In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Gemma
Är inte spjälskyddet till för att det ska vara mjukare och för att saker inkl barnets huvud inte ska komma mellan. Kanske även för att händer och fötter ska vara på insidan.
Förhoppningsis, vilken härlig skånehelg! Har ju bott så många år just i Malmö och övriga skåne att jag kände det som om jag gick bredvid dig hela tiden. Och supergrattis till klänningen! Klart att du ska ha den, nydiplomerad som du är. Hur ser den ut?
Visst är det en mysig tågresa? Jag pendlade ju mellan Stockholm och Malmö i tre år, tog nästan alltid flyget men de gånger det blev tåget så kunde man verkligen koppla av. I synnerhet i första klass. Det är lagom lång tid också.
Spjälskydd: Hmmm, inte en chans att de får igenom något huvud där, det är nog i allmänhet typ fem centimeter mellan spjälorna. Möjligtvis för att de inte ska slå i huvudet. Fattar fortfarande inte varför det är ett sådant "måste", men monstret gillar sitt skarpt - hon kan ägna halva morgonen åt att dra och slita i det, och suga på det.
Händer och fötter vandrar som sagt redan halva vägen till vardagsrummet...
Baby Björn: Ingen aning om vad din kompis testar just nu, har du möjlighet att fråga? Jag menar en motsvarighet till de ergonomiska bärselarna (alltså typ Ergo, Beco, Manduca, Patapoum) som funkar upp tills barnet är 2-3 år och ca. 20 kg. De flesta jag känner byter till en sådan när barnet är 7-8 månader, då är de redan för stora och för tunga för baby björn. men numera kör många ergonomisk sele redan från födseln eftersom de lär vara bättre för barnet (större sittyta). De två selar jag sålt hade speciella insatser för spädisar. Sen är de ergonomiska för bäraren också för de har midjebälte, plus att man kan bära barnet på ryggen när det blir tyngre. Vet dock bara en ergonomisk sele där man kan ha barnet framåtvänt, vilket är monstrets favvoposition.
Gemma
Ja jag tyckte också att det var en strålande sak att lägga lite av stipendiepengarna på.
Lägger en bild på FB
Gemma - tycker din och makens söndagsdejter låter superbra. Tror att det är lätt att annars glömma varandra i vardagen. Pratade med en nybliven mamma om det senast igår. De hade haft barnvakt för första gången och det var som det brukar de hade barnvakt pga att de skulle iväg på något. Nästa gång ville hon bara få vara, inte göra något speciellt utan bara äta en god middag med sin make.
Själv kan jag vandra runt och titta på kläder skor och inte komma hem med någonting. Så här har det varit ett tag nu... har aldrig hänt förut. Vad har hänt? Istället blev det en ny parfym (absolut ett måste då samtliga tagit slut till sista droppen) och två dvd-filmer. En action så maken kan få användning av de nya högtalarna och så en drama till mig.
Sitter uppkrupen i soffan och kikar på fotbollen och snorar. Sen utekväll, nattlig promaenad genom Lund i aldeles för lite kläder och sen en överluftkonditionerad tågresa hem gjorde mig sjuk.
Sängen kom igår och den monterades ikväll så snart ska den provsovas.
Vad gör ni ikväll då?
Fortfarande segerrusig efter gårdagens match ? fyfan vad gött! Zlatan, my love.
Annars är det en rätt lugn vecka på jobbet vilket är skönt som omväxling.
Gemma ? vad spännande med makens intervju! Är han laddad? Har ni tränat?
Zua ? det slog mig plötsligt att jag läst om er USA-resa men kanske inte kommenterat som jag tänkt göra. Herregud vad kul det låter! Har tyvärr inga tips, började researcha lite smått för vi tänkte ta den rundan som bröllopsresa, men nu blir det Frankrike istället. Men prova att söka här på BT, vet att det finns gamla trådar med massa tips om just den turen.
Förhoppning ? jättesnygg klänning, very Jackie O! Dras med en förkylning sedan en vecka tillbaka och snorar en del liksom du. Fast mest hostar jag upp mina lungor. Men hellre sjuk nu än på vårt bröllop, så jag tar smällen.
En till som känner sig lite halvdan. Är lite snuvig men inte i din kaliber förhoppning, inte än åtminstone (peppar, peppar). Körde pump igår och jag orkade ingenting! Hinner dessvärre inte vila ikväll då vi ska på KYLIE!!! Har laddat med sköna skor, glittrig topp och jeans så jag kan hoppa omkring, dansa, skutta och sjunga så mycket som möjligt.
Ja igår satt jag i soffan och skrek och viftade med svenska flaggan!!! Attans vad gott med 2-0 mot Grekland.
Ååååh, Kylie! Du kommer att känna att all trötthet är som bortblåst när hon drar igång. Gud vad roligt - får man följa med i handväskan?
Amelle - har min stora, gröna handväska idag så du får säkert plats . Har kollat in recensioner på hennes konsert och hon har fått bra betyg, bra show med många klädbyten.
De onda bacilluskerna vann över mig så nu har jag åkt hem från jobbet och ska strax krypa upp i soffa och äta glass och kika ikapp på Dirty sexy money som gått på torsdagar så jag inte kunnat se det.