmänniska" annars så när jag väl har ont i skallen så brukar det hålla i sig ett tag. Blä!! Mådde dock lite bättre efter smoothie.

Var och handlade med mannen min igår. Han är helt inne i "nyttighets- och träningstänket" nu också och vi handlade verkligen till en kanonmatsedel! När vi kom hem igår tränade han som en galning och det är så härligt att se när han är sådär slutkörd och färdig efter träningen... (han är extra läcker då...mums..hihi ).

Själv har jag inte vågat väga mig än (väntar till fredag), men det KÄNNS bra. Än så länge glädjer jag mig åt det, så får vi hoppas att vågen känner likadant.

Kram på er!!

• Hvidbrud

Jag blir lite orolig för er tjejer som får ont i huvudet... Det är inte bra. Drick massor av vatten och se till att få lååångsamma kolhydrater, så att hjärnan har nått att förbränna. (den kan bara köra på glykos). Man vill ju inte bli ett crazy benrangel!
    Ja, jag vet att ni är förnuftiga allihop, men lite orolig får man väl lov att bli?

Själv hittade jag en favorit i repris! Banana porrige! Brukade äta det i Thailand till frukost, för så där en hundra år sen, när jag var ung, vild och ogift... hihi... Jätte gott! Håller fingrarna från kakburken mycket efektivt och huvudvärken borta. Lägger på lite extra ¨linfrön (för hormonbalansen) och mandlar (för magnesium och tusen andra goda grejer).

Tycker att det är intressant att se mat som "medicin". Då slutar sockret absolut att locka...

Ha en bra dag tjejer! Nu ska jag ut i regnet och cykla en sväng!

Hope: så duktig som du är blir det nog fina resultat på fredag!
    Ninis: Pirrigt?
    Mika: Kämpa på! Vill du så kan du! Du ska nog få din häst, så envis som du är!!

• Hope2008

Hvidbrud: Tack för omtanken! Har dock väldigt sällan huvudvärk, men det här är ett så stressigt läge på jobbet. Jag dricker flera liter om dagen så jag tror inte att det är problemet. Mitt stora problem just nu är ett par problematiska kolleger som jag måste hantera på dessa möten. Jag spänner mig oerhört innan och det är när spänningen släpper som huvudvärken kommer.

I övrigt känns det kanon med maten. Jag är verkligen inte hungrig på hela dagen! Är lagom!!

• Cantaton

Jaha, nu hade jag gått upp 0,2. Inte mycket, men samtidigt inte alls neråt liksom. Jag har ju bara stått och vägt fram och tillbaka runt samma vikt.

Men nu är såren nästan borta så att jag kan gå ordentligt igen, så nu ska jag komma igång med träningen, samtidigt som jag dricker proteindrink som frukost. Snart måste det väl börja gå neråt.

• Ninnispinnis

Hope, kämpa på, så ska du se att vågen pekar neråt på fredag! Och drick mycket vatten!

Hvidbrud, banana porridge låter spännande! Är det nyttigt? Var köper de det? Jag äter havregrynsgröt med skivad banan eller gojibär till frukost, men detta kanske kan vara ett alternativ... Och ja, det börjar bli pirrigt...

Cantaton, det är klart att det börjar gå neråt när du kan börja motionera igen! Jag säger bara Helosan, sen heja heja!

Mikis, 3 dagar kvar!!! Wiiii!

Jag syndade lite med några skivor bröd med smör på förmiddagen, men det var jag som bjöd (på mitt jobb gör man det när man går på semester...) och det var alldeles nybakat och varmt... Och inte helt vitt i alla fall, det var lite grovare med frön och kärnor i.

I eftermiddag ska jag få "kage" eftersom jag ska gifta mig (dansk logik...). Ska ju inte äta sånt, men det blir ju lite konstigt när de köper det för min skull... Jag får ta en liiiten bit och sen köra extra hårt på skivstångspasset ikväll Ska sedan dammsuga med viktmanschetter och brudskor på, tror ni jag kommer att se kul ut?

