• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Lapinette

förhoppning - låter som en superbra kur, glass och Dirty Sexy Money. Den går dock inte sen ett par veckor tillbaka och jag kan inte hitta någonstans om de har tagit säsongsuppehåll eller vad som hänt .

• Gemma

Ensam, tyst, monstret har äntligen somnat efter fyra timmar av accelererande övertrötthet med en blandning av kärlek och milt tvång, mannen har åkt till flygplatsen, nyklippt, nyekiperad; i morgon har han sin första intervju på huvudkontoret på Champs Elysees, på fredag väntar ytterligare ett par - om han går vidare. Snart plingar det på dörren med min middagsleverans, men dessförinnan... tystnad.

Så skönt, och lyxigt! Ensamheten känns som en presentkartong där jag själv får välja vad jag ska stoppa ner, dag för dag. En del är redan planerat, luncher varje dag, och så de otaliga rutiner som följer med att man har ansvar för att ens dotter ska sova på bestämda tider, äta någorlunda re...

Jahaja. Så var det med den tomma tystnaden. Som raskt fylldes med myggsurr. Då vet vi vad jag kommer att ägna ännu en kväll, och kanske natt, åt. Och i datorn bor det MYROR. Säkert kalasar de på smulorna från åratal av fikor och middagar.

Bajs.

• förhoppningsis

Oj - jobbigt! Hur många säsonger finns i USA? Gemma hur många har de i Kina?

Det kanske finns fler men de visar dem inte i Sverige vilket vore taskigt, kanske bara är en försening efter textningsstrejken eller nått, även om det är lte sent för det?

• Lapinette

Gemma - då är våra män i Paris samtidigt. Håller tummarna för att det går vägen för honom.

förhoppning - har läst att det är 22 avsnitt men det var inget i torsdags och jag tror inte det var något veckan innan dess heller. Kanal 5's hemsida säger inte mycket.

• Gemma

Tack Lapinette, det började sådär, han ringde från flygplatsen och sa att det svenska kortet är tomt och att det franska inte funkar, så nu får jag föra över pengar snabbt som sjutton.

Åååå Kylie! Min favvo!! Hälsa henne från mig. Dirty sexy money tror jag bara har gått i en säsong. Vet inte hur många avsnitt, kanske tio?

Det jobbiga här är att många av DVD-boxarna bara finns i första säsongen. Nu kollar jag i alla fall på säsong 2 av Brothers and sisters, och jag har även skaffat nya Desperate Housewives + Ugly Betty. Ensamkvällarna är räddade!

• Lapinette

Gillar Brothers & Sisters och har nog sett nästan varenda del som visats på svensk tv och det finns inga nya boxar att tillgå. Jag letar just nu efter dvd-boxar som ska rädda mig från alla tråkiga sommar-repriser. Har en lista på ca 30 serier liggande hemma. Den som jag verkligen ville ha går inte att få - en australiensk serie som heter Love my way. Den går att köpa men då endast med Region 5 kod och vi har Region 2 på vår dvd.

• Gemma

regioner och boxar... oj, känns som om jag varit borta två decennier och inte två år!

Ha det så mysigt i er tidszon, själv ska jag gå och lägga mig. Kram, G

• Lapinette

Go'natt Gemma!

Region 2 = Europa

• förhoppningsis

Åh nu har det äntligen slutat regna fast jag ska nog inte klaga som bara ligger i soffan, har nu sett 9 avsnitt av dirty sexy money, det första såg jag på vägen upp från Lund så nu har jag sett 10, finns det fler?

Mannen har snöat in totalt på Aruba, jag är skeptisk. Jag har hört att det är som Zanzibar ungefär, bara bröllopsresor och inget att göra utom stranden/poolen och massa amerikanskor med gigantdiamanter. (gigantdiamanterna fanns dock inte på zanzibar)
    Har någon av er varit där?

• Lapinette

förhoppning - enligt min googling så ska det finnas 22 avsnitt för i dessa 10 så är väl inte själva mysteriet löst, att han finner sin pappas mördare?

Svar på tråden In vino och cappuccino