In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
förhoppning - tycker ändå att du tog rätt beslut. Du måste må bra på jobbet, det betyder så oerhört mycket. Själv gått igenom det där, tagit ett jobb pga ser bra ut för karriären och jag mådde pest. Gick en dag hem och kom aldrig åter.
Rosen - en lång story kommer på resetråden och jag kan säga en sak - attans vad mycket goda viner jag har druckit !
Amelle
Glömde svara på din fråga, jag börjar på måndag.
hej hej!
Förhoppningsis - du ska se hur bra ditt nya jobb blir! Jag håller helt klart med Lapinette att ditt välmående är så mkt viktigare. Dessutom har du nog förträngt lite hur illa det egentligen var på det gamla jobbet. Man glorifierar det lite- precis som gamla ex!
Amelle vi gjorde också som Lapientte, egna tackkort (samma stil som inbjudan och program) där vi satte in en bild och skrev personligt till var och en. Hade jag gjort om det hade jag nog inte tackat personligt för varje gåva.. Vi hade 120 gäster så det var mkt att skriva.
Bilden kom dessutom inte från fotografen som vi anlitat (hade ju ganska mkt strul med honom!!) utan från min kusins man (som också är fotograf).
Igår bokade vi kyrkan för dop. Det blir den 28 september då mannens föräladrar också är här. Och idag ska vi till kyrkan för att titta på dopklänningar. Känns lite onödigt att köpa en då den inte kommer att återanvändas. Tänkte bara köpa ett sidenband i gammelrosa att knyta runt, om där är nån som är fin.
Temat blir förövrigt gammelrosa/brunt och jag har specialbeställt tryckta servetter.
Vi satt och fikade igår och parkeringstiden hade gått ut när min man började stressa mig för att vi inte skulle få böter.. Men jag ville ju dricka upp min kaffe. Jag sa att jag betalar OM vi fick böter...när vi kom till bilen så hade vi naturligtvis fått det!!! grrrrrrrrrrrrrrr!!
Iza - skit för böter! Själva är vi på väg för att byta plåtar på vår bil. Från de härligt gula med ändsiffra 06 för Rivieran till en tråkig vit svensk skylt. Så hädanefter måste även vi betala biltullar etc.
Hej girls!
Vi fick alla stränga förbud att inga bilder från bröllopet fick läggas ut på FB.
Bröllopet var så nära Hollywood man kan komma. Om jag ska försöka sammanfatta allt...
Operasångare med orkester, det va jazzband som spelade på fördrinken, de va dansare från gruppen Bounce som uppträdde , Afrikanska trummare etc. Tältet där middan hölls var dekorerad med 4000 rosor, kristallkronor och all dekoration gick i vitt förutom rosorna. Maten och vinerna var utsökta och tårtan likaså och champagnen flödade. Jag måste bara tillägga trots att bröllopet var "way over the top " lite som att kliva in i en saga.. så blev det en riktig j#vla bra fest!! Nej, dom är inte ny rika någonstans. Men en sak som var lite irriterande var att vi tärnor inte fick bestämma våra egna frisyrer. Har varit lite trött, men när jag får lite ork kan jag ladda upp en bild här på BT, så att ni får se klänningen.
Amelle - Nu har jag bara träffat J.L 2-3 gånger. Men jag är helt säker på att vi kommer att springa in i varandra ganska så snart.
zua, det låter helt fantastiskt!
När var bröllopet? Bröllop i tält låter lite speciellt men vädret har ju varit lysande hela sommaren i och för sig.
Så ni fick inte bestämma era egna frisyrer? Det är väl lite Bridezillavarning på det, va?
Du vet ju att jag är lite mattokig. Jag är naturligtvis jättenyfiken på maten och vinerna. Pleeeeeease tell me everything!
Hej alla! Ojojoj, har man inte tillräckligt med problem så ska man skaffa sig en familj. Och vänner. Och ett barndop. Nu är det såklart inte bara problem, men på senare tid har det varit lite väl rafflande. För att sammanfatta: Monstret var väldigt högröstad hela flygresan hem och vi hade fullt sjå att rädda våra grannar och oss själva från hennes överhängande utbrott. När hon väl kom hem till Skåne blev hon så yster att hon raskt lärde sig sitta själv, att rulla eller sträcka sig efter saker, att banka hårt, samt lära omgivningen att apportera sakerna som hon ideligen kastar i marken.
