In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Här är inget BB i sikte..än!
Imorgon åker jag in för ev igångsättning så vi får se vad som händer.
UNDERBAR dag idag!! Efter mammafika tog vi en tur ner till badet och simmade lite. Så skönt. Efter det har vi varit på födelsedagsmiddag hos min kusin. Nu är jag totalt slut och mina ben är så svullna! Jag har ändå haft tur inte börjat bli svullen förrän för kanske max en vecka sen. Och det är om jag är på benen hela dan!
Gemma det låter som en super flygresa även om du inte fick sova. Monstret fick!!
Amelle... ett tips.. för alla gästers trevnad... håll nere antalet tal och be din toastmaster hålla koll på det. Vi hade ett litet "podium" med microfon där talarna stod. Alla tal skulle föranmälas till toastmaster/madame. Vi hade 6 talare (inkl toastmadame och toastmaster) och det var verkligen KVALITET på talen (om ma får säga så)!! Jag tror att alla andra som önskar en lycka i livet etc säger det personligen till brudparen. De som höll tal var med i brudföljet/familj.
Många tal=lååång middag...kan bli långtråkigt.
Jag är förresten supernyfiken på din klänning!!!!!!
Amelle, se till att talen är korta! Se till att toastmastern tydligt informerat om 3 min regeln, hota gärna med elpistol el liknande vid överträdelse =)
Gemma
Välkommen till Sverige! Sverige är verkligen absolut vackrast så här års enligt mig! Skönt att flygresan gick bra och att monstret sov gott och klarade öronen. Tråkigt att det inte gick att checka in bagaget hela vägen så du fick släpa i paris.
När blir det dop?
Izunia
hur känner du inför igångsrättning?
Det verkar vara ett mönster här, när jag var i London kom monstret, nu åker jag bort igen och då blir du igångsatt
Lite nervös nu, idag på fm får jag motbudet av min nuvarande chef. Vet ärligt inte vad jag ska säga om han kontrar med något vettigt. Känner mig så elak
Jepp, han har informerat alla om korta-tal-regeln. Men man vet ju aldrig - en del gillar ju att dra iväg. Just nu är det 14 tal anmälda - känns rätt mastigt. Men det är u samtidigt svårt att säga nej om folk VILL hålla tal.
Sol i dag och jag ska försöka få lite sol på mig om jag hinner.
Izunia - håller tummar och tår!
Ont, ont, ont - *gnäller rejält*
Jag har ont i hela kroppen, varje muskel är spänd. Kräktes i natt och är allmänt emlig nu. Fattar inte hur jag ska kunna gå till jobbet, har ett möte som blir svårt att ställa in.
Jag är inte sjuk, senast jag var magsjuk var ju 8 år sedan!
Känns lite galet att gnälla över något så världsligt när vi har barnafödande och allt här inne. Som Karlsson på taket sa: -Det är en världslig sak! (Jag menade magsjukan.)
Tjing, tack för att ni lyssnade.
Stackars, stackars Rosen. Inte skoj att vara magsjuk.
Gemma - välkommen hem! Visst är Sverige fantastiskt (ska nog lägga till ... denna årstid)! Jag är ute i skog/naturen så mycket jag bara kan. Vandrar genom ängar och skog, andas in och suckar högt för mig själv.
Amelle - 14 tal! Det blir en lååång middag men visst vad ska man säga, nej ni får inte hålla tal för vi har en maxgräns på 10? På tal om att man ska meddela att talen ska vara korta. Tror alla på vårt bröllop höll den regeln utom toastmastern himself (min bror). Eftersom min pappa inte var närvarande så höll min bror öppningstalet och det var långt och sentimentalt. Love him!
Också nyfiken på klänningen. Har redan visualiserat er på en typisk sörmländsk gård och din Garamajklänning. Såååå fina!!!
Ujuj Rosen - krya på dig!
Tittar in på söndag kväll och ska försöka skaka fram ett par amatörbilder att dela med mig av tills dess att vi får våra proffsbilder.
Grejen är den att jag har två syskon och fästmannen tre som ska hålla tal. Tre talande föräldrar på det och så ett par, tre kompisar vardera. Och så är man uppe i 14 helt plötsligt.
Imorgon sticker vi ut vid lunch tillsammans med vår toastmaster, sen kommer ett 20-tal vänner ut på kvällen. Och mina franska kusiner som jag inte träffat på ett år! Och fästmannens bror med en ny lite bebis som vi inte sett än! Och det ska bli såååå kul!
tjoho!
Amelle - njuuuuuuuut, dagen går tyvärr aldeles för snabbt!
AMelle ha en underbar bröllopsdag!! Hoppas ni får fint väder men att det inte är för varmt. Vill se bilder sen.
Izunia
hur har det gått med igångsättningen? Håller tummarna för er.
Idag sa jag formellt up mig från jobbet och nu är det bara att hoppas att inget går helt galet fram till kl 9 imorgon när jag ska skriva på för det nya innan jag smiter på roadtrip till Sundsvall över helgen med 7 tjejer.
Ha en bra helg på er
Förhoppningsis! Jag tror att du gjort rätt val och lycka verkligen till med det nya jobbet!
Det låter kul med helgtrip med tjejerna!
Igångsättning låter inte kul, men den har mål i sikte..
På sjukhuset igår konstaterade läkaren att jag är på god väg, livmodertappen mogen och redan öppen 4 cm! När som helst sa han och om bebisen inte är ute innan söndag så ska jag ringa in. Vi får väl se om den kommer idag då..
Ser att det är fullt med blivande bebisar här inne - jättekul!
Själv har jag kravlat mig upp ur kräkträsket för att falla ned i diarrébrunnen - fy f-n, på ren svenska! *svär så det osar*
Mår lite bättre när jag får läsa om era bravader och eskapader, det tröstar. Tack för att ni finns!
förhoppningsis - låter kul och bra för dig. Ett STORT grattis!