• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • avil

brud september-gissar att din våg inte funkar! 9 kilo ändrar man INTE så där,ens om man tappar vätska........
    köp en ny.eller byt batteri om den har det

• BrudSeptember2008

Jepp, nya batterier vill den nog ha!;)

• Cantaton

Jag har kollat tis, ons, tor hittills denna vecka. Och stegen har blivit:

tis: 14689
    ons: 13391
    tor: 12869

Hittills idag är jag uppe i 113 steg... oups. Beror på att jag knappt kan gå pga all sveda. Mitt mål är 10000/dag.

avil skrev 2008-08-22 14:32:11 följande:
    hehe,jag har haft huvudvärk med-men min beror på bihåleinflammation!äter rinexin o fick ett nässpray på recept som skulle vara bra.....HUR många steg går ni en dag,ni som har stegräknare o som kollat??
  • ingenjörsbruden
    avil skrev 2008-08-22 14:32:11 följande:
    hehe,jag har haft huvudvärk med-men min beror på bihåleinflammation!äter rinexin o fick ett nässpray på recept som skulle vara bra.....HUR många steg går ni en dag,ni som har stegräknare o som kollat??
    Köp Sinova...finns på apoteket, i hälsokost o ibland på ica.
    Kanon, funkar bättre för mig än rinexin!
  • Mikabella

Åh håller verkligen med! Så fort man inte dricker kommer frågan...-Jaha dax för barn nu?! Och så ler de fånigt o lägger huvudet på sne...Alltså!! Jag blir verkligen JÄTTE arg!! Hur kan man fråga sånt?! Tänk om jag o min sambo har försökt bli gravid i flera år men inte kan? Har fått missfall eller helt enkelt inte vill ha barn!? Nu är ju som tur inte något av alternativen sanna, men jag blir bara så irriterad. Varför ska de änns spekuleras så fort man inte vill dricka alkohol?!...

Förlåt att jag blev lite upprör...Är bara så trött på folk som alltdi ska lägga näsa i blöt. Eller hur?!

ingenjörsbruden skrev 2008-08-22 11:59:18 följande:
    Har osså tänkt skippa rusdryckerna...men folk blir så misstänksamma..... Nåja...strunt i det!
  • Cantaton

Man får väl helt enkelt ta på sig att köra varje gång - det är den enda anledningen som alltid går hem. Håller med om att folk blir misstänksamma annars.

• ingenjörsbruden
    Mikabella skrev 2008-08-22 15:42:26 följande:
    Åh håller verkligen med! Så fort man inte dricker kommer frågan...-Jaha dax för barn nu?! Och så ler de fånigt o lägger huvudet på sne...Alltså!! Jag blir verkligen JÄTTE arg!! Hur kan man fråga sånt?! Tänk om jag o min sambo har försökt bli gravid i flera år men inte kan? Har fått missfall eller helt enkelt inte vill ha barn!? Nu är ju som tur inte något av alternativen sanna, men jag blir bara så irriterad. Varför ska de änns spekuleras så fort man inte vill dricka alkohol?!...Förlåt att jag blev lite upprör...Är bara så trött på folk som alltdi ska lägga näsa i blöt. Eller hur?!
    Ja håller med dig!!! Sen är det ju det att jag eg inte spottar i glaset....har kunnat dricka rätt mkt.....förra året klämde jag en hel vinare själv + 2 drinkar efteråt o blev bara lite salongsberusad...(uppladdning med semester i 4 veckor med vin varje dag o någon drink...)...Sen vet svärföräldrarna o värdparet att jag har pco o att det kan medföra problem med tillökning......kvistigt läge!!!
    Men ska nog dricka en öl för att det är gott o för att det är lördag!! O s å slipper vi frågorna!!!

Cantaton....vore ett alternativ...dock bor vi i samma lilla håla o köra bil i max 1km känns lite fånigt....

Nu sticker jag hemåt!!
    Käkar lite kräftor för er alla i morgon!
    Ha en trevlig helg!!!
  • Mikabella

Nu har jag precis kommit hem från stallet! Åhhhh vad roligt det var! Fick rida, pga av min längd o säkert mitt kända temprament, en liten ponny som var hyffsat pysig, lat o helst ville kuska runt med huvudet upp i luften o släpa hovarna efetr sig. Stackars lilla Sonette hon gick, efter lite svordommar, en stadig hand och mycket svett, som en klocka! Jippi! I still got it! Haha. Så som jag kämpade kommer jag väl knappt kunna gå imorogn...eller ännu värre på söndag. Har verkligen saknat att rida!

Hej på er tjejer. nu ska jag slappa lite med ett glas vin o lite vänner. Pussar och kramar från en glad liten ryttarinna

• ingenjörsbruden
    Mikabella skrev 2008-08-22 20:01:52 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från stallet! Åhhhh vad roligt det var! Fick rida, pga av min längd o säkert mitt kända temprament, en liten ponny som var hyffsat pysig, lat o helst ville kuska runt med huvudet upp i luften o släpa hovarna efetr sig. Stackars lilla Sonette hon gick, efter lite svordommar, en stadig hand och mycket svett, som en klocka! Jippi! I still got it! Haha. Så som jag kämpade kommer jag väl knappt kunna gå imorogn...eller ännu värre på söndag. Har verkligen saknat att rida! Hej på er tjejer. nu ska jag slappa lite med ett glas vin o lite vänner. Pussar och kramar från en glad liten ryttarinna
    Guuuuud va mysigt!!!

Kan du röra dig idag?!
  • Mikabella

Haha ja...Kom precis hem från en 12,4 km lång powerwalk tillsammans med min Sambo! Han tyckte det var lite jobbig eftersom det regnar en hel del
    Men kan erkänna att jag är bra stel nu!

Blir en snabb sväng ner till stan för att köpa ingridenser till en västerbottenostpaj (som jag INTE ska äta av själv!) och för att köpa lite blomster till värdinnan.

Storahelg kramar på er allihopa. Hoppas att ni har lite tid att ligga i soffan o mysa med en bok o se hur regnet faller ner utanför föntret! Själv ska jag tända en brasa o mysa när jag kommer hem! Puss puss!

ingenjörsbruden skrev 2008-08-23 10:55:31 följande:
    Guuuuud va mysigt!!! Kan du röra dig idag?!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...