In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
rosen - visst var det. jäkla satan också. Men nu får jag rycka upp mig och fortsätta med festprogrammen.
Amelle.. jag tror jag snarare fick magsår!! Jag vet inte hur mkt jag har svurit åt det svenska landslaget.. de kunde lika gärna alla sätta sig på läktaren och titta på! Tur att inte jag är coach! De hade fått stryk allihop!
Tyvärr fick jag bara några sparkar tillbaka från magen..
hehe Izunia... jag tyckte att de skötte sig rätt bra. Ville mest spöa spanjorerna och DOMAREN. Och nu torskade grekerna också. Vilket betyder att vi får möta asen från Holland i kvarten (förmodligen). Och då är det rätt kört. fanfanfanfan.
...och nu är skumpan uppdrucken, jordgubbarna slut och jag är inte sugen på fler Godivatryfflar.
Själva tröstade vi oss med ett inställt ballongflyg. Lite surt att behöva åka ända ut till Nacka för att få det beskedet i hällregn dessutom (de sa på telefonsvararen att flygturen skulle bli av). Det positiva var att vi hann in till Slussen för att se andra halvlek. Stod i en bar (blev orolig att jag inte skulle bli insläppt i gröna safaribyxor och t-shirt), såg inga mål men fick dricka vin. Helt ok!
Åkte sen hem, svidade om och satte på lite extra piff-piff och gick sen vidare till Wasahof. Det blev förrätt, skaldjursplatå och en flaska Chablis. Har blivit helt beroende av skaldjur den senaste månaden. Är det för att det är sommar ...trots endast 12 grader nu i kväll (jag t o m hackade tänder när vi vandrade hem genom Vasaparken)?
Izunia: För mig var det inte svårt, jag klarade av någon anledning inte av socker när jag var gravid så jag lät bli det. Frukt åt jag däremot i mängder, speciellt mot slutet och speciellt mango.
Ni som bor här i Vasastan. Har ni varit på Arirang Vega? Jag jobbade förut i närheten av Arirang och har småkikat på Vega när jag gått från SATS om kvällarna. I fredags när vi hade tränat och inte orkade laga mat (jösses, har inte lagat mat på flera dagar!) så kvistade vi in där. Absolut lika gott som Arirang, härligt inlagda grönsaker till förrätt och så självfallet bibimbap.
Testade även En flicka på gaffeln för ett par veckor sedan. Har för mig att någon, var det Amelle, här inne tipsade om denna lilla restaurang på Frejgatan. Satt ute och mös med lite vin och något så klassiskt som gravad lax och dillstuvad potatis m a o svårt att säga hur deras kök är för vem misslyckas med detta? Men det var gott och trevligt, lite kvarterskrogskänsla över stället.
Amelle... NO not the DUTCH!??? ja ja.. då kan man redan glömma den matchen...
Gemma, jag äter också mkt mango, apelsin och äpplen. Ja egentligen all frukt. Torkade bananer är också goda samt russin. Sedan dricker jag ganska mkt grapejuice och citronvatten.. Jag sitter och tänker själv nu när h*n kommer.. Kanske den 25e? säkerligen en pojke på 3700g...
Lapinette, jag bor inte i Vasastan men...har varit på Vega i alla fall. Får jag skäll nu? *retas lite* Vi var där när de hade öppnat precis, var väl några år sedan nu.
Maten på Arirang är verkligen god och vi stormgillar den. Favoriter är självklart Bibimbap och Bulgogi. På Luntmakargatan, ett kvarter ifrån Arirang orginal, finns en koreansk butik som säljer ingredienserna du behöver för att t ex göra egen Bibimbap. Det är inte alls svårt men är lite hacka, skära och olika marinader (som är superenkla att göra). Det blir otroligt gott att göra själv - och är roligt att göra tillsammans.
Jag hittade till Arirang på Luntmakargatan för första gången 1981 och jag har återkommit många gånger dit under åren. Har inte knäckt vilket vin som passar till ännu, men vi provar på. Öl eller gurkvatten är godast hitintills.