• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Amelle

Hej på er!

Tillbaka i en kaosartad lägenhet efter sammanlagt nästan fem veckor borta - bara snabba hem-och packa om och vattna blommorna -attacker. Har haft det ljuvligt nere i stugan vid havet, men det är också rätt skönt att komma hem till stan, vännerna och vardagen igen. Har egentligen inte gjort så värst mycket annat än att kliva upp vid nio, ta på morgonrock och gå ner på bryggan, dyka ner i det salta havet, upp för kaffe och frukost, slappa på bryggan med en bok, äta lunch i skuggan, slappa på bryggan med en bok, sätta sig vid svärmors dukade bord på terrassen ut över havet, äta sig proppmätt, dricka för mycket vin och rulla in i vårt hus vid midnatt. Enda smolket i bägaren har varit en getinginvasion: tre gånger stack de mig de små asen, varav en i munnen.

Nä, nu ska jag läsa i kapp vad ni haft för er!

• Originalrosen

Amelle, det låter superhärligt förutom de svartgula flygbestarna. Välkommen hem!

• Amelle

Ja vad ska man säga: Aruba, Kalifornien, Skåne, Köpenhamn och Paris. Ni har verkligen varit ute och rastat er Låter härligt alltihopa! Känner mig lite knäpp när jag redan innan vi kommit hem från Bästkusten tagit tag i nästa resa (som går till N.Y om en månad). Men det är ju så roooooligt!

Zua - är väldigt, väldigt sugen på att göra samma resa som ni gjorde. Vill gärna höra mer! Och icke att förglömma: helgens bröllop, hur var det? Knasigt att vi tydligen har en så pass nära gemensam bekant - han är makens studievän och ingår i hans "gäng". Vi kommer därmed säkert att träffas förr eller senare, skulle jag tro

Rosen - vad mysigt med Köpenhamn, ska nog försöka komma dit på en weekend snart. Perfekt att det inte är så långt bort, men ändå ett miljöombyte.

förhoppning - när börjar du på ditt nya, coola jobb?

Gemma - grattis till din efterlängtade herpes/herr mes! Njuter du av den? Den låter verkligen SKITSNYGG -älskar den färgen du beskriver. Hur gick det med makens bespoke-skor? Min är ju väldigt inne på att göra samma så det vor kul att höra en utvärdering, så att säga.

Izunia - det låter som om att du njuter av det ljuva mammalivet!

• Amelle

Men dessförrinnan - tackkort. Suck vad det är svårt att välja och förmå sig att sätta igång. Hur gjorde ni? Funderar på att beställa kopior och sen klistra in själv i ett vanligt kort.

• Amelle

Och herregud vad vår lägenhet ser ut! Inte kan jag göra något åt det heller då jag har ena foten i bandage och är ordinerad högläge. Så går det när man har en kirurg till svämor som tyckte att jag hade en skum grej under nageln som det var lika bra att kolla upp och skära i. Det visade sig vara en blånagel så nu ligger jag här som ett litet kolli, hehe.

• Lapinette

Hej tjejer! Har inte hunnit läsa ikapp allt men ser att Gemma äntligen har fått sin efterlängtade väska, att Amelle är tillbaka i verkligheten och att förhoppning fick med sig en ödla hem från Aruba. Hur lyckades ni?

Amelle - känner igen det där med tackkorten. När bröllopet var över och man njutit av de första veckorna som gick hade jag noll lust att göra några tackkort. Vi gjorde våra själva (samma tema som inbjudningskort, vigselprogram etc.) och handskrev personligt till var och en gällande vad vi fått i gåva.

Annars så känns det lite konstigt att vara hemma i ett höstlikt Sverige efter 10 fantastiska dagar i Portugal. Det har varit helt underbart och vi har sett MASSOR! Har inte riktigt smält alla intryck vi fick under resan men jag kan varmt rekommendera att åka dit.

• Originalrosen

Lapinette,
    Välkommen tillbaka! När du känner för det vore det trevligt att höra om era upplevelser. Nyfiken som du säkert förstår.

