In vino och cappuccino
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.
Stålis
Både NK och Åhlens city känns som bra gissningar...
Nål stor som en blompinne och att spruta in vatten under huden låter båda riktigt läskigt! Hua! ÄR otroligt imponerad av er som har tagit er igenom baranfödandet!
EFTERLYSNING!!
Jag vet att någon, eller flera av er har varit i Sydafrika på vinresa. Skulle behöva alla tips jag kan få om detta!
Skicka gärna till min FB sida om ni har en möjlighet
alla tips emottaget otroligt tacksamt!
förhoppning - har svarat dig på resetråden angående Sydafrika.
Gällande Biasia så har dem mest på Åhléns. Brukar gå in där och klappa och titta lite.
Här har ni en som har sålt massor på Blocket. Vissa saker går direkt andra (soffor t ex) tar betydligt längre tid. Men vi har blivit av med allt vi ville bli av med. Lite svårt när vi flyttade ihop och hade dubbelt av soffor, sängar etc.
Rosa champagne hade vi faktiskt på mitt dop också. Så bortkastat för jag fick ju inte dricka den !!!!!
I övrigt så har vi haft en superhärlig dag. Vi tog bilen ned till Nynäshamn och satt i deras båthamn och åt en stor skaldjursallad och tittade på folk. Sen åkte vi ut i ett naturereservat de har lite längre söderöver och vandrade på klippor ömsom skog. Hittade en klippa där vi tog en powernap och sen vände vi hemåt med ett kort stopp vid Häringe Slott. Nu är vi hemma och vilar upp oss för om en timma ska vi vara hos vänner på middag. De bor inom promenadavstånd (skönt) dvs Tegnérlunden.
Stålis - Jag sa till min man efter förlossningen - nej jag gör inte om det....Och just nu vill jag inte heller. Samtidigt som kejsarsnitt är ett ännu värre alternativ (återhämtningsmässigt) så vet jag inte. Många glömmer ju efter några år. Annars hade man väl aldrig skaffat mer än ett barn. Men just nu är jag nöjd.
Hej alla, tillbaka från väninnan som var snäll och vi skrattade sådär fnisslyckligt som vi gör när det är som det ska. Hon hade köpt en rosarandig body till monstret för hon har två små pojkar och ville leva ut sin... rosa sida. Deras hus ligger i den flottaste delen av staden där de bor och alla rum har gigantiska perspektivfönster med havsutsikt. Vi drack kaffe och skvallrade om hennes galna familj, stackaren har fullt upp med att försöka skapa lite ordning omkring sig. Och hanterar situationen med ömsom sarkasm, ömsom humor. Tråkig är hon i alla fall aldrig, min allra äldsta barndomsvän och kanske den som mer än någon annan påverkat mig med sin coola musiksmak, sina fotokurser, sina lektioner om hur man klär sig hur man vill utan att bry sig om vad andra tycker... och idag är hon alltså läkare och tvåbarnsmor och på ytan, och ibland även på djupet, olidligt konservativ. Dock inte idag. Idag hade vi roligt.
I morgon fyller mannen år. Ensam, i Shanghai. Som tur är ska manhattanväninnan - ååååh, manhattanväninnan! - och hennes man bjuda ut MIN man på middag.
Ikväll fick jag än en gång uppdatera monstrets garderob och städa ut allt i storlek 68 och in med allt i storlek 74. Det går i galopp detta.
Blocket: Har sålt en massa, massa grejer där. Mest typ gamla bandspelare till nördkillar som man bestämt träff med vid ringen på T-centralen, både jobbigt men nödvändigt när man ska flytta och fyllt mammas och pappas garage OCH ett stort Shurgaard-förråd med prylar som man inte behöver.
hehe förhoppningsis, klart att jag inte menade att du för ovanlighetens skull lämnat ett genomtänkt svar... men det hade du ju redan räknat ut.
Och nu ska jag sova. Kram på er!
Först av allt - grattis Izunia till din lilla Jacqueline! Döpt efter Kennedy/Onasis kanske?
Hemma från skärgården för att njuta av ett underbart Sommarstockholm! Ikväll tänker jag röva bort maken och bara njuta av sommaren. Men i morgon blir nog längtan efter glittrande hav för stark gissar jag så då bär det iväg igen. Sista arbetsveckan för maken innan vi får våra 3 veckor tillsammans. Vi har även en vecka i september.
Gemma: tänkte på detta att din man söker jobb. Vad är han ute efter? Ska det vara utomlands? Kan han tänka sig att gå ner i lön? Är nyfiken eftersom jag alltid tycker att det är spännande med människors val och prioriteringar...
