• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Hope2008

Kräftskiva utan alla "tillbehör" låter kanonbra!

Cantaton: Stackars dig. Såg att du fått tips här, men kan tyvärr inte bidra med något själv...

Igår blev det pizza med familjen. Mysigt, men oj vad tung man blev i kroppen. Är inte van vid att äta så kraftig mat nu längre. Idag är det nya tag igen. Kör på med smoothie och gröt på dagarna och det fungerar bra. Ikväll blir det en nyttig kycklinggryta med kamutvete (nästan lika nyttigt som quinoa, men lite "matigare").

I helgen blir det minst två låååååånga promenader med sambon.

• Cantaton

Har jag inte hört talas om. Jag använde Xylocain. Tyckte att det borde ha hjälpt... Men tack för tipset Vet inte riktigt hur mkt jag kan göra idag när det är alldeles sårigt.

Ninnispinnis skrev 2008-08-22 10:53:15 följande:
    Nej men usch!Prova Helosan-salva, det hjälper mot "alla nu kända åkommor" som min läkarpappa säger Det både lindrar och läker, köpes på apotek eller vanlig livsmedelsaffär.Lider med dig!
  • Cantaton

Det är en helt annan grej att äta pizza när man bara ätit nyttigt! Man känner hur flottigt och just "tungt" det är. Heja gröt och smoothie Idag har vi ätit upp det sista (nyttiga) brödet och den sista (nyttiga) yoghurten för att köra på smoothie till frukost ett tag framöver.

Hope2008 skrev 2008-08-22 10:59:33 följande:
    Kräftskiva utan alla "tillbehör" låter kanonbra! Cantaton: Stackars dig. Såg att du fått tips här, men kan tyvärr inte bidra med något själv...Igår blev det pizza med familjen. Mysigt, men oj vad tung man blev i kroppen. Är inte van vid att äta så kraftig mat nu längre. Idag är det nya tag igen. Kör på med smoothie och gröt på dagarna och det fungerar bra. Ikväll blir det en nyttig kycklinggryta med kamutvete (nästan lika nyttigt som quinoa, men lite "matigare").I helgen blir det minst två låååååånga promenader med sambon.
  • ingenjörsbruden
    Cantaton skrev 2008-08-22 10:49:42 följande:
    Jag funderade på att sätta igång och träna ordentligt (på gym) idag, men det går inte. Igår under de korta sträckor jag gick till o från tunnelbana/buss skavde jag insidan av låren blodiga. Ändå gick jag en dryg timmespromenad på kvällen (med tjocka byxor) - och det gjorde ju inte saken bättre.Det sved så fruktansvärt igår kväll att jag inte somnade förrän efter 4, och svedan var det första jag kände när jag vaknade. Inte ens bedövningssalva har hjälpt
    URK för "infanterield"!!! Hatar verkligen när man får sådana skav!!!

ÄLSKAR golfkjolar!! De har innerbyxor så man slipper skavet!!! O så kan man få känna sig kvinnlig ändå!!

tror osså helosansalvan kan vara bra! Den används även till kossornas spenar när de får skav efter mjölkmaskinen!! Önödig info eller?!

Om man annars får skoskav eller dyl så finns det en kanon Sporttejp (vit) på apoteket!! Man klipper en bit o tejpar över skavet o sen är det bara på med skorna! Jättebra o väl testad av mig!!

Ninnispinnis! o Mikabella!
    KRÄFTOR ÄR GOTT!! Och nyttigt!! *hehehehe* Nä men det blir ju inte så mkt av det efter att ha skalat dem!! M2b har tänkt ta någon kräfta.....om han vågar sträcka fram handen där jag sitter över min HÖG med kräftor *morrmorrmorr*
    Har osså tänkt skippa rusdryckerna...men folk blir så misstänksamma.....
    Nåja...strunt i det!
  • Ninnispinnis

Håller med om att kräftor är en av få maträtter som är både nyttigt och gott! Vi hade ju kräftskiva förra helgen, och jag drack faktiskt lite snaps också... Det hör ju liksom till Bet dock av snapsen i halvor/tredjedelar, så blev det inte så mycket.

Ja, Helosan är en djursalva från början, men jag tänkte bespara Cantaton den informationen Jag använder den till läpparna varje kväll, händerna ibland, solsveda, rakprickar, skoskav och allt annat man kan tänka sig! Superbra multifunktionell salva

ingenjörsbruden skrev 2008-08-22 11:59:18 följande:
    Ninnispinnis! o Mikabella! KRÄFTOR ÄR GOTT!! Och nyttigt!! *hehehehe* Nä men det blir ju inte så mkt av det efter att ha skalat dem!! M2b har tänkt ta någon kräfta.....om han vågar sträcka fram handen där jag sitter över min HÖG med kräftor *morrmorrmorr* Har osså tänkt skippa rusdryckerna...men folk blir så misstänksamma..... Nåja...strunt i det!
  • ingenjörsbruden

Så där....då var den shaken nere....
    Har varit ute o gått i 15 min på lunchen osså!! Bra med shake för man får ju tid över på lunchen!!

I kväll blir det pizza o öl.....fatta....för 1 år sen så åt jag en hel pizza själv!!! Nu är jag mer än nöjd med 40%

• Ninnispinnis

En av fördelarna med att flytta ut från stan, att man inte har en pizzeria runt hörnet... Jag ÄLSKAR pizza, men har faktiskt inte ätit det på flera månader, undrar om jag fortfarande skulle trycka i mig en hel...? Kanske bäst att inte prova

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-08-22 12:59:03 följande:
    En av fördelarna med att flytta ut från stan, att man inte har en pizzeria runt hörnet... Jag ÄLSKAR pizza, men har faktiskt inte ätit det på flera månader, undrar om jag fortfarande skulle trycka i mig en hel...? Kanske bäst att inte prova
    Hahahah! Vi har osså flyttat ut från stan...dock till mindre ort...där vi har pizzerian ÄNNU närmare!! *asg*

Nä prova inte.... jag åt alldeles för fort förr så därför fick man i sig hela pizzan.... Mådde sällan riktigt bra efteråt...

• Hope2008

Jag kunde verkligen inte trycka i mig en hel igår.... och det kändes bra!

Idag är jag sjukt seg i huvudet. Antingen är det åska på gång eller så är det den kraftiga maten från igår som spökar... Eller så är det en kombination. Borde verkligen jobba, men kan inte tänka klart. (Det kan vara stress också. Jag har sjukt mycket att göra och vet inte i vilken ände jag ska börja!)

• Ninnispinnis

Hope, jag har också huvudvärk, nu för femte dagen i rad Skönt att det är fredag så jag kan sova ut imorgon i alla fall, det brukar hjälpa... Försök bena upp arbetet, prioritera och skriv en lista... Det brukar funka för mig.

Ingenjören, du får göra som jag och flytta till en by som är så liten att det inte finns nån pizzeria Var ska du börja träna, förresten?

Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...