In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Nej, men jag tänkte att det kanske var en annan säsong. Då får jag ge mig på jakt efter de 12 resternade avsnitten.
Något helt annat, kanske inte är rätt ställe att fråga på men jag kommer inte åt en telefon på lämpliga tider så jag kan ringa min barnmorska och fråga. Det är förmodligen nått jag borde veta så jag kanske får skämmas nu, men hur räknar man ut menscykeln?
Jag har förstått att mensens första dag är dag 1, då borde det alltså vara från mensens första dag till dagen innan nästa mens kommer som är menscykeln? Efter att ha googlat lite blir jag mest förvirrad. En del ställen verkar räkna så att man räknar från mensens första dag (dag 1) till nästa mens första dag = 1 cykel, men då blir ju mensens första dag både dag 1 och dag 28??
Har som ni förstår ingen lust att ta detta samtal från jobbet...
förhoppning - man räknar dag 1 som mensens första dag (fast själv räknar jag alltid med dagen efter vilket brukar förvilla hos min läkare ).
Förresten, varför undrar du? Normalt brukar läkaren fråga efter senaste mens (om det är till gyn du ska). Sorry min nyfikenhet!
Gällande Aruba så verkar det som om alla gamla trådar har 0 kommentarer. Trist för jag vet att det har skrivits väldigt mycket om just ABC-öarna får 1-2 år sedan. Släng ut en fråga! Det var så jag gjorde om Sydafrika och fick massor av bra tips och råd från bl a Rosen.
Ja, fast vilken räknar man som sista dag? Försöker komma på om jag har 27 eller 28 dagars cykel då allt är mycket förvirrande nu.
Klart du får vara nyfiken, det får jag räkna med när jag ställer en sådan fråga.
Kikade men jag hittade bara 10 avsnitt av dirty sexy money
God kväll!
Sitter och slökollar på BBC Food, just nu är det en sliskig italienare som åker runt i Mexiko och lagar mat. Har ätit en svensk säsongsmiddag bestående av senapssill, färskpotatis, gräddfil och så en sallad. Ost med fikonmarmelad till efterrätt - man måste ju smaska till det även när man är gräsänka
Lapinette - hur var den kära Kylie?
förhoppningsis - har inte varit på eller i närheten av Aruba. Vad tänker ni er? Sommarresa och dykning eller? Hoppas det finns någon som kan tipsa dig lite. Angående cykeln så räknar man väl precis som Lappis säger - och sista dagen blir dagen innan mens då man bara börjar om från början.
Amelle, jag störtgillar BBC Food men den där italienaren klarar jag inte heller av. Avsnitten från restaurang Rain i Canada som gick för ett tag sedan var lysande däremot.
God morgon! Hoppas att ni sovit lika förträffligt som jag.
Gick säkert tio myggrundor under gårdagen för att det skulle motsvara mannens enda, på kvällarna. Han är ju the king of myggdödande. Lyckades få tag på två små uslingar; varav den ena marodören som höll mig vaken till sju i morse.
Monstret har av någon anledning varit som en liten dröm båda nätterna, sedan hon flyttade in i stora sängen har hon vaknat varannan timme och ylat men nu sov hon till halv fyra, åt fort och vaknade sen halv åtta och höll låda tills jag började göra mitt morgonkaffe. Nu övar hon finmotorik med sin lejonskallra i vaggan, som blivit dagbädd. Egentligen är det frukostdags för henne men hon är så absorberad att jag inte vill störa henne.
Igår hände inte så mycket, njöt av mitt ensamma mamma-liv, lunchade med en väninna, testade ytterligare en väninnas Ergo Baby Carrier men fann den väl stor och klumpig om än väldigt enkel och smart (detta är typ originalet), testade åter den söta men krångliga Beco Butterfly som jag vill sälja (pga en massa konstruktionsmissar), men den är ju så FIN med sitt blommönster. Monstret skrek bara lite, hon börjar bli tillräckligt långbent för att den så kallade "ergonomiska" sittställningen, med benen pekande rätt ut, inte känns förfärligt obekväm (smärtsam?) för henne.
