• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Izunia

Oj Ankan vilken trist situation med svärmor! Min bekant sitter i samma sits som ni nästan. Kanske inte lika drastisk med ekonomin och en otrevlig svärmor . Jag hade mer eller mindre "tvingat" henne till ett mindre boende som hon har råd till med så lite skötsel som möjligt och absolut använt mig av Förhoppningsis förslag om att brodern ska betala hemhjälp med städning eller tvätt etc.

Jag har lite svårt att känna annat än ansvar när det kommer till mina föräldrar då jag är enda barnet. Finns liksom ingen annan, så det är tur om man har en snäll make/maka!

Här händer inte ett skvatt!
    ONT på natten.. ligger och kvider (inatt tyst dock då vi har gäster på besök och man vill ju inte helt totalt skrämma bort dem!) och vaknade i morse av VÄRSTA krampen i benet! Får det ofta på morgonen när jag sträcker på mig men idag var det katastrof. Fick hoppa upp ur sängen och försöka stå på benet..
    Vi ska på ultraljud idag och jag ser alltid lika mkt fram emot det! Tycker att det är så spännande! Kan liksom inte riktigt förstå att det är en färdig liten bebis i magen.. som lika gärna hade kunnat ligga i en vagn framför mig..

Förlossningsrädslan är så himla förrädisk! De flesta dagar "ser jag fram emot" det med tanken att jag är så avslappnad och haj på andningen och det kommer att gå fort.. Sen (allt oftare nu) kommer dessa verklighetsblickar in om att ett BARN SKA UT!!! Ut genom...****! Hur f*n ska det gå?? Sen tänker jag på min epidural som jag ska få, och tanken på sprutan får mig att bli svimfärdig. Tänker mig själv kuta med ryggen och doktorn bara jammar in den. "Tur" att man har ont när de ska sätta den.. då är man nog inte lika orolig...

• Glada Ankan

Izunia: tråkigt med din förlossningsrädsla men det är bara att se den i vitöga och erkänna den. Efter det tar du fram din tävlingsinstinkt och bestämmer dig för att det är du som styr och inte skräcken. Förhoppningsvis är du så less på att vara gravid snart att du kommer att tycka det är "skönt" när värkarbetet sätter igång på allvar. Visst låter det enkelt?

Nu har vi informerat svärmor om hennes ekonomiska situation. Vi lämnade henne en budget som tydligt visar att hennes kostnader är högre än hennes inkomster och att hon därför måste ta av kapitalet för att få det att gå runt varje månad. Vad tror ni hände? Jo, hon vägrade tro på oss! Men nu är det sagt och hon får väl titta på våra uträkningar och försökta inse fakta. Har varnat maken att hon kommer att bli tvärsur på oss eftersom vi är budbärarna...

Suck!

• Izunia

Ankan: Alltså svärmor får bli tvärsur, men den är hennes pengar som ska räcka. punkt slut. Trist att hon inte tror er, men det kommer en dag då pengarna tar slut och vad händer då?? Jag hade faktiskt inte oroat mig.. det är för hennes eget bästa och ni vet att ni gjort rätt även om ni är budbärarna. Sen är det bara att vänja sig.

Själv var vi på UL idag och allt såg jättebra ut. Barnet är större än jag trodde!! väger ca 3,6 idag och kommer nog hamna på en runt 4 kg om jag går tiden ut..... ahh!! Knubbig och super aktiv dessutom hahaha! Men huvudet är fixerat och sammandragningar var 5e min...så egentligen kan den komma när som. Jag vill ju verkligen få ut den nu..

• Amelle

Snart match! Och fra-omröstning, grrrr. Det är tamejfan inget annat än en skandal att det kommer att bli ett ja.

Zlatantröjan är på och nu ska jag hem till några kompisar och bänka mig framför tv:n med ett glas vin. I natt kommer fästmannen hem och imorgon efter jobbet sticker vi till Gotland för att fira midsommar i vänners sommarhus. Hur ser era midsommarplaner ut?

Hej så länge och HEJA SVERIGE!

• förhoppningsis

Ankan
    snacka om att din svärmor kör strutsen, dvs stoppar huvudet i sanden ang ekonomin. Låt det gå en månad så märker hon själv att pengarna är slut, se bara till att hyran och el blir betald först. När kortet slutar fungera eller det kommer påminnelsebrev så inser hon kanske att ni har rätt. Kanske låter hårt men om det är det enda som funkar så är det kanske något så drastiskt som behövs.

För midsommar ska jag ut till Tvärnö/Raggarön och fira med en massa kompisar. Vi börjar med att klä stången, sen blir det klassisk sill och pajlunch, sen kör vi 5-kamp med avbrott för fika. Bad och bastu, sen på kvällen grillar vi. Vi blir ca 20 personer.

