• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Originalrosen

"Lättare att slå ihjäl, vilket väl är den allra finaste kvalitet en mygga kan ha?" - Du är för underbar, Gemma!

God morgon, på er och ha en trevlig dag med flaggviftande och annat. Själv ska jag avsluta i tvättstugan nu på morgonen och sedan iväg till jobbet. Solen skiner och det är redan rejält varmt ute trots att klockan bara är 07.13...kanske skulle jobba i bikini? Nääää....det skulle nog skrämma slag på små barn.

Tjingaling!

• Izunia

Gemma, nja jag kan ju inte riktigt sova på natten. Varje gång jag ska resa mig för att gåpå toaletter jämrar och gnäller jag som om jag vore krigsskadad! Min man vaknar varje gång.. Det enda jag har att tillgå är mina bricanyl tabletter och alvedon. Nu sover jag även med TENS maskinen på..
    Vanliga sammandragningar bryr jag mig inte om då jag haft de nästan hela graviditeten.. men detta är skitjobbigt! Den kanske kunde skynda på sig nu.. för att vara snäll mot mamma! Men samtidigt låtsas jag om att förlossningen inte kommer att ske!

Vem passar monstret medan du tränar? Finns det barnvakt på gymmet?

Rosen, det är skitjobbigt att tvätta i denna värmen.. se till att få i dig en glass eller tre mellan passen!

• Gemma

Izunia: Monstret har ju sedan en månad tillbaka en egen ayi som kommer fyra dagar i veckan. Tre timmar månd, onsd, fred, och fem timmar sönd så att mannen och jag kan gå på dejt. Har skrivit en hel del om henne, monstret älskade henne efter tjugo sekunder. Igår skrek hon och grät och famlade efter ayin när hon skulle gå! Jag kände mig aningen ratad. Jaja, vad gör man inte för sitt monsters välbefinnande (och det egna).

• Izunia

aha då förstår jag. Jag trodde ayin bara hjälpte till med hushållet. Vad skönt att ni får lite egen-tid!

• Gemma

Izunia: Vi har ju den gamla städayin, och så har monstret sin egen ayi. Samma sak som en barnflicka.

• Izunia

Nu hänger jag med!

Jag glömde helt allt det är helgdag idag... typiskt, jag vaknade vid 9 idag och var så trött att jag somnade om efter jag tagit hunden på promenad och vaknade kl 14!! Men jag skulle ta det lugnt idag och gå upp till stan för att köpa vin till festen imorgon samt nåt att ta på mig.. Nu måste jag stresshitta nåt imorgon och det känns inte alls kul eftersom det är så svårt att hitta snygga kläder i detta land!

Ville hitta en snygg haltertopp, med nån snygg detalj, som passar min stora mage. omöjligt..

• Originalrosen

Gud så skönt att somna om till klockan 2! *avis*

Skönt om dig, Izunia och hoppas att du hittar något passande plagg.

• Originalrosen

Vaknade tung i huvudet idag många timmare senare än normalt. Somnade väl ungefär vid samma tidpunkt som jag egentligen brukar gå upp så det är i och för sig inte så konstigt. Sörplar kaffe - och se, det hjälper! en del av segheten var nog kaffetåren som saknades.

Ha en bra dag, tjejer!

• Lapinette

Undrade så om ni allihop tagit långledigt innan jag förstod. Ska läsa ikappp.

• Lapinette

Ahhh ... ser att ni fortfarande jagar mygg här inne . Själv har jag fått något litet enstaka bett efter att ha vandrat 1 mil på Sörmlandsleden i fredags. Packade i vanlig ordning två ryggsäckar med picnicfilt, mat och dricka och gav oss ut i skogen. Jag njuter så av att känna doften av skog, slå sig ned på någon plätt vid en liten insjö och bara njuta av fåglarna. Ahhhh... vad sommaren är härlig!

Sen drog vi vidare ut till min mammas sommarstuga och det blev en repris på vår grillning vi hade för några helger sedan. Satt ute till klockan var 22-23.00 och spelade Yatzy. Maken hade nybörjar tur för han fick Yatzy varenda omgång . Shit, är ingen dålig förlorare men någon gång kunde jag väl få vinna.

Eftersom vi hade varit så duktiga och gått på fredagen så kompenserade vi det med total lathet i lördags. Låg i en varsin stol och läste tills det var dags att återvända till storstaden. Skulle nämligen på middag hos väninna + pojkvän. Jättetrevligt och aldeles lagom då hon åter igen är gravid (den lilla är 1 år och 5 månader...och hon ska ha i oktober). Jag menar det blev lite lugnare än vanligt då de har en liten samt att min väninna var lite trött men likväl trevligt.

Idag har jag suttit på en picnicfilt och snackat IVF'er och småbarn med gänget på "barntråden". Vilken värme, vilken dag, vilken vecka!

Svar på tråden In vino och cappuccino