När vi kom hem sov vi båda - på soffan! Normalt för, eh, normala föräldrar, men för mig (oss) var det första gången. Jag tror ju stenhårt på att man sover bäst i sin säng, inte minst små växande bebisar. Det var hur mysigt som helst... tills jag väcktes av att myror krälade över mina ben. Idag har ayin fått strikta order om att sanera bordet (jag har även myror i datorn!) och soffan. Käkar ju i ärlighetens namn de flesta måltider där och en del hamnar inte i magen.
Åt hemgjord middag (marinerad fläskfilé med dijon-och dragonsås, haricots verts och fullkornsravioli med ost, märklig combo jag vet men så får man göra när man är ensam hemma... och så en stor, ljuvlig mango efter det), la mig tidigt med nya svenska Elle och lyckades somna, när jag blev väckt av mannens pappa som inte KAN lära sig att vi lever i en annan tidszon. "Bon jouuuuuur!" Hojtade han glatt. "Bon NUIT", sa jag surt, varpå han fattade vinken, men - rar som han är - ändå inte kunde låta bli att klämma in ett: "Mais on t'embrasse quand même".
Nu har jag nästan käkat frukost. Ska pumpa lite lunch åt monstret som ska tillbringa förmiddagen med ayin, medan jag går och tränar på ett helt nytt alyxgym för en massa, massa onödiga pengar.
Kram, G
Fy vad äckligt med myrorna Gemma! Det kliar i hela kroppen på mig!!
Idag är det städ, tvätt och Tupperwear som gäller.. Vad annars ska man göra medan man väntar på en bebis!? haha..
Tittar ni på fotbollen nåt? Gårdagens match gav mig magsår och huvudvärk!! Vad höll Polen på med?! Jag var deprimerad tills jag vaknade!
Jag undrar nu verkligen när bönan ska komma ut.. Jag hade så ont i natt igen att jag är totalt utmattad när jag måste gå upp på morgonen för att ta hunden på promenad. Har essutom inhandlat några böcker. Barnaboken har jag börjat på och väntar på min bäställning av Harvey Karp som du rekommenderade Gemma.
Vad ska ni tjejer hitta på i helgen?
Åh vad jag saknar BBC food, har haft den i flera år men efter flytten har jag den inte längre.
Åh vad jobbigt med myrorna Gemma, har inte Kina något effektivt myrmedel? Så länge miss M ligger still så kan du ju sprida pulver överallt där hon inte kommer åt.
Tanken med Aruba är att vi ska få koppla av tillsammans, vi båda arbetar hysteriskt mycket och ses knappast alls. Sol, bad och dykning i 10 dagar känns då lagom. Dessutom verkar det finnas saker at göra på ön, en liten stad, nationalpark, gruvor, aloe odlingar mm att kika på.
Tck för klargörandet av cykelberäkningen, nu blir jag orolig, tror att jag pendlar mellan 26-28 dagar - hjälp vad knepigt. Kan väl inte vara bra?
I helgen ska jag ta det lugnt, hämta ett par kartonger med saker som ska in i ett vitrinskåp som jag fått upp nu. Vitrinskåpet är jättegammalt och har gått i släkten länge. VIlle inte hadet uppe när vi hade fest då glasrutorna är ömtåliga och oersättliga + alla barn som far runt här och riskerade att välta in i det osv. Sen ska jag sätta upp ytterligare en hylla i min klädkammare, åka till Gustavsbergs porslinsfabrik, gå på examensfest osv.
Hur ser er helg ut?
Jag är fortfarande sjuk så idag ska jag storbaka bullar till midsommar.
Vår nya säng är helt fantastisk, jag sover som en prinsessa i den, aldeles mjuk och fluffig.