In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Izunia: Man brukar veta när man har riktiga värkar. De tar andan ur en och man har svårt att prata ordentligt när man ringer BB. Å andra sidan hävdar profylaxkurs-människorna att vi som gått kursen låter helt normala och lugna när vi pratar för vi kan andas. Så var verkligen inte fallet för mig...
Gemma.. jag tror nog att jag också kommer att känna. Min smärttröskel är nog inte så låg som jag tror men jag hatar smärta!
Förhoppninsis: det finns en hemsida www.varktimer.se där man kan klocka sina värkar lätt. Men för mig kommer de ju redan 4-6 min så jag får nog vänta på de riktigt smärtsamma...
Izunia: De riktiga värkarna är mycket mindre frustrerande för de betyder ju att arbetet går framåt. De är något bra! Det som du är nu är typ det värsta som finns, är så glad att jag slapp pinvärkar.
Hej
Hoppas midsommar har varit bra för er alla
Izunia
4-6 minuter mellan värkarna - wow! Hoppas du har packat väskan låter som att det kan vara tid att åka snart.
Gemma
Jag har hört att man inte har öppet köp eller returrätt på minimonster, något blev uppenbarligen missat i avtalet med storken. Antar att de kör med standardavtal och de är väldigt svåra att omförhandla... Tror att blocket och "bortskänkes mot avhämtning" kan funka.
Hur mådde mannen dagen efter? Fick han ett monster som bankade med kastrullock i knäät?
VI hade en mycket stillsam midsommar, med 3 barn - det äldsta var 9 månader så orkade ingen ha fyllefest fram till 4 i morse. Vid strax efter midnatt stoppade vi oss i säng, då hade ingen varken däckat eller spytt än. Undrar om det är ett tecken på att vi börjar bli vuxna eller om vi bara drack för lite snaps till lunchen.
hmm..pinvärkar kanske det kallas!! Sov som vanligt väldigt dåligt. Börjar bli lite frustrerad nu. Antingen är min livmoder i maraton topptrim nu eller så kommer den vara helt slutarbetad innan förlossningen ens börjat.. :(
Ska ge mig ut på promenad idag om det inte börjar regna. Kanske kan sätta igång nåt. Jag har inga problem alls att gå eller så förutom när ilningarna och trycket kommer neråt. Då blir det tvärstopp!
Förhoppningsis.. låter som en mogen midsommar! Jag hade nog gissat på för få snapsar!!
Jag vill också veta om man har nån returrätt!? Man kan ju inte bara trycka tillbaka den om den inte passar!
Mmm... fast nu vill man inte returnera henne. Stöket och böket varade bara en dag, och sedan var hon så utmattad att hon sov djupt i tolv timmar hela natten... och sen tolv timmar nästa natt... och jag har varit på klänningsjakt och köpt en ljuvlig liten prada-kopia, ni vet de handmålade... och fikat hos manhattanväninnan... och brunchat MED monstret i tre timmar tillsammans med åtta vänner på en spansk tapasrestaurang, utan några som helst problem.
Det går upp och det går ner, i synnerhet för mannen som lyckats fortsätta sitt drickande, två gånger om dagen. Nu ska jag kvällsmata monstret och sedan, mig själv med lax och grillade grönsaker.
Hur var era helger?
Hej i holken! Tillbaka från Gotland i detta nu och är inte så lite trötter. Vi var 13 vuxna och 2 bebisar som roade oss kungligt i det fina vädret. Fredagen gick åt till traditionellt firande på tomten, med utsikt över sandstrand och horisonten mot öst. Blommor, egengjord midsommarstång, sill och mycket nubbar i solen blev det. Jordgubbstårta, kaffe och så en tupplur på det.
På kvällen grillade vi hel fläskfilé och haloumi och åt en färskpotatissallad med dijon- och basilikadressing till. Satt ute i lusthuset och lekte popquiz och gissa-vinjett-lekar till sent.
Igår blev det först en långprommis för att titta på raukar, innan vi åt gott på den lokala finkrogen: www.smakrike.se Pilgrimmsmusslor till förrätt, gotländsk lammfilé med potatis- och jordärtskocksbakelse till huvudrätt, och så tre sorters lokala ostar med tillbehör till dessert. Bland dem en stark "raukfort", hehe. Den hette faktiskt så, vitsigt nog. Resten av dagen ägnade vi åt att spela "Rockband", vilket var skitkul. Alltid roligt när alla får leva ut sina innersta rockstjärnedrömmar!
Upp i morse, tiiidigt, för att ta båten hem. Lyckades tack vare öronproppar och sömnbrist sova lite i stolen - trots alla underbara falsettskrikande ungar och deras lika gapiga föräldrar.
Idag är jag helt slut, har farit runt på stan som en skottspole och då varit i en av de affärer ag verkligen inte tycker är roliga - naturkompaniet. Mannen ska ut och fjällvandra med en kompis i sommar och behövde en vettig ryggsäck, snacka om vetenskap.
I morgon kl 7 drar NK rean igång.
Izunia - returrätt? Ångervecka? *flinar*
Du är bra härlig, du!
Amelle, slickar glatt i mig ditt Gotlandstips. Ska dit en sväng om en vecka. Det är iofs på jobb men kanske kan jag slita till mig en dag extra? Då åker jag definitivt till Smakrike, gillar Ljugarn och nu har man ju en anledning till att åka dit.
Förhoppningsis - Naturkompaniet är ju jättekul! Trist att jag är så stor att de inte har mina storlekar, men vi var där och shoppade loss till vovven. Han fick en klövja så han kan bära sin egen mat, själva blev det mest campingtermosar etc.
NK-rean? *sätter väckarklockan på ringning*