När jag kom hem öppnade jag också min "nödmail" som jag nästan aldrig läser. Det visade sig att en av de inbjudna familjerna svarat dit, av misstag, att de inte kunde komma. Anledningen var tråkigt nog att de haft villainbrott. Värst, för vår del, var ändå att tjuven hade öppnat inbjudan till dopet! De vet med andra ord exakt vilken tid dopet + lunchen ska vara, och var vi bor någonstans. Och om det är vid något tillfälle man inte är hemma, så är det väl när det är dop? Vi hade, som min pappa uttryckte det, lika gärna kunnat annonsera i tidningen om att "klockan si och så på adress xxx är huset tomt, fritt fram att komma med kofoten och stora kassar!" Så nu ska vi ha en jäkla VAKT som patrullerar här, i fyra timmar på söndag.
Våra vänner börjar så sakta anlända en efter en och det har ritats kartor och ringts samtal och bokats cyklar och skaffats pysselböcker och pennor till alla de barn som troligtvis blir uttråkade redan efter förrätten på söndag. Idag var vi i kyrkan och träffade prästen, hon är verkligen ljuvligt söt och trevlig men samtidigt väldigt rak (hon ondgjorde sig bland annat över konservativt kyrkofolk som är mot homovigslar), ja rätt exakt som jag tycker att präster ska vara. Under tiden hade min mamma fullt sjå här hemma med att skydda monstret från tre ursöta men vilda kusiners närgångna kärleksattacker. Under tiden lyckades också mannens mor försvinna någonstans mellan frankrike och tyskland, samt inte gå att nå eftersom hon vägrar att använda mobil (!). Hon återfanns så småningom på stationen i düsseldorf där hon till slut lyckats få tag på någon franskspråkig som ringde till mannens far med SIN mobil. Kontentan, för att förenkla det tröttsamt krångliga, är att mannens mamma OCH bror nu har missat sitt flyg till Köpenhamn och eventuellt inte kommer alls. Och då har min man ägnat nästan ett halvår åt att försöka ordna allt in i minsta detalj, så att de ska våga lyfta sina tjocka arslen och pallra sig hit. Tycker så synd om honom.
I morgon bitti ska vi träffa systern är det tänkt, men hon har i sin tur haft sin mobil avstängd hela dagen och går inte att nå. På eftermiddagen kommer monstrets gudmor hit för en stillsam date och lite kaffe. Och sen på kvällen är det brakmiddag med havsutsikt men den har jag faktiskt bestämt mig för att hoppa över. Trist när jag själv valt min drömmeny, i gengäld ska mina föräldrar passa monstret nästa fredag och jag och mannen ska gå ut SJÄLVA OCH ÄTA MIDDAG! FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ SJU MÅNADER! Det är värt att missa en familjemiddag för. I synnerhet som vi ska träffa alla våra tillresta vänner och familjemedlemmar redan nästa morgon för en tur i den lilla lokala djurparken. På kvällen vidtar nästa familjemiddag, med bara franska gäster. Och sen är det alltså D-dagen på söndag, med dop (inklusive sångframträdande av mig i kyrkan!), champagnemingel och lunch. På måndag ska jag ägna mig helt åt manhattanväninnan, hennes man och deras dotter för det är de sååå värda när de åkt ända från French Concession för att träffa oss. Och sedan flyger mannen till Stockholm för lite intervjuer, medan jag ska valla tillrest fransk familj (aka gudfar och hans tre barn + fru) OCH försöka varva ner emellanåt.
Sammanfattningsvis: Ni får förlåta mig om jag är lite tystlåten under de närmaste dagarna.
Kram, G
Rosen - din persikohalvor med chevre lät supergoda. Måste testas!
Vet ni, jag har knappt gått utanför dörren sen vi kom hem från Portugal. Helt galet men attans så skönt att bara dra fötterna efter sig här hemma. Låg t o m och läste i eftermiddags. Grät och kan inget annat än att hylla boken "flyga drake". Har ni inte läst den rekommenderar jag den varmt.
Ska snart iväg och äta italienskt. Maken fyller år idag liksom förhoppning. Grattis!
Och ja, vet inte om ni också har hört att maken skulle fått en weekend i Dalarna av mig i födelsedagspresent. Jag avbokade alltihop då prognosen för torsdag - söndag var 12 grader och regn. Satt därför som klistrad framför datorn igår för att leta fram en ny present. Det bidde skumpa och presentöppning i natt. Vi åker 5-6 dagar till södra Spanien i oktober istället .
Och förresten (usch, jag vet man ska aldrig börja en mening med OCH ... men det känns som jag har så mycket att säga er). Jag blev med ytterligare en Biasia i Portugal ! De hade 50 % rea överallt så det var nära att jag köpte flera stycken men den jag köpte har jag gått och tittat på här i Stockholm och smånypt på. Nu är den min!