In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Coucou kära vänner,
Sista arbetsdagen innan jag går på sex veckors semester! Kan man vara annat än sprudlande glad? Nej.
I kväll har vi sedvanligt sommarkalas på jobbet ? drinkar och kollegornas musikframträdande innan det blir bouletävling, middag och mer drinkar.
Svensexa i helgen ? både fredag och lördag, och så lär det väl bli möhippa för mig. Vet att det var inplanerat för ett tag sedan men att det då sket sig pga. diverse oväntade händelser och sjukdom. Jag är rätt så bra på att luska och har fått både syrran, vännerna och fästmannen att småförsäga sig flera gånger. Har de senaste nätterna fått skumma sms med rim på möhippetema så frågan är väl när de kommer.
Annars återstår bara nio dagar av mitt liv som ogift. Gaaaah! Nu börjar det kännas som kvällen innan julafton när man var liten, varje kväll.
Hur ser era sommarplaner ut?
Amelle vad spännande med din möhippa!!! Jag lyckades ocksåsmåluska lite på min möhippa men alla vännerna var som sten! Det var en fd kompis som försa sig långt innan...och hon var inte ens med på möhippan senare!
Men du kommer att ha superkul! Och snart BRÖLLOP!!!!
Mina enda sommarplaner - ta hand om en liten människa som jag inte känner!
Amelle - jag tänkte på dig imorse och just att det borde vara nära bröllopet. Åhhhh, vad härligt och spännande!! Om du har tid kan du väl kika in här eller FB så vi får se lite. Attans vilken lång semester, bröllop och södra Frankrike kommer jag ihåg men vad ska ni hitta på utöver det?
Själv har jag aldrig haft längre semester än 3,5 vecka. I år blir det som "vanligt" två veckor varav 10 dagar i Portugal och 4 dagar i Dalarna. Åker iväg om exakt en månad så vi tänkte förlusta oss i stan nästan hela julimånad. Har börjat skicka ut lite vinkvällsmail till kompisar som är hemma.
Själv försökte jag planera min egen möhippa då jag mestadels bodde i Frankrike och inte vill ha möhippan veckan innan bröllopet. Pratade med en av mina kompisar och hade inte en susning om att allt redan var planerat och klart. De tog mig en månad innan bröllopet när vi båda var i Stockholm. Jag var svårfångad då de hade tänkt att ta mig hemma men jag kom aldrig hem utan åkte runt och provade tårtor så de åkte ända ut till Taxinge Slott och körde om oss på vägen. Blev riktigt paff!
Klart ni kommer att få se bröllopsbilder! Ni har ju varit med mig all the way, så att säga.
Nästa veckas ledighet lär väl gå att fylla med bröllopsfix och dylikt. När vi kommer hem från våra 18 dagar i södra Frankrike så drar vi på studs ner till västkusten och stugan. Mannen får två helger där och däremellan jobbar han i utlandet, så jag är där själv med hans släkt samt ska passa på att hälsa på vänner i närheten. Hoppas på bättre västkustväder än i fjol, då var det verkligen bedrövligt. Kommer sedan hem till stan två dagar innan jag börjar jobba igen.
hehe, Lapinette, det var till att vara svårfångad
Känner mig rätt lugn med att det blir så tätt inpå, men det är för att vi är klara med allt och jag har semester hela nästa vecka. Kan vara bra att fest-träna lite inför B-day, haha.
Låter underbart, både med Frankrike och Västkusten. Vi skulle ju ha tagit Västkusten i fjol men bokade av allt och stack till Grekland (klart mycket bättre väder). Vad hette hotellet ni hittade i Cannes? Är själv sugen på att åka ned en weekend i oktober och jag vet inte om vi vill våldgästa vår vän i 3 nätter eller om vi ska kolla efter hotell.
Vi hyr lägenhet i Cannes, då vi stannar där en vecka så är det rätt skönt att kunna rå sig själv och ha tvättmaskin och kyl.
Jag har sån jäkla solabstinens - förra sommaren var jag först i Paris och Normandie och det var regn och svinkallt, sen i London (översvämningar) och slutligen på västkusten (sämsta sommaren på länge). Så i år MÅSTE jag ha riktig medelhavshetta!
Kul med Portugal, har bara varit där som liten men minns att dte var väldigt vackert.
Ja, Portugal ska bli intressant då ingen av oss varit där tidigare. Ska ju åka runt så det blir ingen sol och bad semester men ett par lugna timmar vid poolen lär det nog bli i alla fall.