In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Oj, oj Gemma låter jobbigt med missade flyg, inbrott men härligt att maken din är igång med intervjuandet! KRAM till dig och hoppas allt ordnar upp sig.
Hello chicks!
Här händer det grejer minsann! Vilken dramatik Gemma - hoppas nu att ni får en underbar helg och dopdag och att det inte blir alltför stressigt. Spännande med din sång, vad blir det undrar nyfikna jag?
Lapinette - var nog smart att avboka med tanke på det sugiga vädret. Tänk vad härligt med lite spansk hösthetta när det är grått och kallt här! Såg era finfina bilder på FB, oj vad jag blir sugen på Portugal!
Är ensam hemma hela veckan och har precis ätit en enkel men god middag: pasta med pesto, tomater och avocado. En liten bit stinkande mogen St. Agur med fikonmarmelad efter det, och så nu te med mandelbiscotti. Oj vad det är skönt att vara hemma i sitt kök igen! Konstigt att man kan längta så myckt efter det egentligen.
Gemma, knepigt med annonseringen av tomt hus. Låter drastiskt med att ha vakt men sjutton, jag förstår er! Har kommit hem två gånger till ett hus som varit inbrott i; en gång mitt eget och en gång när jag var husvakt/blomvattnare/mata fiskarna. Fy sjutton, det är inte kul!! Med en vakt så kan ni koppla av på dopet, helt rätt agerat!
Lapinette,
Chevre är väl gottis på ALLA sätt, eller vad säger du?
Visst är det skönt att strosa runt hemma och skrota när man har varit borta ett slag. Du, vad är detta FB där bilder från semestern i Portugal finns? F'låt, men jag är lite bortkommen.
Amelle,
St Agur med fikonmarmelad - mums! Blir himla avis och har tji god ost i kylen. *morrar*
Bäst jag jagar på maken så att han fixar något smått och gott åt oss, han hystade just fram en kall öl. Det var verkligt gott, Kirin Ichiban från Japan!
Jag börjar med att tacka för alla gratulationer på FB, vad gulliga ni är!
Jag har inte öppnat ett enda paket, inte druckit någon champange, inte fått tårta - ingenting! Bortsett från att mobilen har ringt och pipt + inläggen på FB och mail med grattis önskningar har det varit en otroligt deprimerande dag!
Idag är det inte bara födelsedag, det är även sista dagen på jobbet vilket gör det ännu värre...
Regn på morgonen var inte en bra start, men jag hann med bussen på sekunden när. Satt själv på ett ödsligt kontor hela dagen och jobbade. Var tvungen att springa ärenden på lunchen men även om jag haft tid att äta riktig lunch skulle jag ha fått göra det själv då alla som jobbar i närheten är lediga och bortresta eller överhopade med jobb så de inte kan lämna sina skrivbord. Jag fjällar på benen, vilket i sig kanske inte är någon större katastrof men det blev som pricken över I, speciellt som jag ska ha klänning på bröllopet vi ska på i morgon. Var tvungen att jobba över för att få klart en sak och trots att det är min sista dag blir det ingen avtackning eller så alls då jag är själv på kontoret. Förväntar mig iof inte att de ska avbryta sina semestrar och komma in men ett "tack för den här tiden" mail hade kännts bra. Mannen skulle jobba sent så att han skulle kunna vara med på bröllopet i morgon och ingen kunde umgås med mig på kvällen.
Nu kom mannen hem lite tidigare än väntat med sushi men någon födelsedag har det inte kännts som och firandet har varit på gränsen till obefintligt. Jag funderade på att köpa lite tårta och äta själv på jobbet men det kändes bara deprimerande, det enda som vore mer deprimerande hade varit om jag hade haft på mig en liten partyhatt och haft en liten tuta och suttit där aldeles själv i konferensrummet...
Inser att jag låter rätt deppig men för mig har födelsedagar alltid varit något som firas ordentligt! Skulle älska champange mitt i natten, frukost på sängen, middag tårta med ljus osv eller bara att någon sjöng lite fast jag i vanliga fall tycker att den biten mest är jobbig.
Gemma
vilket kaos, jag som fått för mig att barndop är en småsak att arrangera i jämförelse med tex bröllop men nu inser jag att det nog inte var helt med sanningen överrensstämmande.
Jag skulle också ha hyrt vakt om jag hade råkat ut för samma sak, vist kanske det känns lite väl drastiskt men då vet man att det inte är något att oroa sig för, annars tänker man ju bara på det hela tiden.
Kul med monstrets framsteg! Efter perioder med gnölighet brukar man säga att det kommer ett "framstegs-skutt" och det verkar stämma även i hennes fall. Kastandet av saker görs lättast hanterligt om ni knyter fast sakerna i exempelvis barnstolen, i filten mm då slipper ni böja er hela vägen till golvet eller gå så långt + att hon kommer på att det går att hala in leksaken igen och kan då roa sig själv i evigheter.
