• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Mikabella

Såg dig i klänningen nu! Du är jätte fin! kan inte tro att du är en 42! Heja dig!

soosse skrev 2008-08-20 22:32:14 följande:
    hihi jag hittade hit tillslut va lite orolig att jag inte skulle kunn skriva här och läsa allt som händer!! vägde mig i morse och vågen visade 82 blankt nu jä... ska det bort lite till oktober när de nya klänningarna kommer jag ska i en 42 hällst en 40. och min stackars smala m2b har upptäckt att han börjar få mage... eh.. inte men han annser det.. jag tycker att han är mycket sötare nu när han är lite rundare en om han är som när jag träffade honom.. så nu ska han börja banta han väger 75 kg muskler vad ska han få bort?? 3 hg fett?? jaja så dras jag med i det hela ne men nu kännr jag mig riktigt peppad och ni hjälper mig verkligen att hålla det uppe!! mitt mål är en 38:a men en 40 så är jag asnöjd!!!
  • Mikabella

Hej o välkommen!

Vad roligt att du ska börja träna på Sats! Jag har själv jobbat där tidigare. Vad bra att du kan gå ner i en så bra takt o inte stressa...Som jag gör just nu Knasigt.

Jag springer o powerwalkar. Tar cyklen istället för bilen och nu ska jag börja rida igen oxå. (ja föresten ALLIHOPA, jag ska börja rida på ridskolan på fredag!! Hihi fick det i present av min mama Har klagat sålänge på att jag saknar hästarna så hon tröttnade o anmälde mig. Min kompis ska oxå börja i samma grupp! Jag har ridit där innan men haft uppehåll.)

Försöker ligga på ca 1500 kcal per dag o tränar ca 2 timmar per dag/minst 500-600 kcal.

Housefrun skrev 2008-08-20 22:56:59 följande:
    Hej!Här vill jag också vara med!Köpte kort på Sats idag med personlig tränare-paketet. så nu jäklar ska det brännas fett!Behöver gå ner ca 8kg tills nästa sommar. Ska nog inte bli helt omöjligt om motivationen håller i sig! Nu gäller det bara att ta sig dit och undvika allt socker som jag stoppar i mig titt som tätt. Hur går det för alla er? Hur mycket tränar ni och "bantar" alla?
  • Mikabella

Oh no! Är sååå lätt att trilla dit! Disiplin! ush kan tänka att det faktiskt är lite svårt när man har gift sig (jag har ju bröllopsdagen som mål) o sen inte riktigt har satt upp något nytt att sträva emot. Man har varit sååå sjukt duktig sålänge o man vill bara synda...Jag är där just nu. Kasst med motivation...stress tror jag..vill bara skita i alltihopa o äta pizza i 9 dagar! Kommer inte att klara -1 kg känns det som. Buhu...Är trött o känner mig snorig...HGar en dipp idag...

Ush vi får ta oss i kragen hvidbrudis! Kom igen tjejen! Idag ska jag inte slava!! Är såååå sugen på att bara ligga inne o dricka varmchoklad o titta å OS. Har 800kcal att förbränna, 32 gästpresetntationer att skriva, frisör att gå till och måste in en sväng på jobbet....VILL INTE!

Hvidbrud skrev 2008-08-20 22:51:39 följande:
    Ha ha! Här går det inte särskilt bra... Åkte ner i godispåsen för ett par veckor sedan. Skulle bara smaka.... Men fy bubblan, jag tåler det inte! Nu har hela min inre balans rubbats och jag kan inte märka att jag är mätt, så jag äter för mycket, hänger i kylskåpet hela tiden och har börjat pysa upp rejält: "Vetemagen", som jag kallar den, går inte att dra in, då gör det bara ont. Känner mig trött och lite små deprimerad. Så är det härligt att kolla in här och se vilket liv vi för här i tråden! Det är kul! Men skriver inte så mycket, när jag känner mig som en syndare! He he...
  • ingenjörsbruden

Baaah!! Jag måste hänga här lite på kvällarna!!! Missar ju massor!! Får vä fortsätta med dagspassen....hehehehe!

Hope2008: Farligt med konferanser....är du säker på att kilot inte är all info som fastnade i huvudet?!
    Fast jag tycker att bufféer är bäst....för då kan jag välja vad jag vill ha på tallriken....annars får man halva med potatis/ris o det är ju inget för mig.....

