In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Stålis - gratulerar till studierna! Tyvärr har jag ingen skolväska så jag har lite svårt att rekommendera någon till dig. Är fortfarande kär i min stora gröna Biasia som inhandlades i HK.
Kan säga att hade någon ringt på drren 7.30 imorse hade denne fått stå kvar därute. Jag har precis fått i mig frukost och har förutom korta besök vid datorn sovit till 13:30! Säger bara en sak, tur att vi inte träffar dessa kompisar oftare för det blir alltid mycket och väldigt sent varje gång.
Izunia
Vilken tur att allt gick bra! Vad var det där "sterila kvaddlar" du drabbades av?
Här började jag min första semsterdag med att sova länge. Hjälpte en kompis att packa upp efter deras flytt och vi drack lite vin sen. Förmiddagen tillbringade jag på balkongen i en solstol och med en bok men sen kom regnet. Ikväll ska jag bort på middag.
Stålis
grattis till utbildningsplasen, hur känns det att bli student?
jag har en Mulberry Bayswater i färgen oak som jag är supernöjd med! Allt får plats och hade nog funkar bra om jag inte hade pluggat juridik... att släpa runt på lagboken i en väska lite käckt dinglande på armen var inte att tänka på. Efter någon termin hade vi rätt att få skåp i bibl vilket var räddningen för min rygg efter att ha släpat runt på kilovis med böcker.
Vet inte hur det är för civilekonomer men på föreläsningar behöver man bara block och penna och en trave understrykningspennor i glada färger. Ni slipper släpa runt på lagboken till era seminarier så om jag var du skulle jag vänta ett par veckor in på utbildningen för att se hur du lägger upp din studieteknik innan du köper väskan. Får du skåp och sköter allt plugg i skolan kommer du inte behöva bära några böcker alls nästan.
Hej flickor!
Och SUPERGRATTIS Izunia med make!! Har sett bilderna på fb och hon är verkligen jättefin!
Snabbt inlägg medan maken gör sig i ordning. I kväll middag på Belles Rives i Juan-les-Pins. Present från mammas kille som hängt där en del. Det blir avsmakningsmeny och massa vin i solnedgången på terrassen. Lapinette - häromdagen skippade vi Antibes för att åka och hälsa på släkts vänner just i det område som jag tror att du menade? Estérel, upp i bergen från St. Maxime. De (han) är rätt täta och har ett ENORMT château som sommarresidens, högt, högt med havsutsikt och helt isolerat. Lunch och rosévin i skuggan var inte alls dumt.
Det har också blivit en del shopping: ett par mellanblå, vida Marc Jacobs byxor i mjuk bomull. Maken fick ett par snygga chinos av samma märke. Ett par koftor, två par skor till maken och ett till mig. Men byxorna är verkligen mitt livs bästa köp tror jag, de sitter som gjutna.
Ser att ni har det prima där hemma - middagar och drinkar, precis som sig bör
Hörs snart igen!
Bisous,
A
Amelle - helt rätt de röda bergen i Esterel är så vackra. Maken har också vänner vars föräldrar har en nybyggd villa (dock inget chateau) med pool uppe på berget ovanför St Maxime. Underbart att ligga där i poolen och titta ut över havet. Ha det så underbart!
Lapinette, känner mig underligt nog avundsjuk på din hedonistiska kväll. Låter så skönt att bara kunna släppa allt, tillsammans med människor som man älskar och som fångar upp en. Fast de kanske var lika lulliga som du?
Det mest hedonistiska jag gjort idag är att köpa alldeles för mycket leksaker till lillan (vilket fick till följd att hon blev tokstresad och inte kunde sova utan vaknade och skrek hysteriskt... det borde jag ju ha kunnat räkna ut). Morgonen var skönt molnig och jag passade på att gå en lång, lång promenad i den tall-och havskryddade skogen. Har fortfarande svårt att höra fåglarna (de måste väl ändå existera?) men känner tack och lov dofterna. Åkte sedan in till "stan" och fikade på Espresso House med dottern, som fick slicka på ett äpple. Gick också till Systemet och beställde tio flaskor Moet, exakt dubbelt så mycket champagne som damen rekommenderade till antalet gäster så det blir nog precis lagom hehe. Köpte sedan en burk tryffelhonung i delikatessbutiken, tack än en gång girls, vad vore min matlagningskonst utan er? Ska bjuda mamma och pappa på de älskade chevresnittarna så snart jag lokaliserat opastöriserad chevre. Avslutade med storhandling på ICA med dottern sovande i nya Ergon. Om den tycker hon comme si, comme ca, men babybjörnen höll inte i tvätten så den är returnerad och ska bytas. Cloun på inköpsrundan var när en ljuskrullig dam bekymrat lutade sig fram mot dottern som sov i sin Ergo, med nosen inborrad i mitt bröst och det tunna huvudstödet som skydd mot ljuset och så, simsalabim: "Så liten... och titta, hon kan ju inte ANDAS! Hon är ju helt intryckt!"
