• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Izunia

Gemma, du har nog rätt ang kroppen. Jag har ju tränat hela mitt liv och det kommer jag att fortsätta med efter barnet är fött. Det är odiskutabelt. Har frusit mitt gymkort nu i 2 månader sen måste jag ju tillbaka. Så det känns skönt att ha som motivation. Jag har bara gått upp till stl 38 under graviditeten i vanliga kläder så det borde inte vara alltför jobbigt! Det som stör mikg mest är det stora brösten hahaha! Jag gillar små!

När du beskriver din beskriver du min pappa! =) Han är min absoluta bästa shopping-kompis! =) Han bokar alltid in mig för manikyrer, pedikyrer, ansiktsbehandlingar och frisörer när vi träffas. Han äger också fler parfymer än jag... vilket är många. Jag har bara 5 som jag använder och resten står i skåpet.

Bucket list är jättebra!! Jobbigt att gråta så mkt på slutet bara!!

• Lapinette

Jag såg bucket list på bio och är superblödig så ni kan tänka er hur jag såg ut när ljuset tändes i salongen. Tack för att jag numera köper Kanebos vattenfasta mascara.

• Gemma

Lapinette, du är ännu en av alla 38 graders-anhängare..?

Izunia: De flesta får också bredare midjemått efter graviditeten. Vet inte om detta rättar till sig så småningom men med tanke på vad magen varit utsatt för är det inte så märkligt. Jag är lite mer "spolformad" nu. Och brösten ja... de är stora nu men har redan börjat hänga mer när de är tömda. Misstänker faktiskt att jag kommer att få MER hängbröst än de vars bebisar ammar konstant, för deras bröst hinner nog aldrig bli så tokfulla. Men det lär jag aldrig få veta och för övrigt finns det faktiskt wonderbra. Ett helt gäng väntar redan i min BH-låda.

Men alltså allt detta är sånt som typ bara jag ser och märker, och det är ändå häftigt att man kan ha sina gamla jeans redan, och så vidare.

• Amelle

Goddagens girls!

I går var vi ett gäng på 15 som var och såg SATC-filmen, med efterföljande drinkar förstås. Måste säga att jag blev positivt överraskad, hade rätt låga förväntningar som överträffades med råge.
    Det var dessutom kul att handlingen inte var sådan som jag tippat. Men tyckte att den var supersorglig på många ställen, det snyftades en hel del vill jag lova. Det var sammanlagt fyra män i hela salongen ? jag har lovat fästmannen att se om filmen med honom då han är ett stort SATC-fan. Och väldigt kläd-, men framförallt sko-intresserad. Men det är han ju inte ensam om i denna tråd, som vi tidigare konstaterat!

• Amelle

Gemma - kommer du inte ihåg att vi värvade Lapinette till 38-klubben? I love it!

• Amelle

Izunia - vad gulligt att du och din pappa är bästa shoppingkompisar! Måste vara superroligt.

Gemma - när bär det av till Paris och den nya familjemedlemmen?

• Lapinette

Amelle och Gemma - visst jag tillhör numera till 38-klubben.

Oj, är SATC-filmen sorglig....ska kanske köpa den på dvd istället? Vissa filmer som jag får gråtvarning på inväntar jag så jag kan se dem hemma. När jag väl börjar gråta så finns det liksom ingen hejd.

• Izunia

Jag visste inte om jag ville SATC filmen. Men ni verkar ha övertalat mig!

Lapinette jag är också överblödig när det kommer till filmer. Kommer ihåg för 100 år sen när jag såg Titanic i fullspäckad salong på bio... hmm... hahahaha!

Vilken är kanebo 38??? Tvättas bort??

Amelle, ja det är jättekul att shoppa med pappa. Vi brukar alltid lämna mannen på nån stol när vi är inne alla 3 i affärer!

• förhoppningsis

Izunia
    Kanebo 38 är en mascara som håller att bada med fixar regn osv osv. Tvättas lätt bort med vatten som är 38 grader eller varmare.

Jag ska se SATC om 2 veckor, ser fram emot det!

Jag gråter inte ofta på bio, annat är det varje gång jag ser extreme homemakeover =)
    men things we lost in the fire - attans vad jag bölade!

• Izunia

förhoppningsis.. ja den grät jag också...jag ska nog inte kolla såna filmer just nu!

Hur är mascaraborsten?

Kollade precis matchen! Turkarna satte verkligen tyskarna på prov. Fy vad dåligt med alla avbrott!!!Nån kommer att få sparken...

Svar på tråden In vino och cappuccino