BrudSeptember: Fy va jobbigt m VF!!! Helt klart räcker 35 min cykel...du har säkert bränt ytterligare på oron med VF!!!

Mikabella: 3 underbara månader/tråd är det som gäller!! Bra, då jagar vi dig när tråden tar slut!! Vill inte heller mista alla guldkorn här inne!!!
    Hmm....Varför inte köra pulver någon måltid? Jag har kört lunch o middag i 2 dagar o jag tycker att det gjort skillnad!!
    Skillnad på pulver o pulver....har dock kikat lite på Twinlabs Low GI, 90 kcal/port o det är ju kanon!!! Bara du ser till så du får i dig alla vitaminer/mineraler (är viss en hel del i pulvret redan) så ska det inte vara några problem....
    Har testat Biodrain någon gång....o visst om man har mkt vätska så märks det lite.......

Ninnispinnis: Verkar vara en jäkligt bra ledare!! Kul när man hittar de som verkligen kan motivera en!!
    Solarium kommer även jag att nyttja inför bröllopet.....viktigt att man inte bränner sig bara.....

Soosse: Baaah! Din m2b behöver träna magmusklerna...INTE gå ner i vikt!!!
    82 är kanon!! Visst klarar du en 38a till bröllopet!! *hejahejaheja*

Hvidbrud: Farligtfarligt med gottispåsar!!! Det ända man bör nyttja är Godisråttan !! Vetemagen är SÅ tråkig!!

Housefrun: Välkommen!! Sats är ju kanon!!! 8 kg till nästa sommar låter lagom!!
    Jag kör stavgång med viktmanschetter (KANON), pilates yoga o cykling. Kör med GI o lite pulverluncher!

Bekännelser:
    SKulle ju gå 6 km stavgång i går...det blev 3 km plus en rastning av svägerskan på 3 km.....hon hade dottern (2mån) i bärsele så det gick inte så fort... Men men sträckan gick jag!!! Blev pulver till kvällsmat osså!!!
    Vet ni!!!! Jag har hittat mina lår!!! I morse när jag tömde diskmaskinen.....så kollade jag på låren o där var de, slanka(-re) fasta o början till välformade!!! *TJOOOOHOOOOO*
    *asg* Fan va knäpp jag måste verka!!! *hihihi*

Kom igen nu ALLA brudar!!! Nu ska här slimmas!!!!

• Hope2008

ingenjörsbruden: Det KAN vara så att det är all info som väger! Bra idé! Kan det också vara så att det då försvinner igen när jag ska förmedla det hela vidare om några veckor? Buffé är kanon. Har inget dåligt samvete vad gäller den biten.

Mikabella: Avundas din kanon-kondition som du måste ha nu! Jag är så imponerad av din träning! (Är lite avis på att du ska gifta dig snart också... )

Träningen har fungerat dåligt. Måste skärpa till mig här. Har varit så sjukt trött varje morgon nu att snoozandet har omöjliggjort tid till orbitreken. Eftersom jag inte dricker kaffe behöver jag dessutom träningen för att vakna ordentligt. Nu är jag inte människa förrän framåt 10-tiden.

Vaknade inatt och drabbades av en gråtattack! Är egentligen inte förvånad. Kan få sådana vid "den här tiden i månaden" och börja stortjuta för saker(som tur är kanske bara någon gång i halvåret). Någon mer som "lider" av det här?

Inatt var det oro för min lilla tjej (separerad från hennes pappa, vv-boende, hur mår hon? hur ska det gå för henne? är hon verkligen glad?)+ egen åldersnåja (fyller år idag). Ja, allmän mammaångest helt enkelt! Min stackars sambo fick hålla sig vaken och trösta... Han var helt färdig idag.. Får försöka gottgöra detta!

Idag känns det bättre! Har redan blivit lovad en teckning i present när lillan kommer hem från dagis idag.

Igår fick jag hem en jacka som jag ska ha på skidsemestern i vinter. Den var kanonsnygg!! Nu är man sugen på att kasta sig ut i backen (att jag sedan inte åkt skidor på 10 år och förmodligen kommer att ploga mig ner för pisterna i en pinsam "tantställning" orkar jag inte riktigt tänka på).

Blä för sådana här dagar! Imorgon är jag närmare 40 än 30. Undrar om det känns bättre då....?