• ingenjörsbruden

Hallo girls!

Animann: Din stackare!! Krya på dig! Försök bara att inte äta onyttigt nu när du inte kan röra på dig så går det säkert bra!
    Sinova+Kan Jang+Esberitox brukar jag köra med när förkylningskänningarna kommer!! Varm mjölk med whiskey o honung!

Mikabella: Svårt att låta bli att träna!?! För 1 år sen hade jag inte förstått det för 5 öre min nu kan jag till fullo förstå dig!! Inget dåligt löfte...en hel häst!! En riktig alltså?! Själv osså sugen.....men det är så obota dyrt o tar SÅ mkt tid om man ska göra allt själv....medryttare kanske skulle vara ngt för mig...hmm

Hvidbrud: HÄRLIGT med träningsvärk!!! Just det...man ska se träningsvärken som en belöning!!! *sadomasochister är vi allihopa, allihopa*

Ninnispinnis: Ja det är supergöttigt i själen när man sitter nytränad o nyduschad framför tv/datorn!
    Nybakat bröd är min största fallgrop!!! Det är sååååå gott ju!!
    Läcker outfit för dammsugning...måste prova den själv osså!!
    Härligt med 25 dagars semester!!! *avis* Nåja...snart är det BARA 100 dagar kvar till bröllopet!!

Hope2008: Tradigt med huvudvärk... Jag får osså "spänningshuvudvärk"....brukar lätta när man får massage! Hoppas det löser sig på jobbfronten!
    Visst smälter man extra mkt när m2b stöttar en så!! Håller osså med om att de är extra läckra nytränade!!!

Cantanton: Va skönt att såren börjar ge med sig!! Träning gör alltid susen!

Fick brev igår ifrån resebolaget...de har ändrat flygbolag o så fick vi reda på våra tider....
    Reser fr Kastrup 11.25 o landar i Phuket 3.45(!!!!)
    Sen flyger vi hem 7.30 fr Phuket.....
    Är lite skeptisk till hur det funkar med hemresan...bor ju på hotell 1 h fr flygplatsen....o så ska man vara där i tid.....suck...får nog gå upp 4.00 eller nåt!! *bläää*
    Nåja....då har vi haft vår smekmånad iallafall!!

• BrudSeptember2008

Halloj i tråden!

Jag fick en glad överasning när jag vägde mej imorse!!:D
    74,7 kilo... Klarar jag 8 hekto tills nästa fredag? Eller lördag morgon går och så bra, bara det är innan bröllopet!;)
    Vore väldigt najs!

Idag var jag i skolan på förmiddagen. Tittade på en film ensam i ett klassrum, men blev så rastlös så jag joggade/hoppade på stället i 20 minuter samtidigt! *fniss*
    Är man galen eller galen?;) Men ALL motion är ju bra motion...

I kväll ska vi på kalas.. Men nån godsak får jag ta det har jag bestämt mej för, blir så tråkigt annars!

Pirrigt för er som ska gifta er på lördag!:D Håller tummarna för fint väder då!

• AniMann

Brudseptember2008
    8 hg klarar du lätt till nästa helg =)
    Hejjahejja!!! =)

Jag har gått ner några hg jag med..fast jag tror att det är för att jag har snytit mig så mycket hehe

• BrudSeptember2008

*fniss*

Det är SÅ man ska göra alltså?;)

• Ninnispinnis

Haha, September, så talar en riktig friskus!

Mina söta kollegor hade köpt en tårta i form av ett hjärta (jag är barnsligt förtjust i hjärtan, vilket de vet), som det stod Lycka Till (fast på danska...) den. Så gulligt!

Jag var ju tvungen att ta en liten bit, den var faktiskt jättegod! Choklad och hallon... Sorry!

Nu ska jag hem och sen träna skivstång.

AniMann, snyt på - äntligen en fördel med att vara förkyld!

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...