Känns väldigt mycket som kina deja vu, fast man kan byta syrebristproblematiken mot kyla-slash-för lite kläder. Hur man än gör så har folk tydligen åsikter. Och i och för sig är det väl sunt att folk bryr sig om att barn ska må bra men liiiite ledsen blir man ju ändå när man faktiskt anstränger sig för att vara en bra mamma (undantag stress-attacken ikväll då). Grejen är att när hon sitter och viftar hysteriskt framåt vänd i sin babybjörn så ådrar hon sig sannolikt höftproblem OCH hyperaktivitet, men då säger alla bara: "Vilken glad bebis! Så skojjigt det ser ut!" Så Ankan, jag gör som jag brukar sedan du tipsade mig för några dagar sedan, försöker att inte bry mig. Men det är svårt. Nu till något viktigare: Izunia!
Du var i sanning en tapper krigare hela vägen. Haha, den där epiduralkvinnan... she'd better be good. Sterila kvaddlar har jag också hört ska göra vanvettigt ont. Och oj oj oj vad trött du måste ha varit, först de elaka pinvärkarna och sen det där uppförslutet i slutet. Söta vännen, såklart hade du inget att göra med att värkarna avtog. Men när jag hör om doktorn som lät dig vänta till förmån för en annan patient, då slår det mig vilken tur jag haft som fött inom den privata vården. Nåja, allt gick ju bra för dig.
Tång är nog inte så farligt, jämfört med de vanliga påfrestningarna som bebisen utsätts för under en helt vanlig förlossning. Och lillan är lugn och harmonisk, säkert har hon påverkats av att du mått så strålande genom större delen av graviditeten och njutit av livet. Att spricka ja... det läker osannolikt fort med tanke på hur det känns. Men annat, mentalt, har inte läkt för mig. Du vet vad jag menar. Hoppas att du hoppar upp på hästen (mannen) lite snabbare.
Har du lagt bilder på FB på lillan? Vill sååå gärna se henne.
Stålis: För prisvärda och bra väskor rekommenderar jag lapinettes favvo (?) Francisco Biasia. Urfina och sååå praktiska.
Apropå väskor och så: Nu har monstrets nya skötväska anlänt till butiken i Paris... men jag tror det inte förrän jag ser den. De har säkert gjort en massa fel och så, eller så kommer nån japan och lägger vantarna på den, trots att den ska vara undanlagd. Summa summarum: Jag kommer nog aldrig att få den men det är OK. Finns viktigare saker i livet än handväskor. Ge mig lite betänketid bara så ska jag komma med ett exempel.
Stålis, superdupergrattis!! Hur lång tid ska du plugga? Såklart att du ska ha en fin väska. Tycker att en bayswater är en fin investering. Mullberry har faktiskt riktigt prisvärda väskor (plånböckerna är däremot svindyra, jämförelsevis). Skinnet åldras jättesnyggt, speciellt de bruna. I say, kör!
Izunia igen, det är absolut inte så farligt med kroppen, den är ju gjord för precis detta. Du kommer att läka ihop magiskt snabbt! Jämfört med hur lång tid det tar att komma över en stukning så går det verkligen galet fort, det är så uppenbart att man är konstruerad för just denna typ av påfrestning. Ja, lite som en gammal volvo som har inbyggda deformationszoner.
Och Amelle, jag njuter i fulla drag av din Frankrike-porr.
Men alltså Stålis ignorera mitt väsk-inlägg. Skäms lite nu när jag läser förhoppningsis faktiskt GENOMTÄNKTA svar.
På söndag ska jag träffa en ganska elak kompis. Visst är det hemskt? Vi har kännt varann sedan jag var tio men hon är avundsjuk och liksom lite bakslug och jag är bra dum som aldrig slutar hoppas på att något ska finnas där igen. Måste komma ihåg att skydda monstret mot dåliga vibbar, det är det enda som är viktigt. Är säker på att små monster absorberar allt dåligt som små wettextrasor nästan.
Stay tuned for more updates.