In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
"Prego", haha, du kunde inte välja nåt mer oglamoröst, eller..?
Hmm.. känner mig inte så glammig längre... fetto..? Jag har en orange topp på mig idag och mannen tycker jag ser ut som en Jaffa!
Izunia
Det måste vara dagens komplimang!
Vem av fotomodellerna var det som under sin graviditet klädde ut sig till äpple med en liten mask i när de skulle på maskerad? Heidi Klum?
Måste ditt vatten ha gått för att du ska få åka in? Vet flera stycken där vattnet gått på sjukhuset.
Lapinette
Jag måste ha missat helt att ni gjorde ett försök från frysen nu. Hur känns det att ha fattat beslutet om att ställa er i adoptionskö? Får jag fråga om ni har valt länder och liknande och hur lång tid det kan ta?
Gemma
Som vanligt framhåller jag dig som ett föredöme när det gäller mammalivet! Syftar då i första hand på drinkarna och umgänget, inte att du väljer att vara hemma på midsommar - det är en helt förståelig sak.
Förhoppningsis.. hahaha gud vad roligt! Jag skulle lätt kunna sra på mig en sån kostym! och gå ut på stan....
Har ingen aning om vattnet "måste" gå. Tror inte det. Men eftersom jag hale tiden har värkar så väntar jag ju på MEGA värkarna eller vattnet.. eller slemproppen.... euuuhhh... Därför är jag lite orolig att jag ska "missa" de riktiga värkarna.
Lapinette jag har nog också missat att ni gjorde ett nytt försök. Eller så går tiden så fort i mitt huvud. Usch jag förstår verkligen er ilska på mensen i det här läget. Hur känns det inför adoptionen? Har ni tänkt mkt på det tidigare? Vilka "krav" gäller nuförtiden? Läste en artikel för nån vecka sedan hur svårt det blivit för ensamstående och äldre att adoptera och att Kina satt stopp för det. Man vet att barnlösheten ökar i världen och att det finns fler föräldralösa barn än någonsin och så ska det ta så lång tid... tragiskt.
Jag tycker det är en jättebra idé att ni ställer er i kö nu. Man vet aldrig hur lång tid det kan ta och vad som kan hända på naturlig väg när man mentalt ställt sig in på adoption.
Äntligen! Nu funkar datorn igen, har varit utan och upplevt hur det är. Onödigt, behöver jag inte göra igen.
Kikar på inredning med Simon Davies och Thomas på trean - de är för attans härliga! Skrattar gott åt deras kommentarer.
Om vatten: Det går faktiskt bara innan värkarna sätter igång, i 12% av fallen. I övriga fall går det under själva förlossningsarbetet, kanske i samband med krystningen. När jag födde tog de hål på hinnsäcken eftersom mitt värkarbete gick lite långsamt, det gjorde inte alls ont utan var tvärtom rätt mysigt (eller så är jag bara sjuk i huvudet hehe), några minuter senare satte slutspurten igång. Vilket jag både längtade efter och fasade för...
Idag är monstret sjövild! Klöser och biter under amningen, vilket är rysligt ofint. Då tar jag bort henne så får hon låta bli att äta tills hon kan uppföra sig. Har röda prickar runt brösten av allt våld. Blir det inte bättre så ska jag hota henne med flaskan! Men hon har i alla fall slutat sparka mig i magen när jag ligger ner och ammar (räckte att ta ett stadigt tag om baken och trycka henne mot mig, varje gång, tills hon fattade vinken).
Hon vrålar när hon ska ha kläder, eller när något annat inte passar (då hyssjar jag högt och ARGT, då slutar hon tvärt!). Hmm. Visst går det att uppfostra spädisar också, men hon har ju sin fas nu, den lär nog vara i ytterligare nåt år, och det finns ju gränser för hur mycket en bebis kan behärska sig. Have fun, ayin, nu ska jag sticka till gymmet.
Izunia
Tror att du ska börja klocka värkarna. En väninna till mig var övertygad om att vattnet skulle gå och allt annat så hon fattade inte att det hade dragit igång. Hon kom inte till sjukhus när hon var öppen ca 8 cm.
Gemma
Haha kul att det går att uppfostra dem redan, det ska börjas i tid! Det vore något för uppföljningsprogram för Nannyjouren.
Ha en riktigt trevlig midsommar på er!
Hjälp, hon är JÄTTEBUSIG! Det sägs att personligheten kommer fram först vid fem månader... puh... svettig och slut efter babybjörnpromenad med dottern framåtvänd och vilt sparkande med benen och skrattande högt åt allt och alla. Till råga på allt är det över trettio grader. Har precis kommit hem från en "bonding sejour" på favvo-kaféet, vilket innebar att jag oupphörligen gjorde djurläten och flög flygplan för att hålla henne tyst och snäll och fin, medan jag desperat försökte klämma in några klunkar kaffe här och där.
Uhm... finns det ångerrätt, ifall det blir värre? Tur att hon är så himla söt! Ju jobbigare de blir, desto sötare. Det tycks ligga någon sorts djävulsk plan bakom det hela, som gör att vi oundvikligen blir slavar åt våra barn.
Ha en supermidsommar själv, förhoppningsis! Mannen ska som sagt ensam på midsommarfesten; han förvärmde redan igår kväll, drullade in halv tolv på natten full som ett ägg på den vita spriten "bai jiu", dessförinnan hade han spytt i trädgården. Charming. "Jag kunde inte hjälpa det", sa han ynkligt, "de var tjugo mot en". Liksom, hur gammal är han, tolv? Efter att ha väckt mig om och om igen med snarkningar, fick han vackert sova på soffan.
Pssst, Margaux: Hur smakar Krug 88? Är SÅ nyfiken. Har aldrig druckit något tillnärmelsevis lika lyxigt!