• Mikabella

-5kg!!! Fortsätta här?...

Såg precis att vår tråd hade stängts Vill ju inte "förlora" er mina vänner. Ska vi fortsätta här?

Vi diskuterar vikt, träning, peppar, ojjoar oss, glädjs med varandra och ibland slinker det in lite andra ämnen än vikt och träning oxå!

Fler som vill hänga på?! Välkommna!!

• Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...
  • Ninnispinnis

God morgon!

Powerwalkade igår kväll med MBT-skor och 1-kilos viktmanschetter runt handlederna Pust, vilket flås jag fick upp när jag pendlade med armarna! Det känns verkligen som manschetterna ger effekt!

Idag blir det inte så mycket motion, bara lite hoppande och dansande på Winnerbäck konserten ikväll Ska köra upp till Småland efter jobbet och ägna helgen åt att fixa och genrepa inför bröllopet. 8 dagar kvar! Wiiii

• tobiasochlinda

jag ska bara sitta i bilen idag, så blir nog inte så många steg för mig idag... men har iallafall varit ute och skött djuren 30 min nu på morgonen, alltid nåt!

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-08-22 07:29:30 följande:
    God morgon!Powerwalkade igår kväll med MBT-skor och 1-kilos viktmanschetter runt handlederna Pust, vilket flås jag fick upp när jag pendlade med armarna! Det känns verkligen som manschetterna ger effekt!Idag blir det inte så mycket motion, bara lite hoppande och dansande på Winnerbäck konserten ikväll Ska köra upp till Småland efter jobbet och ägna helgen åt att fixa och genrepa inför bröllopet. 8 dagar kvar! Wiiii
    Så det blev 1 kg....hur känns det idag???
    Bara du inte får tennisarmbåge!!

Konsterten var väl kanon antar jag!!

tobiasolinda: Men det är ju perfekt att köra rumpövningar på när man kör bil!!!!
  • Ninnispinnis

Ja, jag satsade också på 1 kilo... Känns faktiskt ingenting idag, men jag brukar ju pumpa mina stackars armar med skivstång ett par gånger i veckan så de är väl vana

Det blir andra gången jag ser Winnerbäck i sommar, men förra gången krockade det med m2bs svensexa så därför köpte jag biljetter till denna också så han också får se

ingenjörsbruden skrev 2008-08-22 08:41:29 följande:
    Så det blev 1 kg....hur känns det idag??? Bara du inte får tennisarmbåge!! Konsterten var väl kanon antar jag!!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-08-22 09:04:23 följande:
    Ja, jag satsade också på 1 kilo... Känns faktiskt ingenting idag, men jag brukar ju pumpa mina stackars armar med skivstång ett par gånger i veckan så de är väl vana Det blir andra gången jag ser Winnerbäck i sommar, men förra gången krockade det med m2bs svensexa så därför köpte jag biljetter till denna också så han också får se
    Göttigt!! Kul att gå på konsert med m2b!!!

Jag ska köpa gymkort nu på måndag när lönen kommer!!
    Får friskvårdsbidrag fr jobbet så mitt gymkort kommer bara att kosta mig 600 kr!!
    O i helgen så blir det kräftskiva!!! *MUMS* De andra ska starta med ostoskinkpaj vilket jag ska skippa o direkt gå på mina 2 kg kräftor!!
  • Ninnispinnis

2 kg kräftor?? Det är ju lika mycket som du har runt handlederna när du stavgår

• Mikabella

Åh jag ska oxå på kräftskiva! Yummi! Ska bli sååå mumsigt. Ska som du strunta i paj, ost, aioli och bröd! Bara kräftor är ju inte så farligt?! Ska INTE dricka snaps! Blä! Nu ska här deffas inför kommande lördag! Ojoj bara 8 dagar kvar!

ingenjörsbruden skrev 2008-08-22 09:06:44 följande:
    Göttigt!! Kul att gå på konsert med m2b!!! Jag ska köpa gymkort nu på måndag när lönen kommer!! Får friskvårdsbidrag fr jobbet så mitt gymkort kommer bara att kosta mig 600 kr!! O i helgen så blir det kräftskiva!!! *MUMS* De andra ska starta med ostoskinkpaj vilket jag ska skippa o direkt gå på mina 2 kg kräftor!!
  • Cantaton

Jag funderade på att sätta igång och träna ordentligt (på gym) idag, men det går inte. Igår under de korta sträckor jag gick till o från tunnelbana/buss skavde jag insidan av låren blodiga. Ändå gick jag en dryg timmespromenad på kvällen (med tjocka byxor) - och det gjorde ju inte saken bättre.

Det sved så fruktansvärt igår kväll att jag inte somnade förrän efter 4, och svedan var det första jag kände när jag vaknade. Inte ens bedövningssalva har hjälpt

• Mikabella

Ush stackars dig! Måste vara jätte jobbigt! Lider med dig min vän.

Cantaton skrev 2008-08-22 10:49:42 följande:
    Jag funderade på att sätta igång och träna ordentligt (på gym) idag, men det går inte. Igår under de korta sträckor jag gick till o från tunnelbana/buss skavde jag insidan av låren blodiga. Ändå gick jag en dryg timmespromenad på kvällen (med tjocka byxor) - och det gjorde ju inte saken bättre.Det sved så fruktansvärt igår kväll att jag inte somnade förrän efter 4, och svedan var det första jag kände när jag vaknade. Inte ens bedövningssalva har hjälpt
  • Ninnispinnis

Nej men usch!

Prova Helosan-salva, det hjälper mot "alla nu kända åkommor" som min läkarpappa säger Det både lindrar och läker, köpes på apotek eller vanlig livsmedelsaffär.

Lider med dig!

Cantaton skrev 2008-08-22 10:49:42 följande:
    Jag funderade på att sätta igång och träna ordentligt (på gym) idag, men det går inte. Igår under de korta sträckor jag gick till o från tunnelbana/buss skavde jag insidan av låren blodiga. Ändå gick jag en dryg timmespromenad på kvällen (med tjocka byxor) - och det gjorde ju inte saken bättre.Det sved så fruktansvärt igår kväll att jag inte somnade förrän efter 4, och svedan var det första jag kände när jag vaknade. Inte ens bedövningssalva har hjälpt
Svar på tråden -5kg!!! Fortsätta här?...