In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Håller med - skämsgrjejer går helt bort. Det enda jag fick bära var en liten tiara, men jag såg ju dessa tjejer i konstiga kläder och killar i klänningar och tänkte att jag är lyckligt lottad... Nu nojar jag mest över alla videoinspelningar från i lördags - ujuj vad jag hoppas att de konfiskeras.
Gemma - åh vad härligt med good ol' Europe! Fråga bara Christer Sjögren. Hoppas att resan går som smort!
Zua - ser nu att en av killarna vid husbilen kommer på vårt bröllop på lördag... världen är liten :)
Förhoppningsis - Visst är det underbart! För att vara tydligare, så är det hennes familjehem. De flesta av mina vänners föräldrar är så otroligt generösa med att låna ut sina hem för fester osv. Som sagt 30-års festen jag var på för 2 veckor sen var också hos en annan väns föräldrar.
Lapinette: Bygger på låååång erfarenhet! Lyckades ändå hålla ihop med exet i 24 år. Fast jag tror att allt detta är självklarheter som vi alla egentligen redan vet om. Fast det är bra att bli påmind ibland! Minns att min egen barnmorska frågade just hur det gick med sexlivet och jag svarade att "ser jag en säng så är det då inte sex jag tänker på!" Hon skrattade gott.
Lyckades spilla ut flytande tvättmedel på golvet i tvättstugan - vet ni hur jobbigt det är att torka upp tvättmedel? Det slutar aldrig att löddra...
Amelle - Gud, vad kul! Vi känner inte killarna alls! Som en rolig grej ;)( Eftersom hon insisterade på att få göra någonting pinsamt som att lifta, så körde dom oss en liten bit.Där vårt riktig transportmedel väntade.
Förhoppningsvis: Skit i vad som är bäst för karriären och välj det jobb som du kommer att ha roligast på! I långa loppet finns det absolut ingenting som kan kompensera ett trist jobb. Eftersom jag själv är arbetsgivare så kan jag inte låta bli att reagera när jag läser om dina nuvarande arbetsvilkor. Jag tycker att det låter som om du blir grymt utnyttjad på ett sätt som faktiskt inte ens är tillåtet! Ödets ironi att det sker inom juristvärlden som ju ska kämpa för att lag och ordning ska råda, i alla fall i teorin. I praktiken handlar det kanske mer om att göra sina egna tolkningar till sanningar?
Har anställt en gravid kvinna! Hon var bara så kompetent att det inte gick att låta bli. Sade till henne att jag kommer att suga ur så mycket jag kan ur henne innan hon försvinner på mammaledighet. Hon svarade att detta var hennes tredje barn, att hon fortsatte att vara egenföretagare med de två första och att nu var det hennes mans tur att vara föräldraledig. Hon tänker bara vara ledig 4 månader... Ja,ja, vi får väl se hur det blir men jag är väldigt nöjd med att ha varit så politiskt korrekt (eller är jag bara korkad?)!
För allas info: jag är inte hälften så bekäftig som jag låter som!
Och jag stavar som en kratta eftersom jag skriver fort och inte orkar läsa igenom mina inlägg...
Har en tjejkompis som fått barn och är helt galen i lakrits så jag bakade lite kakor åt henne
delar med mig av recepten om det finns fler laktritsjunkies här inne
Lakrits och hallonkaka 12 bitar
smör + ströbröd till formen
3 ägg
3 2/3 dl socker
125 g smör
3 3/4 dl vetemjöl
1 citron, finrivet skal
1 msk socker
1/2 msk maizena
2 dl hallon
4 kick /lakrits/citron, mjuk lakritskola
1 msk florsocker
Sätt ugnen på 125 grader
1. smörj och bröa form med löstagbar kant ca 24 cm i diameter
2. VIspa ägg och socker pösigt, tillsätt det smälta smöret, vetemjöl och citronskal - blanda till jämn smet
3. Blanda socker och maizena i skål, vänd ner hallonen.
4. Häll upp smeten i formen, strö över hallonen och klipp eller skär kolan i bitar och strö över smeten.
5. grädda längst ner i ugnen ca 35-40 min
6 ta ut kakan, låt svalna. Skär upp och pudra florsocker över.
7. servera med lättvispad grädde, vaniljglass, extra hallon och en kvist mynta. Eller servera som den är till lakritste.
Lakritscookies
ca 25 st
225 g rumsvarmt smör
2 1/2 dl farinsocker
2 dl socker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
6 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Smakblandning
4 kick lakritskola, ca 80 g skuren i små bitar
75 g vit choklad hackad
75 g pecanötter eller valnötter, grovt hackade
1/2 msk kakao
sätt ugen på 175 grader
rör ihop smör, allt socker, ägg
blanda bakpulver + mjöl i skål, rör ner
häll i smakblandningen, blanda allt
dela i 25 delar och rulla små bollar
lägg på blåt med bakplåtspapper, platta till bollarna något
grädda mitt i ugnen 12-15 min
Låt svalna på galler
Lakritsen rinner ut lite men stelnar efterhand.
Ankan - Du är så otroligt klok och bra! Jag var med på en debatt på BBC radio för ca: 2 mån sedan. De handlade just om hur svårt det är att bli anställd som gravid kvinna..är det ok att ljuga för sin blivande arbetsgivare om man tex är i 3 mån osv?
Som sagt ni får ta ha hänsynt till min stavning här inne!! ;)