• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • förhoppningsis

Med hotbild menas att arbetet kan innebära att jag utsätts för hot mm mot mig och min familj.

Amelle
    Ha en riktigt bra dag!

• Originalrosen

Här var det möhippor och jobberbjudanden huller om buller - kul!

Möhippande tjejer - ha det så himla kul och bara njuuuut, förhoppningsis - innerst inne så vet du svaret, inte sant? Du vet vad som är bäst och viktigast för dig och om något av dessa två jobb kan ge dig det så är du lyckligt lottad. Annars får du söka vidare.

• Lapinette

Amelle - en kanin!!! man jag sitter ju här . Ser fram emot att läsa om din dag när du väl har nyktrat till.

förhoppning - grattis till jobbet! Säger bara en sak - man måste må bra på sitt jobb. Har själv lidit och mått skit på en arbetsplats där jag inte alls platsade in. Byt! Det enda som talar mot det nya jobbet är "hotbilden".

Själva har vi haft en mysig eftermiddag med Carl Milles, en sen lunch på J Gåshaga och därefter en promenad utmed Djurgårdsbrunskanalen. Nu är vi hemma. Jag har legat på soffan och gråtit över Extreme Home Makover medan svärmor packar och maken fixar hennes data.

• Originalrosen

Extreme Home Makeover?! Ohhh, jag fullkomligt älskar det! Det är som en saga som kommer till liv för de som är med och har varit hårt drabbade. Gråter också ibland när jag ser det - och lite kul är det att Paul är den som gråter mest av designerna.

• Izunia

Förhoppningsis då trodde jag rätt. Frågan är då hur du själv ställer dig till det. Jag hade nog tagit på mig skyddad identitet. Jag håller annars med Lapinette.

Nu är det lördag och mannen ska snart jobba. Han ska ha stor koll på sin mobil! Han har annars varit ledig och ska vara ledig framöver, vilket varit skönt för mig och jag har varit underhållen under dgarna. Men det blir nog ännu en lugn kväll för mig. Finns det nåt att titta på ikväll?

• Gemma

Förhoppningsis, å nu blev jag såååå glad!! GRATTIS! Hoppas du ändå har tid att skriva lite då och då, annars saknar vi dig för mycket.

Amelle, härliga actionbilder från era dramatiska möhippor, undrar vad det blev för din del..?

Alla: Tusen tack för er input när det gäller hum-hum. Skulle gärna ha lite action med mannen innan jag åker men nu har jag tillråga på allt blivit förkyld igen, för tredje gången på två månader. Den kroniska sömnbristen äter sig in i kroppen. Vad värre är, man får lätt sömnrubbingar också, jag vaknar ofta någon timme mitt i natten och så någon timme för tidigt varje morgon; kontentan blir sex-sju timmar när jag skulle kunna sova nio. Vet inte varför man funkar så, antar att det är någon jäkla beredskap som är sprungen ur en tid långt innan det fanns babymonitorer, eller för all del män som kunde väcka en när det var dags för matning. Mår ändå hyfsat OK, solen skiner för första gången på mycket länge och idag har vi vår sista femtimmars-date inför resan i morgon. planen var träning och oljemassage men nu får jag hoppa över det, tänker istället göra lite backuper medan mannen tränar, sen kanske jag går och vaxar benen eller nåt. Mina tånaglar är redan röda med små vita blommor och fingernaglarna är som alltid perfekt manikyrerade av mig själv, med Chanel's rouge noir. Håret är nyklippt. Så det finns inte så mycket kvar att pilla med.

Igår visade jag mannen potentiella lördagsutflykter till smoothie- och kaffebarer, i en snitslad bana som gick via en jättejättefin matbutik och - posten. Allt för att han inte ska svälta ihjäl, plus att helgerna ska kännas lite mer uthärdliga tills vi ses igen i Paris om tre veckor (eller om det nu är fyra). Resten av dagen ägnade vi åt nya säsongen av Desperate Housewives som är riktigt kul, sen passade jag på att klä upp mig och för en gångs skull vara mer glamorös än manhattanväninnan, i svarta, utsvängda Emporio Armanibyxor och min nya Lili Notan peasant-top med grafiskt, blått mönster.

På kvällen åt vi lätt middag med gravlax, nypotatis, två sorters sillar, ägg, knäckebröd och sallad.

Nu ska jag gå och göra något tråkigt men nödvändigt, innan jag pumpar mig lite frihet och drar iväg, iklädd något annat än mina vanliga amningstoppar.

Kram!

• förhoppningsis

Amelle
    Hur hade du det igår?
    Vill höra allt om din möhippa när du piggnar till.

Gemma
    Det är en av fördelarna med jobbet, jag kommer troligen kunna vara här nästan mer än innan, inte på dagtid men på kvällarna. Jag kommer inte komma hem mitt i natten och bara störta i säng knappat utan att passera tandborstningen. Jag kommer få mina kvällar tillbaka!
    Det enda som talar mot är eg hotbilden och att det bara är ett vikariat.

