• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Låter ju hur gott som helst! Jätte bra meny!

Hope2008 skrev 2008-08-21 12:05:41 följande:
    Kostredovisning idag..Frukost: Stor smoothie med banan, mango, minimjölk och fiberberikade havregrynMellanmål: En näve osaltade, orostade jordnötterLunch: Stor portion gröt på havregryn, linfrön och quinoa. Osockrad äppelmos och minimjölk. Fullkornsknäckebröd med keso.Mellanmål: proteinshakeMiddag: hemmagjord pizza med mager ost och kalkonkött (ja, jag VET - men det är ju min födelsedag och lilltjejen gillar att göra pizza.... ) + vitkålssallad
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-08-21 12:48:09 följande:
    Ja, jag fasar lite för portömningen, men ska man va fin får man lida pin! Lär väl inte vara så snygg de kommande dagarna, men det är ju nästa lördag jag ska vara som snyggast Ingenjöris, jag vet inte hur tunga jag ska köpa.. 1 kilo? Mer? Mindre? Vad har du? Tänkte eventuellt köpa både till armarna och fötterna, kör inte stavar utan vanlig powerwalk. Vad tror du?Hope, grattis glömde jag ju säga!Hvidbrud, om man tittar på dina bröllopsbilder så är du ju vrålsnygg som du är! Men det är klart att motion och regelbunden massage kan ju aldrig skada, och ett mål kan ju vara bra att sätta upp.
    Hmmm...ja du...jag kör med 1 kg/manchett.....men jag kör ju stavar o de avlastar litegrann.....varför inte köpa ett set 0,5 kg o ett set 1kg?
    Jag är liksom ganska grov o är råstark i mig själv (tar 50 i bänkpress utan att träna).....så det är lite svårt att råda....

Jag ska få några viktmanschetter av svärmor som hon inte använder (julklapp fr jobbet) så jag är osså så SUGEN på att prova med de osså på!!

Hvidbrud: Låter vettigt med 65 kg till nyår!! Härligt med ett mål som en finfin festblåsa!!!

TACK för att ni finns här o peppar varandra!!! DET ÄR SÅ HIMLA J-KLA HÄRLIGT!!! Viktnedgången känns därför mkt lättare!!
    *tjohooo*

Är lite kluven....körde lite stavar igår....men m2b ska springa o då kan jag hänga med o väga mig på gymmet....är så himla nyfiken!! Sen kör jag ju så klart en runda stavar i skogen!!
    Eller så följer jag planen o kör pilates yoga hemma....... *hmmmm*
  • Hvidbrud

Åååhh... Har precis gjort mindfullness meditation i 10min. Guuud så skönt! Hade helt glömt hur efektivt det är för att komma in i min kropp igen. Kände efter vad det är som sitter och trycker, och gav mig tid till att känna efter och släppa alla spänningar.
    Ur skönt! www.beliefnet.com/story/3/story_385_1.html

Tack ninispinis: Ja, men det var en månad sedan innan vetemagen blåste upp sig som en luftballong! Och efter bröllopsstress och fantastisk pepping och samhörighetskänsla här i tråden...

Skulle vara kul att börja rida. Red när jag var liten och ni hästtjejer gör mig rätt sugen på att hoppa upp på en fantastisk häst igen.

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2008-08-21 14:05:14 följande:
    Åååhh... Har precis gjort mindfullness meditation i 10min. Guuud så skönt! Hade helt glömt hur efektivt det är för att komma in i min kropp igen. Kände efter vad det är som sitter och trycker, och gav mig tid till att känna efter och släppa alla spänningar. Ur skönt! www.beliefnet.com/story/3/story_385_1.htmlTack ninispinis: Ja, men det var en månad sedan innan vetemagen blåste upp sig som en luftballong! Och efter bröllopsstress och fantastisk pepping och samhörighetskänsla här i tråden... Skulle vara kul att börja rida. Red när jag var liten och ni hästtjejer gör mig rätt sugen på att hoppa upp på en fantastisk häst igen.
    Låt bli hingstföl bara!!! Hjälpte en tjejkompis med deras hästar i somras, lasttränade några ungston......när vi skulle släppa ut hingstfölet så gick det till attack mot mig!!!! Bet mig as-mkt så jag var helt blå på armar o överkropp i 1,5 veckor!!! Jäkla snorunge till hästf-n....1 år gammal o går fortfarande med sin mamma!! Bortskämda ungar kan jag INTE med!! Vare sig de är människor eller djur!!

M2b vågade inte synas tillsammans med mig...det såg ut som jag hade fått stryk!!
  • Ninnispinnis

Haha, Ingenjöris nu fick du mig att skratta igen

Vill också börja rida igen! Red i typ 10 år när jag var yngre, och efter möhippans islandshästar blev jag såå sugen! Har äntligen ett jobb med normala och fasta arbetstider så nu kanske jag skulle få tummen ur och anmäla mig till ridskola Svägerskan som har haft häst blev också sugen efter möhippan, så jag kanske kan få med henne...

• Ninnispinnis

Idag vankades det "kage" på jobbet igen... Tack, men nej tack sa jag, och tog en kopp grönt te och en frukt

• ingenjörsbruden
    Ja visst är jag SÅÅÅÅ rolig! *asg*

Rätt jobbigt att spela golf i 30 graders värme o inte få ha ärmlöst!! Visst gör man ALLT för sin m2b?!
    Ninnispinnis skrev 2008-08-21 15:19:43 följande:
    Idag vankades det "kage" på jobbet igen... Tack, men nej tack sa jag, och tog en kopp grönt te och en frukt
    *applåderar!!* Kanon!!!

Det är viktigt att man inte tänker att man absolut INTE FÅR äta något...då bli iallafall jag mer besatt o tänker bara på sånt jag inte får äta!! Ser det som en fördel att få dricka shake till kvällsmat!!! Mindre klydd o faktiskt jäkligt gott!!

Jag har huvudvärk....blääää...misstänker att det är dieten som sätter sina spår nu.....eller så är det väderomslag på g.....*suck*
  • Ninnispinnis

Jag har också haft huvudvärk i fyra dagar nu... Är nog en kombo av för lite sömn, lite bröllopsstress och väderomslag... Kanske inte direkt hjälper att ta en tablett och gå och träna heller

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-08-21 15:39:46 följande:
    Jag har också haft huvudvärk i fyra dagar nu... Är nog en kombo av för lite sömn, lite bröllopsstress och väderomslag... Kanske inte direkt hjälper att ta en tablett och gå och träna heller
    Nja...är lite emot att stoppa i mig för mkt tabletter....förutom vitaminer o mineraler!!

Går o möter m2b (ca 1km) får se hur jag känner mig efter det....
    ...det är ju så fint väder här så jag verkligen VILL ut!!!!
    *går o hämtar en skruvtvinn för att sätta på skallen så den minskar igen*
  • BrudSeptember2008

Grattis på födelsedagen Hope2008!:)

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...