• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • förhoppningsis

Tack Lapinette!!
    Grill, Gondolen och Lux är också öppna.

Flera av ställena i din lista över bröllopsdagsställen har jag inte varit på, har du någon rekomendation?

• förhoppningsis

Amelle
    Vilka jättebra presenter!

• förhoppningsis

SÅg att Grill stänger idag Le Rouge är också stängt

• Lapinette

Har inte heller varit på de flesta av dem men det är ställen jag gärna vill gå till. Har varit på F12 och det är fortfarande en av de bästa middagar jag någonsin har ätit. Per lei åt vi olika menyer med vin och det var gott men inte en fullpoängare. Det kändes lite stelt men det kan bero på den kvällen vi var där. Har en vin och matkär träningskompis som bara älskar Per lei.

Tänkte faktiskt även på Grill och Gondolen. Gondolen var vi ju själva på för 10 dagar sedan. Gott men inget speciellt. Grill är ju mysigt och där har vi inte varit sen de öppnade igen. Tänkte spara Grillbesöket till vintern. Känns lite som ett vinterställe för mig.

• förhoppningsis

Av de på dinlista har jag bara varit på DIvino men det var ett par år sedan och Leijontornet. Har inte ätit på F12 men varit där.

Grill har vi inte varit på sen nyöppningen efter branden men tycker också att det känns mer vinter, även om vädret idag är som gjort för rödvin och "vintermat".

Äter i köket på Gondolen ibland men lite då och då i Vinbaren där nere så Gondolen känns inte så speciellt.

Frantzen Lindeberg har inte öppet på måndagar =(

• Lapinette

Attans vad svårt att hitta restaurang på sommaren och dessutom en måndag. Vilka alternativ finns kvar?

• förhoppningsis

Nu har vi bokat på Mathias Dahlgren, flera gånger funderat på att gå dit men det har inte blivit av så nu är det perfekt!

• förhoppningsis

Återkommer med redogörelse för kvällen sen.

• Lapinette

Ahhh ... vill sedan ha en recension här inne.

• Glada Ankan

Har någon av er varit på nya Grill, Zink Grill på Biblioteksgatan? Där kan man sitta ute i varje fall. Hörde dock att man måste vara ute i mycket god tid när det gäller att boka. Å andra sidan så är det nog roligare att sitta inomhus en kväll som denna verkar bli...

Svar på tråden In vino och cappuccino