Vad ska din man göra i Paris den här gången - och i 3-4 veckor?

Ny säson av desperate låter lovande, har hört att Gossip girl ska dra igång säsong 2 snart. Den kan inte ha sänts i resten av världen än heller för jag hittar den inte någonstans.

Izunia
    Hur var din kväll? Hur har du det nu?

Möhippan vi hade för min väninna var på tema djur och natur. Hon älskar naturen och äventyr och är sportig. Så det blev kidnappning hemma hos henne efter en fejkad chefsundersökning över telefon för att vi skulle veta att hon var hemma. Hon kidnappades av en apa, sin safariguide och apans skötare. Ögonbindel och så biltur ut till Hellas för lunch och champange och massa exotiska frukter och choklad. Höghöjdsbanan i Hellas genomförde hon med bravur, och jag lärde mig något helt nytt om mig själv. Sen lite mer bubbel och choklad. Lite uppgifter för blivande bruden att lösa och så iväg in till stan. Fler saker för bruden att lösa/fixa och litet mellanmål innan simhopp på Eriksdalsbadet. Det var tilslut bara hon och jag kvar som hoppade då resten av tjejerna drog sig ur redan vid dykning från kanten. VI avslutade det hela med baklängesvolt från 5 meter. Bubbelpool och bastu. Sminkning och ombyte mm. Fördrink på gräsmattan ner mot båtklubben vid badet innan vi gick och åt middag och sen gick och dansade.

• Gemma

Sa precis till mannen hur glad jag är över att kunna läsa om er - ett knippe tjejer som bor i Sverige och har som ambition att njuta fullt ut av livet utan att skämmas. Sånt inspirerar oss att kämpa för att flytta tillbaka. Har tidigare haft en rätt deppig jante-bild av landet men ni är en ständig påminnelse om allt som är BRA.

Har också turen att ha flera vänner som har samma ambition som ni.

• Amelle

Var nog lite stressad igår för detvar ingen kanin utan en stor Scooby Doo som kom... Drack upp skumpan och möttes av en stilig främmande man nere på gatan som tog mig på en tur i bilen, lämnade av mig utanför Friskis där en ny ledtråd väntade tilssammans med ett set sexiga nätunderkläder. Vidare till en sunkbar där det låg en bildrebus och väntade. Lösningen på den var Rålis, där de 11 tjejerna väntade med champagne, jordgubbar, melon och massa stinkostar uppdukade. Lite frågesport om oss, (snälla) uppdrag som jag fixade galant och sumobrottning i fat suits, vilket var superkul.

På med ögonbindel för promenad till libanesisk restaurang - meze, rödvin och kaffe, innan ögonbindeln åkte på igen. När den togs av stod vi i en kompis lägenhet. Kvällens drinklista betsod av mina gamla killars namn, så vi drack drinkar och körde Guitar Hero, Rockband och Singstar till halv fyra på morgonen då jag sattes i en taxi hem.

Har precis sovit tre timmar till och är död - återkommer imorgon.

• zua

Amelle - Låter som en riktigt rolig dag/kväll!

Förhoppningsis - Mega grattis!

Själv är jag helt slut efter möhippan och då var det inte ens min hippa ;)Det blev ett väldigt lyckat dygn ( vi övernattade). Hon trodde att hon skulle möta sin bröllopskoordinator på Grand Hotel, men istället möttes hon av en snygg kille som överlämnade ett paket med ombyte,karta och lite pengar. Där hon sedan fick ta sig till en studio där vi alla väntade för en poledancing med instruktör. Vi hade även gjort iordning goodiebags till alla med frukt, nötter, choklad, vatten och champagne. Sedan åkte alla andra tjejer iväg. Jag och hon åkte husbil ut till Bromma där en helikopter väntade och som skulle ta oss till en av tjejerna, dit alla hade åkt. När klev av helikoptern väntade ännu mer champagne och en fantastisk lunch. Vi hade presentleken och sedan var de dags för henne att bli sminkad och fotograferad ( vi tärnor hade köpt 5 sett med underkläder från Agent Provocateur). När fotografen var klar.. va de dags för en supergod middag av en duktig kock som vi hade hyrt in. Efter en hel del förtäring så var de dags för karaoke, dans och en massa tjejsnack. Vi stupade i säng runt 4-tiden. Idag gick vi upp runt 10.00 och badade, sedan åt vi en brunch innan alla skildes åt.
    En annan rolig grej som jag gjorde och som var väldigt uppskattad, var en "möhippedagbok" som alla skrev i under möhippan. Har även lagt upp lite bilder på Facebook.

Hoppas att ni övriga hade en härlig helg!

Svar på tråden In vino och cappuccino