• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Glada Ankan

Och har inte Pontus by the Sea chanserat lite?

• förhoppningsis

Helgen i Sundsvall var riktigt trevlig!
    Efter att ha skrivit på mitt anställningskontrakt för nya jobbet på fredag morgon, muttrat över en p-bot så hämtade jag upp tjejerna. 4 tjejerna i min bil och 2 till åkte upp på lördagen för att besöka den 7 tjejen.

Bil upp i kanonväder med picnic på vad som utnämts till Sveriges vackraste rastplats 2 år i rad. Jättefint vid vattnet och man varken såg eller hörde motorvägen. Väl uppe i Sundsvall letade vi efter systembolaget för att köpa vin till middagen och kvällen, des visade sig att kommunen beslutat sig för att stänga systemet där under gatufestivalen. Bara att hitta ett annat system i Birsta city en bit utanför Sundsvall. Var annars än i Sverige stänger man systemet under festivaler?

Inkvarterade oss i väninnans föräldrars hus och lagade middag och drack massa vin och hade riktig tjejkväll halva natten.
    På lördagen skulle vi ha badat men vädret var mulet och lite regn så vi tog en tripp till centrala Sundsvall för lite shopping och för att se sundsvall.
    Parkera i Sundsvalls p-hus var en ekonomisk fröjd, 9 kronor kostade det för ett par timmar! Inte riktigt som här hemma...

Åkte hem och åt en sen riktigt sen lunch och slöade när de 2 resterande flickorna kom upp från Sthlm. Bytte om för kvällen mm och åkte och såg SATC filmen och sen åt vi middag på en av de bästa restaurangerna i Sundsvall och drack några drinkar innan vi gick ut och dansade.

På söndagen sov vi länge, åt frukost i evigheter och så plockade vi ihop och åkte hem.

Efter att ha lämnat av tjejerna runt om i stan så åkte jag till mina föräldrars grav och la en blomma och fixade lite, då det igår var 4 årsdag sen min mamma gick bort. Helt slut så stupade jag senare i säng...

• Lapinette

Har inte varit på Pontus by the sea sen förra sommaren. Vi tänkte nog mest dricka vin och sen lär vi nog behöva en matbit men det är främst vinet vi är ute efter. I fjol hamnade vi på Cadierbaren på Grand.

• Lapinette

Rätta mig om jag har fel men Iza har väl inte varit inne här på ett par dagar??!!! Undrar om hon fått sin lilla knodd?

• förhoppningsis

Ankan
    Vet inte om jag missförstog dig nu men Zink Grill hör inte ihop med Grill på något sätt, Zink ägs av samma som äger Prinsen.

Grill däremot har jag inte varit på sen nyöppningen efter branden.

Ja, Izunia borde ha knodd nu då hon skrev att hon skulle bli igångsatt i fredags + pratade om 4 cm öppen mm. Ser fram emot att få höra om detta äventyr.

• Glada Ankan

Förhoppningsvis: menade Zink Grill, nyöppnade Grill har jag inte varit på ännu. Även för mig känns det mer som ett höst/vinterställe.

• förhoppningsis

Ankan
    Har bar ahört ett par som fått för sig att Zink Grill är ny syster till Grill.

Fast en dag med så här mycket regn så känns bourgogne väldigt lovande ihop med sällskapsspel och tända ljus

• Originalrosen

Vill verkligen höra rapport från Mattias Dahlgren-besöket! Har inte varit där ännu men ser fram emot det i höst.

Dyngsur efter en promenad i regnet med vovven. Urk!

• Lapinette

Rosen - hur mår du nu? Är magen ikapp?

• förhoppningsis

Jag skulle ha tränat o handlat mat mm men vägrar blankt att gå ut genom dörren i det här vädret! Hoppas det slutat regna i kväll.

Svar på tråden In vino och cappuccino