När jag är på landet så lyssnar jag alltid på Sommar i radion. Vissa sommarpratare är så tråkiga att jag ganska snart stänger av, andra är inspirerande, intressanta, roliga eller allt på en gång. Minns för två år sedan en upptäcksresande från Dalarna som var helt fenomenal!Tycker att Isabella Löwins sommarprat förra veckan var av det bästa slaget. Hon är författare och journalist och har skrivit den mycket uppmärksammade boken Tyst Hav: Jakten på den sista matfisken. Hon vann Stora Journalistpriset och en drös med andra utmärkelser, och vi hade henne som föreläsare på jobbet förra hösten. Har ni möjlighet och är intresserade så försök att lyssna på hennes program via webben. Isabella verkar vara en klok kvinna med sunda åsikter om hur vi överkonsumerar. Hon undviker även den fundamentalistiska fällan som säkerligen skulle stöta bort många. Jag blir alltid glad när jag talar med någon, eller lyssnar på någon, som stimulerar mig och får min hjärna att börja arbeta, att reflektera.
Ja, det var dagens tips det!
Nu ska jag försöka muta sonen till att följa med på en långpromenad mot en lunch ute...
Maken önskar sig en vecka i ett litet hus med havsutsikt på Côte d'Azur. Jag gick in på nätet och kollade priserna - säger inget mer!
Nu är packningen snart klar, som vanligt har jag packat för ungefär dubbelt så många dagar som jag ska vara borta. Inser nu att jag inte har packat ner mina snorkel/dykprylar och fenorna tar massa plats och väger så jag får nog packa om lite. Tar ett glas stärkande vin så länge...
Ha det riktigt bra allihopa så återkommer jag med lite foton och en rapport sen.
Izunia, måste bara fråga: Var det så hemskt och smärtsamt som du hade föreställt dig? Eller... annorlunda?
Tillbaka efter en lång fika på stan med en killkompis som jag känt sedan jag var tre år gammal. Han är över fyrtio och singel och utan jobb och sturm-und-drangar sig fram genom tillvaron. Ironiskt nog är han också den mest studiebegåvade och högpresterande person jag känner. Eller i alla fall en av dem. Men det kan ju vara så ibland: Är man FÖR allmänbegåvad så har man helt enkelt svårt att bestämma sig, och då blir det liksom ingenting av något alls. Åt i alla fall en god glass och drack en massa kaffe, sedan promenerade vi längs ån medan monstret sov i sin baby björn (den gamla gick ju sönder och hon fick en ny på direkten). Hon gillar den såååå mycket bättre än Ergon. Köpte en galet fin barnbok som typ riktar sig till femåringar, med en massa olika länder, kartor och språk. Tänkte att det skadar ju inte om även föräldrarna njuter av läsningen. Detaljrikedomen gjorde dessvärre monstret hyperaktivt så den lugnande kvällsläsningen gick inte riktigt som planerat. Men fin är den, boken. Med pandor som säger "ni hao" och allt.
I morse gick jag förresten på core för första gången på över ett år. Måste säga att jag var ganska nöjd med min form trots allt. Magen ser lite skum ut fortfarande, i synnerhet här i Sverige där jag är gravid med tretton liter jordgubbar för jämnan. Men det lär rätta till sig bara jag gör "båten" och "kissande hunden" och alla de andra övningarna, tillräckligt många gånger i veckan. Mina föräldrar passade monstret och hon slök girigt två stora flaskor med mjölk. De håller på att tömma det lilla lager jag lagt upp i frysen. Hade det på känn... det är verkligen bara jag som inte kan mata henne med flaska, så fort hon ser mig vill hon bara ha the real thing. Och hon är en liten gourmet, vill bara käka riktig mat tillsammans med oss och helst bara nyheter, två- tre gånger sedan tröttnar hon på en smak. Bebisgröten ratar hon, kniper envist ihop munnen så fort skeden med den smakfattiga sörjan närmar sig.
Apropå det ja, nu ska jag gå och äta något så klassiskt som köttfärsfyllda zucchinis. Gjorda av mamma är jag säker på att de smakar smaskens.
Ankan: Mannen söker jobb i attraktiva storstäder i Europa, alternativt Stockholm eller Skåne. Han tänker öka på sin lön rejält och det lär inte bli några problem med hans kina-erfarenhet. Å andra sidan har han hela tiden legat i underkant eftersom han aldrig bytt företag. Så anspråken är knappast orimliga. Förutom att han i princip alltid jobbat i samma sektor så har han bred erfarenhet som produktons- och underhållschef, alltid med lysande resultat (typ vände förlust-avdelning till koncernens mest framgångsrika, på två år. Fast då hade vi typ INGET privatliv). Så han har ganska höga krav faktiskt, med rätta. Men framför allt vill han jobba med något lite "modernare" än han gör nu.
Mat var det ja.
Rosen - din man är ju så intresserade av Touren att jag bara måste visa dessa foton maken skickade till mig.
www.boston.com/bigpicture/2008/07/2008_tour_de_france.html
Då passar jag på och vidarebefordrar länken till min Toursgalne man. Nu ska vi till Helsingborg och äta fisk på någon av restaurangerna i nya hamnområdet. Ha en mysig dag, alla!