In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Rosen vad härligt att maken gillade bilderna. Min man är ofta där inne och tittar. Så ibland skickar han länken och det kan vara en eldsvåda i USA, simmar-VM eller något annat med bilderna är ofta superhäftiga.
Gällande Köpenhamn så var ju vi där i fjol och firade 1-årig bröllopsdag. Gällande restauranger så känner du säkert till Noma. Vi var aldrig där och jag vet inte hur svårt det är att få tag i bord, www.noma.dk. Vi var istället på www.konghans.dk vilket inte heller var så dumt .
Annars så strövade vi mest omkring och tog självfallet en öl i Nyhavn, besökt Illums Bolighus, åt smörrebröd, besökte deras parker och hade en regnig förmiddag i Christianhavn.
Hej Lappis,
Tack för Konghans, hade glömt bort dem. Noma vill jag gärna gå på, har inte heller varit där. Några kollegor var där för ett par månader sedan och dissade dem totalt. Hmmm... gör mig lite nyfiken, faktiskt. Nu är just dessa två kollegor extra kritiska, men också otroligt kunniga. Vi får se hur vi gör. Åker imorgon och hem på tisdag så vi får fyra kvällar i Köpenhamn och en av kvällarna ska vi nog spela poker. Tre restaurangkvällar i Köpenhamn, trevligt!
Noma
Konghans
Flera bud?
www.aok.dk/custom_search/list/sections%3A2%3Bterms6%3A113
Jag var på möte i Köpenhamn förra året och blev bjuden på de här restaurangerna.
Restaurant ?Koefoed?
Address: Landgreven 3, 1301 København K
www.restaurant-koefoed.dk/
Restaurant ?Saa Hvidt?
Address: Snaregade 4, 1205 København K
www.saahvidt.dk/
Framförallt Saa Hvidt var en härlig upplevelse. Vi fick en meny med 5 rätter, otroligt gott och härligt presenterat. Tog foto på rätterna
Till lunch kan jag rekommendera Postmuseets cafe/restaurant på översta våningen. Härlig utsikt och god mat.
Eller naturligtvis en röd pölse om man är lagd åt det hållet
Just det, på Glyptoteket kan man också äta god lunch. inomhus visserligen, men det är som ett mindre orangerie där.
Nyhavn och kvarteren däromkring är ett måste. Själv är jag ett fan av Tivoli också. Tycker det är så härlig stämning därinne så man kan njuta av det utan att åka karuseller.
oj hoppsan, trodde att det var resetråden frågan ställdes i
sorry för inklampandet *tassar ut igen*
Ja, man kan tro man är inne på restråden .
Jag glömde nämna Tivoli. Vi hade hela söndagen där. Åkte massor och tog en lunch på Wagamama. Ska spara dina tips hbgbrud tills nästa Köpenhamnstripp.
Gemma jo denna lilla bönan gillar faktiskt att swaddlas och lugnar ner sig när det väl behövs. Igår somnade hon dock på egen hand utan inlindning.
Ang vad som sas på telefon.. jag höll på att dö av skratt när jag såg videon. Jag sitter och pratar med säkert ett femtal vänner och fnittrar av lustgasen och pratar om hur lätt det går.. Öppen 9 cm bla bla bla..!! Sen springer jag runt i förlossningsrummet och snackar strunt och samtidigt körde nån konstig dans som jag trodde skulle påskynda förloppet!
Den videon vågar jag nog inte visa för nån!
Igår var vi på ett nytt café i stan (franskt) och åt de mest utsökta bakelser. Inte bara bakelser utan rena konstverken! Vahlrona choklad med hallon och nån hasselnötsbakelse med mörk choklad... mmmmm jag vill tillbaka idag!
Var på bvc igår och bönan har gått upp till 4040g! Hon kommer nog att bli en söt liten knubbis!
Rosen - I Köpenhamn är jag ju för jämnan men jag kommer aldrig ihåg restaurangerna eller butikerna jag går in i. Jag år på autopilot när jag är där!
HBG brud: Äsche, det här är abslut ingen privat tråd på något vis. Den är väl både rese- och bröllops- och bebis- och kläd- och gnäll- och livsnjutartråd, om vartannat. Tack för dina fina tips!
Noma står ständigt överst på min wishlist sedan två år tillbaka. Har ni kollat in deras site? Otroligt pretentiöst och... alldeles underbart!
Izunia, grattis till din lilla sunda knubbis! Var på BVC idag och min lilla heffaklump väger 7940g och mäter 71cm. Men det har helt klart lugnat ner sig nu med tillväxten. Puh. I övrigt en händelsefattig dag. Barnvagnspromenerade med en kompis från förr, bästa väninnan när jag var ungefär fyra år gammal. Hon är fortfarande världens snällaste och har två jättejättesöta barn. Fast... mer än så blir det nog inte. Lika barn leka bäst. Är jag hemsk nu? Tycker inte ens att det ÄR så, men snarare... alltför olika barn leka inte helt optimalt bra, i det långa loppet. Kanske jag borde säga. Och min tid här är trots allt begränsad. Ikväll såg jag TVÅ "slå på Kina"-dokumentärer och skämdes så att jag blev röd om öronen över att jag bor i ett så hemskt land där luften är så farlig och människor fängslas för att de säger något annat än "länge leve kommunistpartiet". Svårt detta, för vi har ju så kul också, i Kina. Tillsammans med kineserna själva, inte minst. Ja - vanliga människor som fruktgubben och kafébiträdet och manikyrsalongs-innehaverskan och väninnan Isabella och sisådär en tjugo miljoner andra. Och då tänker man inte på orättvisor för så funkar i alla fall min hjärna.
Izunia igen, det där cafeet, ligger det i Lund? Skulle jättegärna testa det. Vad heter det? Var ligger det?
Kram!
Gemma det ligger i Lund på Klostergatan. Bredvis den franska restuarangen. Samma ägare tror jag. Liten mysig gammeldags. Du kan ju höra av dig om du är i Lund annars!
Izunia, jag ska till lund nästa fredag, vore super att fika lite kort efter att jag träffat min väninna (mer än "kort" hinner vi tyvärr inte, innan det är dags att återlämna bilen till min bilbundne pappa). Kanske en valrhonabakelse, för att främja mjölkproduktionen? Jag gör sedan 6 månader tillbaka nästan ALLT i mjölkproduktionens namn haha.