Kramar på er!

• Mikabella

Ingenjörsbruden: Hahaha! Du är så gullig! vad härligt när man ser skillnad på sin kropp! Heja dig!

Jag var på pappas jobb precis o hämtade små mina påsar m algrensbilar, som vi ska ha som små fasvors till våra gäster, o då sa han - Men Mikaela! Du måste bli mindre o mindre för varje dag! Du ser så vältränad ut!

VA!!Pappa! Hahaha om han ser o säger något så börjar det nog synas! han brukar aldrig säga verken bu eller bä Det gjorde mig verkligen jäte glad...Blev så spak bara så jag bara skrattade bort honom...Ska ringa o tacka för komplimangen senare

Nu ska jag snart in till stan o köpa mig lite detox. Har kört det innan o det är skönt att bli av med lite vätska. Sen blir det renkur söndag till torsdag! inte 7 dagar, men som sagt man tappar ju lite i början av en renkur..vatten o sockerdepå, men tappar gör man ju...Får väl hellre ta smällen av att kanske gå upp lite efter bröllopet istället...men men det är ju bara att tgräna bort, och då har jag ju tid att göra det iaf

Har varit duktig än sålänge. Cambridge choklad dricka, hihi skrev ju att jag var så sugen på varmchoklad...kom på att man kan värma pulverdrickan ju! Åhhh smart Gott. Näää ska man göra något vettigt kanske...Sitter med OS på svt.se och försöker skriva mina sista gästpresentationer. Svårt! har skrivit alla mina vänner, men Mr vänner kvar...Han har sagt att han ska göra det, em njag lite INTE på det. Känns som att det är jag som gör ALLT! Mr tycker att han var såååå duktig som köpte ett par skor till kostymen igår...WOW!! Nu tycker nog han att han har dragit sitt strå till stacken...Åh blir tokig..Ska INTE reta upp mig..INTE!

Börjar bli stressad..Vikt, blommor, träning, skriva, dekorationer, mat, åhhhhh vad har jag glömt!? Känn som om jag har missat 100000 saker! Har som sagt en liten dipp/panik dag idag... *sliter lite i håret o börjar snart lipa lite*

• Mikabella

Hope2008: Åh vännen. Stackars dig. Vill iaf skicka ett JÄTTE STORT GRATTIS på födelsedagen mtill dig!

Ush nu får vi ta oss i kragen o göra den här dagen bra! Jag kan ju inte sitta här o tjura när det är din fölsedag ju! Näää nu får jag sparaka igång pitbullen inom mig o hugga tag i dagens prövningar!

du...jag får oxå gråtattacker, panik och nojjor under en "viss tid" i månaden. Inget kul o hur svårt somhelst att förklara för omgivningen o stackars sambon. Lider med dig.

*storakramohoppasattdufårenbättredag*

• Hope2008

Mikabella: Tusen tack! Det känns redan bättre! Vi har ett så kanonfint väder idag och eftersom jag sitter hemma och jobbar tänkte jag ta mig en paus vid lunchen och gå en långpromenad. Bra för kroppen och bra för att rensa huvudet!

Stackars sambon ringde nyss och var orolig över min "depp". Han är underbar!!

• soosse

tycker du inte att jag sr ut som en 42:a jag är en 44 om jag få be... heheh jag tycker att han ska träna lite mera på att motionera ig .. kanske i sängen :P nytta och nöjje hihihi såg min mor vräka i sig säkert 500g godis medans jag lungt satt och åt 200 g och inte ens det men njöt av varje bit :P urs bra och se på sånnt för då smakar det inte lika bra!! nu ska fläsket brinna!! hehe

• Cantaton

Jag tror att en tråd är öppen i tre månader, vilket gör att den stängs ner i början av oktober. Dock ej helt bombis.

Mikabella skrev 2008-08-20 18:30:47 följande:
    Klart du hör hemma här! jag vill ju bara ha bort 2 kg...Nästa gång vi ska starta en ny omgång på den här tråden får vi lägga till "-5Kg typ...eller mindre...eller mer" Hur vet man föresten när tråden 2stängs" så att man får börja en ny? Jag kan ta på mig ans´varet att starta en ny när denna dör. Lika bra att betämma redan nu! Är LIVRÄDD för att förlora er mina guldkorn!
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...