In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Sista, absolut sista inlägget innan jag går och lägger mig: Det blir alltså ROSA möet. Viktigt. För monstret är ju en tjej.
Gonatt.
Amelle, din Frankrike-porr låter fantastiskt romantiskt. Fortsätt så!
Gemma, jag missade Förhoppnings svar angående väska, och var helt på din linje med Bayswatern, nu när jag äntligen fick uppbackning. Sen läste jag förnuftiga, erfarna Förhoppningsis svar och skämdes lite. Jag väntar nog litegrann tills jag får koll på vad som behövs. I detta fallet tänker jag INTE göra samma misstag som alltid; Låta form gå före funktion och köpa den mest otympliga armvecks-väska. Nä, denna gången får form, funktion och kärlek vid första ögonkastet gifta sig lite snyggt. Sådan är planen. Biasia har fantastiska, väldigt glamorösa väskor- som Lappis!
Att bli student känns som ett måste, men ett bra sådant.
Jag kan känna en aversion mot just Handelshögskolan då mina fördomar och begränsade erfarenheter säger mig att skolan kommer att vara fylld av små 20-åringar som alla vill bli investment bankers och spruta champagne under tennisveckorna. Hoppas att jag har fel.
Har ni någonsin sålt någonting på Blocket?
Lade ut min allra första annons på en sko samt hatthylla igår kväll innan jag stack iväg till min väninna. En timme senare var de sålda- supersnabbt! Grejen var den att ytterligare TRE personer ringde efter 21.30 angående annonsen, sista 22.20. Hur kommer man på tanken att ringa så sent?
Ikväll blir det födelsedagsfirande för en barndomsväninna. Har tyvärr varit så fantasilös att jag köpt en ny uppsättning ansiktsvård från Clinique (som hon alltid använder) till henne. H ligger i soffan/sängen sedan igår eftermiddag med halsont, feber och yrsel och är självklart oerhört ynklig. Är inte "alla" sjuka nu?
Amelle
Ser fram emot att få se bilder från er resa sen.
Vi beslutade härromdagen att jag och mannen ska hyra hus i frankrike nästa sommar tillsammans med hans 2 äldsta syskon och deras sambos. Har inte rest på det sättet innan så det ska bli kul.
Gemma
Alltid bra med extra champange så det inte riskerar att ta slut, det som eventuellt skulle bli över kan du spara eller lämna tillbaka till bolaget.
Klart din väska kommer att finnas där sen är det bara att hoppas att den är precis som du vill ha den! Den ser jag fram emot bilder på. Glamourpoängen rasar in när du benämner den "skötväska", Maxine kommer sannerligen få vanor om hon börjar med en sådan skötväska. =)
Japp jag är lätt grön av avundsjuka men försöker intala mig att det är en klädsam färg...
Vad det gäller Stålis väska, Även om du inte behöver släpa massa böcker hela dagarna kan jag rekommendera Bayswatern, föreläsningssalarna är ofta svala så en kofta är bra, sen bör det finnas plats för lite frukt, godis, block penna och eftersom du ska till Handels - en miniräknare - antar jag.
fnissade lite sen, jag vaknade lite på fel sida idag då grannen ovanför har barn som har spring och hopptävling i rummet precis ovanför vårt sovrum. Då känner jag mig alltid påhoppad för allt.
Tolkade först Gemmas inlägg "Men alltså Stålis ignorera mitt väsk-inlägg. Skäms lite nu när jag läser förhoppningsis faktiskt GENOMTÄNKTA svar."
som att Gemma var förvånad över att jag tänkt igenom svaret ang väskan, sen insåg jag att det troligen inte alls var så det var menat och var tvungen att ge mannen rätt. Allt han har sagt nu på morgonen har jag tolkat som att han klagar eller gnäller på mig. Efter att ha fnissat lite så blev mitt humör bättre.
