• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Gemma

Det är sant, det ser jättefint ut. Jag beställde en gång för inte så länge sedan, samma dessert som din på restaurang. Fast inte lika god. De serverade den i en blå keramikkopp med öra och allt, som stod på ett blått, ovalt keramikfat. Och sen hade de siktat florsocker över allt, även kopp och fat. Snyggt!

• Lapinette

Det blir snyggt med vitt täcke. Och sen några små bär på, typ hallon eller ändå snyggar röda vinbär. Voilà!

• Gemma

Lapinette, coolt! Jag jobbade ihop med en australiensiska som var internationell domare i ballroom dancing när hon träffade sin svenske man på ett flygplan. Sen blev hon fast i Stockholm och slutade med dans.

Det är oerhört glamoröst med ballroom. Om du så sunkar runt i ett blåställ i resten av ditt liv så har du liksom ändå gjort ditt på den fronten. Eller blir man beroende av glamour och vill ha mer och mer och mer?

• Gemma

Eller allra helst blandade bär, och så några vibärsrankor och blad... mmmm... så fint.

• Gemma

Jag åt svenska hallon till dessert ikväll. Det är sjukt gott, godare än jordgubbar. Smultron, var hittar man det? Någon som ätit det i år? För mig var det evigheter sedan.

• Gemma

Lapinette, njut av maken du som har honom där... själv ska jag lägga mig ensam i sängen och sova sött. Längtar! Kram!

• Lapinette

Man blir beroende av glamour. Det borde väl du veta !

Komiskt med en australiensk dansare som träffa svensk make. Själv känner jag bara till skånsk flicka som träffar Australiensare och sen dansar i en show världen över. Hon är numera domare på TV 4 Let's dance. Du har nog missat den serien men det är tävlingsdansare som dansar med kändisar och sen tävlar mot varandra. En par åker ut varje vecka. Nåja, har några kompisar med där och då speciellt domarna som är mina fd kompisar/konkurrenter.

• Lapinette

Smultron plockade jag senast i Midsomras när vi gick utmed vägen bort till midsommarfirandet. Det finns massor med smultron på landet. Mmmm... så gott! Men nu är det istället snart dags för blåbär. Måste ut till landet och plocka någon bytta att ha i frysen.

• Gemma

Har absolut hört talas om Let's dance. Och jag vet :) Kram och gonatt!

• Lapinette

Japp, ska njuta av maken som undrar vart jag tagit vägen. Suss gott Gemma. Skoj med lite chatt, inte så vanligt numera då våra tider är så olika.

Svar på tråden In vino och cappuccino