Fotbollen ja, det var lite schlager över det, alla trodde vi skulle vinna men det gick helt åt skogen.

Izunia
    ultraljudet nu måste ju ha visat en riktig baby! Med huvudet fast och allt annat så är det kanske en midsommarbaby på G.

• Izunia

Ja jäkla skitmatch!!! Jag hade ju ett och annat att säga under matchens gång. Tur att jag inte är tränare.. eller kanske borde jag vara!?? Lars borde få sparken direkt efter matchen igår!! Pinsamt!

Igår hade jag fruktansvärda smärtor neråt. Trodde ett tag där att vi skulle till sjukhuset. Men vattnet har ju inte gått så det är bara att vänta mer. Huvudet är i alf fixerat långt ned.
    Ultraljudsbilderna är svåra att se när man har gåt så långt. Det är liksom trångt där inne. Men vi fick ett par fina bilder. Har satt de på FB.

Midsommar ska vi fira med några vänner som bor precis vid oss. Skönt att vara nära hemma. Vad ska ni hitta på?

Glad midsommar!!

• Gemma

Izunia, vem bryr sig om fotboll när det är så nära för dig! Sååå spännande, snart sitter ni där med en ny liten familjemedlem. Låter onekligen som om det är nära nu, och att den har fixerat sig är ju jättebra. Monstret gjorde det en vecka innan förlossningen, inte skönt att gå omkring som en kossa.

Igår kväll gick ungefär hälften av mammorna i mammagruppen till The Glamour Bar och MILF:ade loss. Alla var verkligen så skitsnygga som man bara kan bli när man levt i blöj-sunk i ett halvår. Drack drinkar, pratade om bebisar men också en hel del annat (ungefär hälften i gänget jobbar redan heltid). Jag kände mig rätt low-key jämfört med alla Chloe- LV-skrudade gudinnor. Vilket påminner mig om att jag MÅSTE gå på klänningsjakt på söndag, under de fem ayi-timmarna.

Apropå att må skunkigt och komma ut på andra sidan - igår var ju "dagen efter" för monstret, alltså dagen efter de dubbla sprutorna. Idag är hon följaktligen hyperaktiv och mycket, mycket... mycket! Fick precis kapitullera inne på starbucks eftersom hon levde rövare så fort jag inte typ hoppade groda med henne. Påpassligt nog ägnade jag morgonen åt att köpa ett helt berg med pedagogiska leksaker på lyxiga (läs: inte livsfarliga, lösa delar och lösningsmedelslukt) butiken Wise Kids. Hon har nämligen inte gillat sitt gym på sistone - mina tafatta försök att uppdatera sortimentet med träslevar och plastflaskor har fått kalla handen. Så nu fick det bli en massa knallfärgade grejer som låter och blinkar och har sig. Hon älskade somligt (från nio månader) och blev stressad av annat (från 12 månader), så nu har hon i alla fall rekreation för ett tag framöver, och jag, en smula arbetsro.

Midsommar firar jag, självvalt, mol allen med två burkar sill och en bigpack gravlax. Har skickat iväg mannen på fest tillsammans med ALLA våra vänner. Är helt enkelt A. för kvällstrött och B. inte förtjust i tanken på att lämna monstret själv med ayin på kvällen. Vet inte varför. Känner mig bara så sorgsen när jag går hemifrån, just när hon sover. Annars går det finfint.

Kram, G

• Lapinette

Izunia - spännande, händer säkert något vilken dag som helst!

Ja matchen var ett fiasko. Min make som faktiskt satt riktigt tyst under Frankrike - Italien matchen skrek som en galning och gav ut direktiv till svenskarna igår. Inte hjälpte det!

Själv sitter jag här lite vimmelkantig efter massage här på jobbet. Så skönt men jag fattar inte varför jag alltid har typ första mensdag när vår massör är här? Japp, den jäkla helvetes skiten kom igen trots att vi fick ett litet 3-celligt embryo från frysen för två veckor sedan. Idag ställer vi oss i adoptionskö.

Midsommar! den firas traditionsenligt på landet med hela familjen. Det blir att klä midsommarstången nere vid badet. Sen är det dans, lekar, spikslagning, chokladhjul etc. Alla som har hus därute brukar komma ned så då träffar man gamla kompisar, lärare etc som man bara träffar just på midsommar. I övrigt så blir det självfallet silllunch, tårta och jordgubbar. På kvällen grillar vi och har femkamp med familjen. Nytt för i år är att svärmor ska fira midsommar för första gången, min brorsas äldsta son (fyller 18 i sommar) har med sin flickvän samt att vi ska bada (ja alla utom jag då som kommer att blöda som en stucken gris ) i badtunna.

• Izunia

Nån som vet om man får äta sill när man är prego?

Svar på tråden In vino och cappuccino