Och Gemma, måste erkänna att jag har dålig koll på hur min kommande utbildning är upplagd. Jag vet att efter tre år får jag en ekonomie kandidatexamen, men många väljer att läsa ett fjärde år. Sen de gjorde om reglerna för civilekonomstiteln blir jag bara förvirrad när jag försäker läsa mig till hur det är nu. Vad jag vet är iaf att Göteborg är ett en handfull universitet/högskolor som får utfärda titeln. Jag ber att få återkomma med ett bättre svar.
Nu ska jag till systemet och trängas!
Stålis, gällande Handelsstudenterna så är det en klar majoritet (iaf känns det alltid så när jag passerar den i Stockholm eller träffar några av dem ute) som anser att det är helt naturligt att leva och shoppa på pappas kreditkort - alltid. Att det inte är sommar om man inte prickar in Båsta, St Tropez mm och att man inte kan gå ut någon annan stans än stureplan. Du kommer förmodligen kunna tillbringa mindre spännande föreläsningar, japp du kommer säkert ha någon sådan, med att spana på fina väskor.
MEN de finns säkert massa trevliga människor där oavsett.
Gemma
klart det ska vara rosa champange på en flickas dop!
Hoppas ni får fint väder. Vill se bilder sen.
Ang blocket
Nej jag har inte sålt något på Blocket men när vi skulle flytta så sålde vi vårat gigantiska saltvattenakvarium med fiskar, koraller, stenar, utrustning och allt allt allt annat, tex mätinstrument, salt mm så var det helt galet.
Jag skulle bort ett par timmar, mannen sa att nu lägger han ut annons på ett forum för saltvattenakvarium. När jag kom hem så var hela lägenheten full med folk, telefonen ringde hela tiden. Folk var som tokiga, fick höra av en kille att han hade satt sig för att äta middag med sin familj när hans kompis ringde som hade sett annonsen. Killen hade bara rest sig från bordet och slängt sig i bilen hämtat sin kompis o åkt till oss.
4 timmar efter annonsen kom ut var allt borta.
Grattis till studierna stålis!
Sterila kvaddlar är sterilt vatten som de sprutar in ytligt under huden för att bedöva... de lägger kanske 6 stick riktigt riktigt snabbt men det gör ont som tusan och jag var totalt anti innan förlossningen. Men barnmorskan tittade på mig "antingen testar du eller så får du fortsätta att ha ont!" hahah.. hon var också ganska tuff! På slutet tog hon även min precious lustgas och sa att "nu struntar vi i den här", med riktigt allvarlig röst! Jag blev så rädd att jag löd! Annars bara skrek jag att jag skulle dö!
Gemma, jag tror dig att kroppen är menad för detta och den läker. Tången skapade bara lite extra damage om man säger så. Hur ont jag än hade/har så är det klart värt det. Vad ska man annars göra?
Är du bra vän med denna avundsjuka kvinnan? Eller varför vill du fortfarande behålla kontakten trots att hon är bakslug? Vissa människor ändras aldrig..
Vi drack också rosa Moet när lillan föddes!
Ang plånböcker håller jag med Gemma, funderade länge på att köpa en matchande plånbok till min väska men inser att det inte kommer hända. De är finns inte i den modellen jag vill ha på plånbok och dessutom är de väldigt dyra. Kikade lite nu på Biaisa och de hade flera som verkade riktigt fina! Finns de att köpa i stockholm eller måste man köpa via nätet?
Har för mig att jag sett dem någonstans i stan...
Tillbaks från stan nu, började hällregna (Ni vet de där deciliter-stora dropparna) på vägen hem, men det luktade sommar och grönt. I like!
Izunia, de sterila kvaddlarna låter läskiga.. men allt med en nål stor som en blompinne låter läskigt! Har jag sagt att jag är imponerad, förundrad och stolt över dig, allt på en och samma gång? Skulle du göra om det?
Förhoppning, jag har sett Biasia i Sverige också! Men kommer inte riktigt ihåg vart- Åhlens? NK?