• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Cantaton

Hope, det låter klokt att bara ta lite promenader ett tag och inte träna hårt. Jag är också lite rädd att jag är på väg att bli förkyld. Gör lite ont i öronen och snuvar lite. Det får bara inte hända nu när jag har börjat träna igen och har en del sångjobb framöver...

Jobbigt att behöva hålla tillbaka på bröllopsplanerna på grund av pengar. Pengar är tråkiga ting

• Hope2008

Ja, det är trist! Men vi fick ju vårt drömhus!

Det var lite skoj faktiskt.. Vi hade inte alls planer på att köpa hus, men både jag och sambon roade oss ibland med att surfa runt och kolla lite. Vi satt båda på jobbet och hade precis ätit lunch och skickade över länkar på hus vi gillade via msn. I det här fallet skickade vi över samma länk!!

Då var vi ju bara tvungna att åka och titta på det huset. Japp, det var vårt hem! Ingen tvekan. Som tur var blev det vi som fick köpa det. Vi har inte ångrat oss en gång...

Förhoppningsvis kommer investeringarna att minska framöver. Det fanns inte så mycket som behövde göras på huset (mer än att göra det till "vårt" vad gäller färger och lite annat smått) men vi valde att också byta värmesystem (det var inte nödvändigt, men vi ville att det skulle vara mer självgående).

Längtar verkligen efter att få gifta mig med min underbara sambo, men det är rätt mysigt att gå och längta också...

• tobiasochlinda

hej hej, va kul å ha hittat sitt drömhus! vi hittade också våran drömgård för 2 år sen, egentligen lite mycket pengar just då och så, men vad gör man inte :) men hela huset vill vi bygga om så vi har inte målat om eller nånting, känns onödigt när vi ändå ska bygga om det..

nåväl, har en rätt fullproppad dag idag, blir nog några steg också..

• BrudSeptember2008

God morgon på Er!

Cantaton;
    Visst är det underbart skönt när man HAR tränat. Man känner sej så nöjd då!:) Tycker att du var förtjänt av fruktsallad efteråt! Det hade varit värre om det hade varit chips eller nåt annat mer onyttigt!:)

Hope;
    Trist att vara förkyld. Du gör helt rätt i att bara promenera, och inte anstänga kroppen för mycket! Härligt att ni har hittat erat drömhus! Snart kommer allt iordning och ni kan gifta er!:)
    Gifta sej kostar inte så mycket, allt hänger ju på vad man vill ha runtomkring! Mat, dryck, lokal osv....

Igår var vi på kalas, jag och tog inte alls mycket fika. *nöjd*
    När jag hade stängt av datorn och skulle lägga mej vid 23:10 igår, så kände jag det att ska jag någonsin gå ner i vikt så måste jag ju kämpa lite. Så jag tänkte att jag tar i alla fall 10 minuter på cykeln, det står jag ut med. Sen pressade jag mej till 15, och 20 och stannade på 25 minuter!:D

Idag är det plugga som gäller! Vad gör ni andra?

• BrudSeptember2008

Ps;

Dagens vikt 74,2...
    Ser ut som jag ska klara att nå ner till 73 innan nästa fredag!:D

• Hvidbrud

Grattis brudis! Det klarar du lätt! Fingrarna väck från kakburken och annat som lockar och lite träning på det hela. Annars får du ju köra den där killeren mikkis är på! Den funkar tydligen!

Mikkis: Viste väl att du skulle klara det! Och en ny häst gör väll att du håller dig i form, om du vill det eller ej! Hi hi!

cantaton: du får ta det lite lugnare tempo bara om du har förkylningskänningar. Hoppas att dina stackars lår har läkt sig!

Hope: Wow, vilken häftig historia om huset! Blir helt nyfiken på det...

Tobiasochlinda: Det är ju bara att äta om du är hungrig... Men BRA grejer. Rå grönsager och frukt, nötter och sånt. Men det är väl inte det man är suuuugen på?

Ninis: Lycka till på Lördag! NJUT varenda steg! Det är din dag! Stort tillykke! Duktig var du som kunde ha tårtan i kylen så länge utan att den liksom mystiskt försvan...

Och peppa peppa peppa!!
    Idag hinner jag bara jobba, men det får man också muller av.

• Cantaton

BrudSeptember, vad duktig du är! Både på att hålla igen när det gäller fika och att träna!

Hvidbrud, såren är fortfarande kvar, men de ser betydligt bättre ut. Inte illröda skorpor som spricker upp hela tiden längre. Klart jag tar det lugnare om jag är förkyld

• Hvidbrud

Ja, det är ju klart.
    Känner mig ibland lite som en hönsmamma här i tråden.
    Krya på dig!

Jag brukar göra en dunder-dryck när jag håller på att bli förkyld.
    Varmt vatten
    Pressad lime
    Honung (gärna ljung-)
    Lite konjak
    Dricker den innan jag går och lägger mig, så brukar jag ha det bättre på morgonen.

• Cantaton

Haha, det låter som en dunderkur, man jag gillar varken honung eller konjak, så jag vet inte om jag får i mig det

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...