• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Amelle

jahapp, nu har det stormat in 15 män iförda grismask och tvingat i fästmannen en dry martini, innan de drog igen! Han har efter gårdagens lur fått en falsk plan för vad han ska göra och tror att det blir både bungy jump och strippor, haha. Roligt att se honom svettas, tror han kommr bli överraskad för det egentliga schemat är ett helt annat.

Och jag fick ett nattligt rim på sms där det gjordes klart att jag ska hålla mig hemma klockan ett och svara i hemtelefonen, då en gammal flamma kommer höra av sig.

• Amelle

förhoppning - du skulle väl också ut på möhipperier i dag?

• förhoppningsis

Zua
    Börjar med att beklaga sorgen! Självklart kan en begravning vara fin, det är meningen att det ska vara fint och ett bra avslut. För mig är begravning av närstående dessutom en bra fas för det omedelbara sorgearbetet. Berätta allt om er möhippa ni fixade sen när den är över.

Amelle
    Om ni inte har gått igenom det med fotografen, fundera på vilka bilder ni vill ha. vill ni ha bild på er med ev följe, er med föräldrar, syskon osv så var tydlig med det. Informera även de berörda i god tid så de vet om att de ska vara med.

Kul med fejksexa, vad skulle de göra? vad gör de på den riktiga?

Hur känner du inför att veta när din blir? vet du vad ni ska göra också?

Vi hade möhippa igår så idag sov jag till kl 12, vilket var precis vad jag behövde efter nattens eskapader.

• Lapinette

Mycket möhippor här inne. Själv har jag också sovit ovanligt länge och hade ett otroligt tungt huvud. Detta efter middag med svärmor på Gondolen där jag både drack vitt, rött och sen ville vi visa henne baren (utsikten) så det blev en strawberry daquiri. När svärmor undrade vad det gröna i några drinkar som passerade var för något blev jag "tvungen" att introducera henne i Mojitons värld .

Nu börjar vi dock komma iordning här hemma efter frukost, duschar och lite bokläsning. Ska nu åka ut till Carl Millesgården och sen lär nog resterande dagen gå i samma lugna mak.

Ha så skoj på möhippan Amelle!

• Amelle

förhoppning - har absolut ingen aning om vad som väntar. Ska få vidare instruktioner när telefonen ringer, om det inte bara är en fint, vill säga - och det händer något helt annat.

Fästmannen ska först på någon form av kampsport där hela gänget ska få en snabbkurs och sedan ska han gå en match mot en pytteliten proffstjej i klubben. Efter det blir det lunch, sen centralbadet, följt av skivinspelning (Det börjar verka kärlek banne mig) och så middag och utgång på det.

Vad gjorde ni med er tjej igår?

Och Lapinette - svärmor måste vara av det mer tåliga slaget om hon tål så där mycket! Trevligt med Gondolen, jag ha fortfarande inte ätit där men har tänkt dte flera gånger.

• förhoppningsis

Vill bara dela med mig av gårdagens stora nyhet

JAG FICK JOBBET JAG SÖKTE!!!

Nu är jag helt förvirrad och vet plötsligt inte alls vad jag ska göra och hur jag ska välja.

Mitt nuvarande jobb är som jag sagt tidigare inte en heltid, det är galet mycket övertid de dagar jag arbetar. Jag får varken övertidsersättning eller komp dagar för övertiden. Inte heller får jag 6 veckors semester vilket är vanligt i branchen. Utöver detta är jag underbetald.
    Biten med att jag känner mig helt okunnig och går hem och gråter lite då och då har jag nämnt tidigare.
    Dessutom är det än så länge en provanställning så jag vet inte ens om jag får vara kvar efter semestern.

Det positiva är att det är en väldigt bra merit, det är otroligt lärorikt och jag har trevliga kollegor. Det ligger väldigt centralt och väldigt många av mina juristkompisar arbetar inom 5 min gångradie så det blir mycket luncher och spontanshopping. Afterwork har av naturliga orsaker inte blivit av så mycket då jag har en tendens att sitta på jobbet till mellan 19.30-24 på kvällarna.

Mitt nya jobb jag blev erbjuden har verkligen fasta arbetstider, övertid betalas eller kompas ut. Det finns dessutom möjlihget att faktiskt få ut tiden i komp till skillnad från vissa firmor.
    Lönen ligger på ca 4000 kr mer/månad. De har en uttalad familjepolicy om vi får barn. osv

Det negativa är att jobbet inte ligger istan, kommer sakna allt det jag skrev ovan. Jobbet har en högre hotbild än mitt nuvarande men jag har möjlighet att få skyddad identitet om jag vill det. En del som jobbar där har det men inte alla...
    Dessutom är det ett vikariat men med väldigt stora chanser till fast antingen inom denna avdelning eller en annan.

Sen superfånigt av mig jag vet - men det andra jobbet har högre "status"

Så på tisdag ska jag berätta för min nuvarande chef och höra om han vill ge mig ett motbud.

Vad tycker ni att jag ska göra?

• Izunia

Förhoppningsis, jag förstår att det är svårt när man verkligen står där och väljer, men jag tycker ditt "nya" jobb har mer att erbjuda och det står sig högre att må bra än med hög status. Tyckte verkligen att plussidorna var fler. Vad menar du med hotbild?

• Amelle

Åh grattis! Gud vad roligt. Hmmm, att döma av det du beskrivit om ditt nuvarande jobb så skulle jag nog inte stanna där om jag vore som du. Det verkar inte direkt som om att du mår bra psykiskt av det och då är det ju skit samma att det har högre status.

Hur lång resväg skulle detta nya innebära?

Annars: högre lön, bättre arbetsvillkor, betald övertid och bra ur barnsynpunkt... låter som ett lätt val i mina öron. Det skulle vara det där med hotbilden, men det är svårt att säga något om då jag inte är insatt.

Men kolla för allt i världen med din nuvarande chef - vem vet, det kanske blir annat ljud i skällan när du plötsligt är på väg därifrån?

• Amelle

shit nu ringde en kanin på dörren med en flaska skumpa och en lapp där det stod att jag har 10 minuter på mig att packa! see ya

Svar på tråden In vino och cappuccino