• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

Mikis, fokusera på komplimangen du fick av pappsen, och ge pitbullen en liten kick Vet PRECIS vad du menar med att det känns som att man gör allt själv, och sen förväntas ge beröm för ett ynka skoinköp... Men vi älskar ju dem, och om 9 dagar är de våra äkta makar

Ingenjören, heja dina lår! Ge dem vad de tål Var har du förresten köpt dina viktmanschetter? Vill ha nu!

Hope, vad skönt att ha en så omtänksam och förstående sambo när allt känns jobbigt. Hoppas du mår bättre

Soosse, duktig du är! Disciplin!

• Cantaton

ingenjörsbruden hade visst redan svarat på det

Själv vägde jag mig nu efter semestern +0,8. Trist, men iaf överkomligt. Nu ska ju sambon och jag kämpa tillsammans som sagt. Vi har passerat 10000 steg med råge både tis & ons, och igår skrev vi under avtalet hos Sats. Anläggningen öppnar på onsdag!

• tobiasochlinda

duktiga ni! själv har jag fastnat på kontoret! ger inte många steg det inte....

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-08-21 10:57:19 följande:
    Mikis, fokusera på komplimangen du fick av pappsen, och ge pitbullen en liten kick Vet PRECIS vad du menar med att det känns som att man gör allt själv, och sen förväntas ge beröm för ett ynka skoinköp... Men vi älskar ju dem, och om 9 dagar är de våra äkta makar Ingenjören, heja dina lår! Ge dem vad de tål Var har du förresten köpt dina viktmanschetter? Vill ha nu!Hope, vad skönt att ha en så omtänksam och förstående sambo när allt känns jobbigt. Hoppas du mår bättre Soosse, duktig du är! Disciplin!
    Känns som att låren har halverats!!

Köpte mina viktmanschetter på stadium....kolla deras hemsida så kan du se vilken butik som har grejorna hemma!!

Cantaton: Kanon med mer än 100000steg!!

Tobiasolinda: Testa att stå upp (om du har ett så lyxigt bord som jag ) Så är det bara att stå o skaka rumpa o trampa lite mellan varven!!! Perfekt för att få ut frustation osså!
  • Hope2008

Kostredovisning idag..

Frukost: Stor smoothie med banan, mango, minimjölk och fiberberikade havregryn
    Mellanmål: En näve osaltade, orostade jordnötter
    Lunch: Stor portion gröt på havregryn, linfrön och quinoa. Osockrad äppelmos och minimjölk. Fullkornsknäckebröd med keso.
    Mellanmål: proteinshake
    Middag: hemmagjord pizza med mager ost och kalkonkött (ja, jag VET - men det är ju min födelsedag och lilltjejen gillar att göra pizza.... ) + vitkålssallad

• Hvidbrud

Myste med min make igår, och han började massera mig. Härligt att FÅ iband också... Baksidan av mina lår var som krampande stenar! Fy bbblan! Inte så konstigt att jag inte har lust att motionera. Benen funkar ju inte!
    Så nu ska jag hitta en bra massör som kan lösna på alla spänningar så att jag kan få motivationen tillbaks.

Nytt mål: 63kg till min bästis bröllop 30 maj. Det vill säga ca 5kg (ok 6 efter denna efter-bröllopsfasen). Det betyder att jag måste köpa en våg eller gå regelmässigt till simhallen. (det blir nog simhallen). Eller är 64 för svårt? Är 174cm...

• Ninnispinnis

Tack, ingenjören! Ska in på närmaste Stadium idag efter att jag har gjort ansiktsbehandling med portömning...

• ingenjörsbruden
    Hope2008 skrev 2008-08-21 12:05:41 följande:
    Kostredovisning idag..Frukost: Stor smoothie med banan, mango, minimjölk och fiberberikade havregrynMellanmål: En näve osaltade, orostade jordnötterLunch: Stor portion gröt på havregryn, linfrön och quinoa. Osockrad äppelmos och minimjölk. Fullkornsknäckebröd med keso.Mellanmål: proteinshakeMiddag: hemmagjord pizza med mager ost och kalkonkött (ja, jag VET - men det är ju min födelsedag och lilltjejen gillar att göra pizza.... ) + vitkålssallad
    Grattis på födelsedagen!!

Hvid brud: Stretcha är superviktigt o jättebra!! Massage är mkt skönare iofs... Testa yoga så får du strechningen av kroppen.
    Har själv haft samma problem! Kramp direkt=döjobbigt att röra på sig! Men med yoga o stretchning samt att jag ändrat min gångstil så har jag kommit bort från kramperna!!! Så det går, bara kämpa på!!
    Har du vägt 63 kg innan till dina 174 kg?? På vissa kan det se för tunt ut o på andra så kan det vara lagom....Ta annars mindre delmål o känn efter!!

Ninnispinnis: Ojojoj...ansiktsmosning!! Va uppfriskande!! Vilken vikt ska du köpa på dina manschetter???
  • Hvidbrud

Har vägt det innan och kände mig smal och snygg, men då hade jag inte så mycket muskler som nu... Och det var när jag var närmre 20 än 30... Kanske ska jag börja med att säga 65kg till nyår- så får jag en festblåsa i bonuspressent.
    Någon som känner till en superbra massör i köpenhamn? Förutom mig då! Ha ha!

Portömning! Aaaajjjjj! Men oj vad ¨ren och fin du kommer att bli!
    Hope2008: Grattis på födelsedagen!

• Ninnispinnis

Ja, jag fasar lite för portömningen, men ska man va fin får man lida pin! Lär väl inte vara så snygg de kommande dagarna, men det är ju nästa lördag jag ska vara som snyggast

Ingenjöris, jag vet inte hur tunga jag ska köpa.. 1 kilo? Mer? Mindre? Vad har du? Tänkte eventuellt köpa både till armarna och fötterna, kör inte stavar utan vanlig powerwalk. Vad tror du?

Hope, grattis glömde jag ju säga!

Hvidbrud, om man tittar på dina bröllopsbilder så är du ju vrålsnygg som du är! Men det är klart att motion och regelbunden massage kan ju aldrig skada, och ett mål kan ju vara bra att sätta upp.

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...