• förhoppningsis

Nu börjar vi bli riktigt många som kommit hem igen och allt börjar återgå lite till det normala. Vädret i Stockholm är som gjort för sällskapsspel och vin eller traditionella tebjudningar. Har det med ett par väninnor ibland, vi ses hos någon och dricker litervis med te och äter galet mycket olika sorters kakor och pratar i timmar. Supermysigt!

Å vad jag blev fikasugen, någon som vill ha något? Te? Varm choklad med vispgrädde? Kaffe? *håller fram ett fat med chokladmuffins*

Amelle
    Tackkorten blev lite senare än vad jag hade velat eftersom de inte var klara för påseende innan vi åkte på bröllopsresa och när vi kom hem så fick vi cd skivan och sen skulle bilderna beställas osv sen när de kom så var det massa annat som skulle göras. I vårt paket från fotografen ingick ett par tackkort men bara ca 15 st monterade så vi bytte bort dem mot ett par extra förstoringar istället. Tackkorten monterade vi själva så det gick i samma färger och tema som de övriga trycksakerna.

Bröllopsfotona har kommit in i album men utan texter, vet inte om jag vill skriva massa, verkar lite onödigt på något sätt då alla själva ser vad det föreställer. Men jag borde - jag vet! Dessutom ska alla bilderna från bröllopsresan in i ett album vilket ännu inte är gjort och nu är det över ett år sedan vi kom hem från bröllopsresan.

Hur länge ska du ha foten så? Gjorde karvandet någon nytta alls? Då har du faktiskt en ursäkt för att din lägenhet inte är städad, min enda ursäkt är lathet.

Lapinette
    Ja det undrade vi också. Hade varit otroligt jobbigt om tullen hade hittat den för det hade nog varit svårt att hävda att det inte var dolus.

Ser fram emot din reseberättelse vilket påminner mig om att jag inte redogjort ordentligt för min arubaresa ännu men det kommer, tills dess kan ni kika på bilderna på FB, där en ödla av samma sort som vi fick med hem finns fotad, fast vår var mindre.

Första dagen på jobbet efter semestern idag, jag ensam på ett tyst och tomt kontor och med regnet utenför fönstret och dessutom inte så mycket motivation gjorde att det inte blev så mycket gjort. Fick kanske ihop en halv ansökan om prövningstillstånd hos Regeringsrätten i ett mål där jag skrev och ansökte även i Kammarrätten så mycket text kunde återanvändas. Bara 2 arbetsdagar kvar på detta jobb sen går jag därifrån för gott.

Amelle
    Mitt nya jobb är verkligen inte så coolt, tvärt om! När jag tog jobbet begick jag karriärsmässigt självmord, nu kan jag inte bli advokat på den tiden jag hade tänkt mig. Prestigen är oändligt mycket lägre än mitt nuvarande jobb och socialt ligger det sämre till då jag nu inte kommer kunna luncha med alla jag känner som jobbar i samma kvarter vilket är rätt många. Har ältat och ältat om jag gjorde rätt som sa upp mig, under semestern bleknar minnet av hur jag stod och grät i en portuppgång under en mycket sen lunch och hur ont jag haft i magen. Börjar inbilla mig att jag bara var fånig och överreagerade när jag sa upp mig.
    Idag på jobbet kom lite av de känslorna tillbaka och jag kände mig lite mer övertygad om att jag gjorde rätt. Jag får mycket högre lön, ingen övertid och kommer troligen må så otroligt mycket bättre, blir det ändå övertid är den betald. Men coolt - det är det nog inte. Mitt nuvarande arbete däremot är ett bevis på framgång och att jag lyckats, bolagsrättsjurist på byrå vid Stureplan är målet som hägrar för de flesta under hela juristutbildningen, synd bara att jag inte orkar med att bli konstant idiotförklarad hela tiden och kände att istället för att bara byta byrå hoppar jag in i en helt annan del av juridiken.

Sorry det blev lite långt...

• förhoppningsis

Zua
    hur var bröllopet?

• förhoppningsis

Amelle
    Din vistelse vid stugan vid havet lät som en riktigt avkopplande semester bortsett från de flygande odjuren, hittade ni boet så ni kunde eliminera dem?

Svar på tråden In vino och cappuccino