• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • förhoppningsis

Det är vid tillfällen som detta som jag önskar att jag hade större talang för skrivandet på annat sätt än när det gäller att stämma folk till höger och vänster.

Besöket i går på Mathias Dahlgren var helt fantastiskt!
    Vi började med ett glas i champangebaren, vi drack varsitt

• Gemma

förhoppningsis: Om din skrivkonst, håller med om att just detta inlägg var åt det mer... sparsmakade hållet ;)

• Gemma

Själv har jag fortfarande lyckohallucinationer efter något så enkelt och så utsökt gott som en strutglass på Lejonet och Björnen med smakerna italiensk choklad och citronyoghurt.

Trots regn och blåst, en härlig dag med väninnnan, lunch i konsthallen, trippelfluffig cappuccino och en hel del shopping, samt paraderande upp och nerför södra förstadsgatan - allt med ett litet, vilt viftande och gläfsande monster fastsurrat på magen.

Nu har jag avnjutit min ungerska favoritmammas paprikakyckling med nygjorda nudlar och gurksallad, följt av färsk ananas (jag har - tro det eller ej - förätit mig på jordgubbar). Monstret är nattat och sängen, min älskade gamla dux, ropar mitt namn.

Men Izunia, jag undrar så!

Kram på er, G

• förhoppningsis

Gemma
    absolut! Helt klart ett bra exempel på när det saknas vissa saker i en text som man tycker borde ha varit med...
    Datorn hängde sig och när jag försökte få liv i den råkade jag skicka den delen, sen la internet av så jag gör ett nytt försök ikväll. Förhoppningsvis lite längre och mer omfattande.

Har du redan förätit dig på jordgubbar? Hur mycket har du ätit eg, nåja snart kommer hallonen som variation till jordgubbarna.
    Vad shoppade du?

Izunia
    Hoppas ni mår bra!

• Originalrosen

Förhoppningis, ser fram emot fortsättningen.

• Amelle

Hej!

Vaken medan maken (hoho) sover... passar på att läsa i kapp litegrann. Efterlyser också Izunia och hoppas att allt gått bra.

Härligt att läsa om härlig Sverigeporr (Gemma). Det måste verkligen vara som att ha dött och kommit till himlen efter alla kinesiska avgaser

Hejhejhej också till den saknade Stålis! Härligt att du är tillbaka.

Och så alla restaurang- och matdiskussioner - vill höra mer! Inte minst om Mathias Dahlgren som jag drömmer om att få lära känna lite bätrre.

Här strålar solen från en klarblå himmel. Bor i en liten gränd nere vid den gamla hamnen. Igår tänkte jag på Lapinette då vi avnjöt världens största skaldjursplatå deluxe - orkade inte äta upp! Men så är vi också lite mesiga med vissa av havets läckerheter som är alltför slemmiga i rått tillstånd.

I dag tänkte vi nog ta bilen till Antibes för att ligga på någon av stränderna där. I kväll ska vi äta på ett hippt ställe som heter Baoli - en av alla bröllopspresenter!

Nu ska jag gå in och väcka min make (förlåt men jag tröttnar aldrig på att säga det).

Kram och tack igen för era fina komplimanger!

• Lapinette

Underbar morgonläsning, ensam på kontoret med fönstret öppet mot den trafikerade gatan. Vad ska man göra när luften på kontoret är under all kritik!

Igår shoppade jag! Ett under då jag det senaste året tycker att allt har sett fult ut. Antingen har modet ändrats åt min smak igen eller så har jag vant mig vid modet. Vet inte vilket men jag kom hem med ett par underbara, höga, svarta pumps. Var egentligen ute efter ett par "halvhöga" svarta skor men efter månader av letande gav jag upp. Varför ser alla halvhöga skor så tantiga och fula ut? Nu blev det ett par precis nyutkomna skor med lite rundad tå. Ett krav som har kommit med åldern är också att allt ska vara bekvämt. Skorna var sköna! Vandrade vidare med min skobox och i nästa affär köpte jag en svart/vit kjol samt en topp som går att ha till fint eller party. Vågade inte gå in i någon mer affär då jag kände att min semesterkassa skulle ryka men det blev även ett par spetsunderbyxor på vägen till t-banan. När jag kom hem till maken blev det modevisning och ett utbrott "vi måste flytta till Cannes igen!" Inser att alla kläder jag gillar att köpa är sådana kläder som jag använde mycket av i Cannes men inte fullt lika ofta i Stockholm, kjolar, klänningar, högklackat. Här i Stockholm har de en tendens att hamna i garderoben. Fast idag bär jag kjol .

• Lapinette

Amelle - ha så skoj på trendiga Baoli. Har själv bara stått utanför då kompisen från Stockholm inte var tillräckligt "läcker" och finklädd för att få komma in. Så blir det när man är en lång, muskulös, korthårig brunett från Sverige istället för liten, blond och finlemmad (för de kommer in överallt på Rivieran oavsett klädsel).

Ett tips - åk gärna åt "andra hållet" utmed kusten någon dag. Den härliga slingriga vägen utmed bergen Esterel. Vi brukade då stanna i Agay och bada i den lilla bukten men det finns många små vikar utmed vägen.

• Izunia

Hej mina flickor!!!!!!!!!!!

Nu är jag stolt mamma till en liten DOTTER!! Trots alla misstankar om att det var en pojke! Vi är så glada! Hon föddes den 6 juli kl. 03.27 och vägde 3928g och var 52cm lång. Hon ska heta Jacqueline.

Vi har precis kommit hem från sjukhuset och upptäckte nu att jag var efterlyft på tråden.
    Jag får återkomma med detaljer senare. Nu ska jag göra mig lite hemmastadd. Var ju tvungen att börja med ett glas Moet rosé. Som jag har längtat!!

Kram på er!

Svar på tråden In vino och cappuccino