Instämmer i Amelles fråga om vad du ska sjunga.
Zua
Vilken annorlunda begäran från brudparet, angav de något skäl?
Lägg gärna upp bild här på BT på klänningen eller maila den.
Lapinette
Skumpa och presentöppning i natt, inte illa! Fyller han jämt?
Spanien låter som en mycket bra present, mysigt med avbrott från regn och rusk i Sverige.
Lägg gärna upp bilder på dina shoppingfynd på FB!
Amelle
Jag önskar att jag var lika duktig som du på att äta godsaker när jag är ensam hemma, det lät enkelt men delikat.
Rosen
FB som vi alla pratar om där vi lägger bilder mm är Facebook
instämmer i övrigt helt i din hyllning till chevren
förhoppning, tack!
Facebook är något jag inte är uppkopplad på, men nu är jag i alla fall inget frågetecken.
förhoppning - din stackare, du kunde ha följt med oss ut för god mat på Manzini och drinkar på Grill. Annanas mojito mmmm... säger jag bara.
Maken fyller inte jämnt men då han alltid betalar nästan allt när vi är ute och reser och äter så vill jag ge igen. Därför blir det södra Spanien. Typ samma budget som Dalarna plus den summa som jag ändå hade spenderat på en höstweekend någonstans. Inväntar nu bara besked från hans chef om godkännande till semester sedan bokar jag. Själv behöver jag aldrig fråga, min chef säger att jag vet bäst själv .
Rosen - visst, chevre passar till allt!
Vår middag ikväll bestod bl a av färsk sparris med jordgubbar, 30-årig parmegiano samt balsamico som förrätt sen tog jag pasta med pasta med svart tryffel på en bädd av taleggio och vi avslutade med en symfoni av italenska ostar med tillbehör. Mycket gott samt trevligt med lite Italien - Frankrike gnabb som det så ofta blir.
NU har modern återfunnits och är på väg i flygplan till Köpenhamn, ett halvt dygn senare tillsammans med brorsan. Själv har jag åter vaknat utvilad efter en lång rad knäpptysta tolvtimmarsnätter och ska snart bege mig till vandrarhemmet där systern (mannens) och hennes man ska möta oss för en promenad vid havet.
Har också börjat läsa ikapp:
Först Amelle, FEM veckor av komplett avkoppling, det låter som en dröm! Njuter själv av något liknande, inte minst tre mål mammas mat om dagen och nästan ingen tvätt. Plus gott om barnpassning.
Väskan och skorna fick hälsa på varann i går kväll. En hel kvart lekte vi med våra nya gosedjur och lät dem prata med varann (handtagen på väskan och nosen på skorna fick vara "mun") samt göra ett och annat barnförbjudet närmande mot varann. I övrigt har jag inte använt min väska mer än en gång, i Tours. Det har helt enkelt regnat. Och även om man faktiskt får med sig en egen regnrock till sin Birkin så känns det inte så kul att ha den då. Plus att jag måste göra täta manikyrer på monstret som är väldigt förtjust i att repa saker med sina små vassa klor.
Skorna anlände igår i matt, vinröd låda. De är helt fantastiskt snygga faktiskt. Den klassiska brougemodellen "spectator" som ursprungligen var brun och vit, men nu är den matt och blankt rödbrunt i två olika nyanser. Skoblocken är handsnidade i något afrikanskt, lättviktigt trä och är i princip modeller av mannens fötter. Han kan inte sluta klappa på dem! Jag förstår honom. Det har gått många år sedan han tjatade sig till sina första Adidas, vid 16 års ålder, därefter jobbade han som vägarbetare en hel glödhet sommar (tänk lägga på asfalt i 30-gradig värme) för att köpa sina första Weston loafers, och sedan en lång rad Crocket & Jones, Weston och Berluti, innan han gjorde detta det ultimata inköpet. Tog tåget genom tunneln till London för sin fitting, och allt. Påminner mig om när jag själv flög TVÅ gånger till London för en viss brudklännings skull... sista gången stannade jag tre dagar för att den skulle sys in för hand av en sömmerska.
Men nu tar vi det lugnt med shoppingen för ett tag framöver. Jag ska köpa fler smycken till monstret, det är allt. Under tiden njuter vi av skatten som pluppar tillbaka in på vårt konto (vi får ju tillbaks 15% på allt vi köper i Europa).
Amelle igen: Hur gör man för att bli stucken av getingar? De flockas kring alla våra luncher men än så länge verkar de mest intresserade av själva maten.
Nu måste vi bege oss. Läser mer lite senare. Kram, G