In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Amelle, jag är en dålig människa som glömt att lyckönska dig på din viktigaste dag, men ändå: GRATTIS!!!!
När du hämtat dig lite, finns det bilder? Och berättelser?
Amelle - ha en helt underbar resa i Provence!!! Är så avis på dig som fått gifta dig (jag vill IGEN!!!) samt ska få åka ned till ett av mina favoritställen. Ha det suveränt!
Snabb-inkik efter en långh helg!
Amelle
Välkommen till de gifta kvinnornas värld. Kommer inte igåh om du skulle byta efternamn eller inte, har fått för mig at du funderade på att inte göra det. Om du byter namn så har du nu en helt legitim orsak att shoppa massor då du behöver öva på din nya signatur...
Vill höra allt om er dag och se bilder mm!!
Vi firar 1 årig bröllopsdag imorgon, dagen till ära ska han försöka komma ifrån i vettig tid.
I fredags innan jag åkte till Sundsvall så skrev jag under mina papper till nya jobbet så nu är det gjort! VIsade sig att de inte bara fixat så att det blev en provanställning istället för ett vikariat, de hade dessutom kortat provanställningen till bara 4 månader! Jag känner mig riktigt nöjd!
Izunia
HUr har du det?
Gemma
Japp, svenska mammor släpar med sig massa saker - men inte alla. Varför kunde inte din väninna byta på en gräsmatta eller liknande då? Många har med sig en liten "skötfilt" i väskan just för sådana tillfällen.
Berättar om Sundsvall i morgon - helt slut nu.
Hej igen - vill önska er alla damer en riktigt skön sommar! Hinner inte berätta så mycket nu - panikpackar för morgonens resa och är såååå trött. Kommer långt och detaljerat med massa bilder så småningom - fotografen har lovat att skicka över ett par bilder snabbt.
Allt var toppen, möjligtvis med undantag för att det kom en skur precis när vi skulle vigas så att vi fick vara under tak, men med öppna väggar gjorde det inget. Hade inte trott att det skulle vara SÅ fint och roligt, fick en kommentar om att jag var den gladaste bruden någonsin. Ceremonin var avslappnad och väldigt "vi". Och nope förhoppning - inget efternamnsbyte här inte (skulle vara ett nerköp).
Heja Izunia - nu måste den väl vara ute snart va?!
Tack för grattisen och ha det så fint på resor, Skånebesök och Sverigesemestrar!
P.S Vi har fått SÅ mycket champagneflaskor, vin- ost- whisky- glögg och champagneprovningar, ostcheckar, restaurangbesök på Rivieran och dessutom två burkar gåslever med tillhörande Sauternes. Här ska det svullas!
Kram,
A
Amelle - låter som helt underbara presenter i mina öron.
Gemma - köpte igår säsong 1 av Six feet under. Har något svagt minne av att du gillade den serien. Har sett något enstaka avsnitt på tv men aldrig följt den slaviskt då jag sällan var hemma dessa kvällar. Nu har vi första boxen och har betat av 5-6 avsnitt på två kvällar.
Härligt Amelle och vilka underbara presenter! Ha det bäst i Provence och njuuut!
Grattis till att du blivit en ärbar kvinna Amelle och grattis Förhoppningsvis till nytt jobb! En ska förstod jag dock inte - hur en provanställning skulle vara säkrare än ett vik. Men en provanställning får inte vara längre än 6 månader och måste därefter antingen upphöra eller förvandlas till en fast anställning. Antar därför att din nya arbetsgivare menar att om de är nöjda med dig (vilket de kommer att bli!) så blir du per automatik fast anställd och det är ju jätte bra! Kom din nuvarande arbetsgivare med något motbud? Oavsett vilket så är jag övertygad om att du gjorde helt rätt.
Gemma: så otroligt roligt för dig och monstret att få komma tillbaka till Sverige! Förstår precis hur du känner dig... Förstår också att dina päron (som min son brukar säga) börjar irritera dig - du kommer ju alltid att börbli deras flicka, hur mycket mamma du än själv blivit. Mitt råd där (älskar ju att dela med mig av min otroliga livsvisdom) är att du helt enkelt låter dem hålla på och låter det rinna av dig. Låt dig inte provoceras, var cool och tro på din egen förmåga att alltid fatta rätt beslut,oavsett vad det gäller. Jag märkte nämligen själv hur mycket lättare allting blev för mig när jag helt enkelt slutade bry mig om vad folk tyckte och tänkte om mig, mitt liv och mina beslut. Men det tog ett antal år innan såväl självkänslan som självsäkerheten var tillräckligt stora.
Beträffande mannen och the sexy thing så låter det bra - i september går du till anfall helt enkelt! Han kommer att bli så förtjust...
Rosen: Magsjuka = urk. Hoppas det tar 8 år till innan det är dags igen...
Just nu är jag hemma i stan eftersom jag ska träffa tjejerna i vår läseklubb ikväll. Ska bli jätte roligt!
Annars håller jag till på landet och där har vi haft fint väder i stort sett hela veckan men med kalla vindar. Jag har läst, fikat med grannarna, grejat med tomten och haft det jätte skönt. Att vara utan maken i så många dagar (måndag-fredag) var tråkigt men återseendets glädje i fredags var desta större!
Har funderat på om jag ska skaffa mig mobilt bredband så att jag kan surfa när jag är ute i skärgården men har bestämt mig för att låta bli. Vet nämligen precis hur det blir - jag kommer inte att kunna låta bli att läsa och svara på alla jobbmailen. Räcker att mobilen är på dygnet runt. Den ringer folk till bara om det är akut.
Izunia - jag gissar att du är mamma nu! Öppen 4 cm betyder att dina förvärkar tjänat sitt syfte...
Nu är jag vådligt trött på Restaurangstockholm! Eriks vinbar är stängd, Vassa Eggen är stängd, Restaurang Restaurangen är stängd
Har idetorka så snälla hjälp mig. Vore bra om det var någorlunda centralt även om Lux skulle funka i nödfall. Edsbacka är för långt ut.
Dessutom dtör det mig att det står fel på vassa eggens hemsida, restaurangen har sommarstängt från söndagen 6 augusti och öppnar igen 5 augusti. Juli????
Vi som hade tänkt fira vår första bröllopsdag idag.
förhoppning - detta med stängda restauranger är något som retat gallfeber på min make. Han förstår inte alls varför restauranger i Stockholm stänger på sommaren, då men helst av allt vill gå ut. Vi båda har knappt något ställe att äta lunch på, City och Östermalm har stängt!
Själv har jag suttit och kollat in sommarställen då vi ska ta en traditionsenlig vinkväll på torsdag med brorsan + ett annat par. Har själv kommit på dessa AW-ställen som kan vara mysiga på sommaren men har ni fler tips?
- Pontus by the sea
- Gerdas
- Josefina
- Kungsholmen, Pontonen
- Hotellet
Lite förslag till bröllopsdagen
- Wedholms fisk
- Divino
- Mathias Dahlgren
- Lejontornet
- Esperanto
- F12