• Gemma

In vino och cappuccino

...och så en skvätt modersmjölk därtill (fast de samvetsgranna låter bli att blanda). Låt vätskorna flöda, så följer orden automatiskt.

• Svar på tråden In vino och cappuccino
  • Lapinette

förhoppning - ja annars lär du få svälta . Själv ska jag också handla och träna ikväll.

• förhoppningsis

Ni som har varit i New York var ska man bo om man ska dit och shoppa? Har inte så höga krav på boendet eg. det ska vara rent, inte vandrarhem och det ska vara egen dush å toa mm. Ska dit med en tjejkompis tänkte jag i vinter. Läget är viktigt.

• förhoppningsis

FÖr er som är lika nyfikna som jag så finns det bilder av Amelle på FB nu, tagna av någon av gästerna...

• förhoppningsis

Amelle
    Du var verkligen jättefin!

• Lapinette

Tack för tipset förhoppning, ska direkt in och kolla.

• Stålhandske

God kväll mina eminenta damer! Tänkte kika förbi en sväng?

Har inte kunnat logga in då bröllopstorget bestämt sig för att min emailadress inte är registrerad på BT- vilket den är. Men så ikväll gjorde jag ett nytt försök, och helt plötsligt är jag tillbaks. Bara sådär!

Jag har följt er under tystnad, sådär lite "spionage light" som jag är så bra på. Och ni verkar alla ha det så, så bra. Jag är så glad!

Först och främt; Amelle, jag såg precis bilderna! Så fantastiskt vackert. Din man och du ser så lyckliga och trygga ut. Hur känns det nu?

Förhoppning, du är så rar som efterlyser mig på Facebook. Stort grattis till jobbet, du förtjänar det verkligen. När börjar du?

Lappis, läste att ni ställt er i adoptionskön, vilket jag tycker låter utmärkt. Hur känns det?

Gemma, förstår att du NJUTER nu.
    En fråga bara, är det första gången dina föräldrar/syskon träffar Maxine? Eller har jag missat tidigare gånger?

Mitt liv, det har rullat på i en fart som nog är straffbar! Att det redan är juli! Jag har mestadels jobbat, läst in en mattekurs, renoverat i lägenheten (som börjar ta form nu, tack och lov), samt försökt trycka in vänner, familj och älskade mannen. Förra veckan var jag på Cypern med H, hans mamma och hennes nya "vän", samt båda H:s båda systrar med familjer. Allt som allt tolv personer, så gissa att det var ett projekt att hitta en bra restaurang varje kväll!
    Resan var trevlig, men let's face it; jag med min ljusa hy fixar inte 34 grader i skuggan. Trots att jag kanske exponerade min bleka lekamen i direkt solljus i max fem minuter så fick jag värmeutslag och blåsor på kroppen. Sen ville jag högljutt klaga på hettan var femte minut, men begränsade mig till varje kvart, vilket säkert räckte till det också för mina stackars medresenärer.
    Sen är väl inte Cypern alltför spännande, men svärmor stod för fiolerna, så vad ska man säga?

Idag har vi sprungit på Ikea, K-rauta, Bauhaus och Hemtex -Väldigt Svensson!

Har köpt en fristående garderob och en uppsjö av stänger, konsoller och backar från Elfa som ska upp för ytterklädesförvaring. Gjorde även ett fynd på Hemtex; Ett bäddset + två extra örngott som egentligen var på 50% rea, men då de förra veckan hade 60% på alla bäddset så lovade tjejen i butiken att det fick jag också idag om jag ville. Framme vid kassan fick man ytterligare 10% rabatt på slutsumman om man blev medlem i Hemtex Club. Så 70% rabatt- det om något är något att vara stolt över!
    Att handla på rea har aldrig varit min grej, har nästan aldrig gjort det, men nu förstår jag tjusningen. Det känns nästan som om man tjuvar stackars butiken på kosingen!

Nu ska jag kämpa upp sista Elfa- backen och duscha. Sen säng!

• Stålhandske

Kom på i duschen- Just det, Izunia! Bebis! Så spännande!

• förhoppningsis

Hej Stålis, kul att se dig här igen!!
    Hoppas du fortsätter att hänga här.

Igår hade jag min i särklass bästa matupplevelse - alla kategorier - alltid!
    Servicen var utan att överdriva helt perfekt!
    Så Lapinette vi skålade för dig som tipsade om att det inte hade sommarstängt ännu, dock stänger de om någon vecka.

Återkommer med en längre redogörelse ikväll efter jobbet.

• Lapinette

Stålis - har undrat så vart du tagit vägen men har ju sett att du lever på FB . Kul att du tittar in och uppdaterar oss. Hur går det med plugg och jobb, ska du läsa någon kurs till hösten?

förhoppning - väntar med spänning på din redogörelse från Dahlgren. Om vi blir i Stockholm nästa bröllopsdag (vilket jag inte hoppas på för jag vill vara i Bordeaux ) så ska jag absolut lobba för ett besök.

• Gemma

Nu vill man ju veta hur det går för Izunia + 1.

Amelle, har dregglat över dina vackra bilder på FB. Du var verkligen sååååå snygg! Stilren och skulptural, mot den mysiga, mjuka miljön.

Stålis: Yes, kul att ha dig här! Ja det är första gången för monstret i Europa och första mötet med familjen. Ömsesidig tok-glädje. 34 grader i skuggan är ingen semester, det är ett hårt arbete för att överleva. Alternativt en vanlig dag i Kina... Thank god för att vi inte är där längre.

förhoppningsis: Supergrattis till maten! Och härliga helgen! Och nya jobbet! Ja, till allt, i princip. Tycker numera att jag nästan bara har anledning att gratulera dig. Kan väl nästa köra ctrl+C på alla inlägg till dig? (grattis!) Och skötdyna har nog alla mammor i väskan, inklusive jag. Har faktiskt en rätt omfattande, eller rättare sagt komplett, väska med ombyte och så vidare. Men man bör ändå lära sig leva utan skötbord och liknande bekvämligheter så snart som möjligt för att inte bli bunden till hemmet med sin bebis. Det är ju liksom bara svårt första gången att amma ute och byta blöja i knät och liknande. Höll också på att smälla av när väninnan alltså halade fram en jäkla AMNINGSKUDDE, och sen hade hon ändå missat en så viktig grej som att ha en tunn sjal med sig så när det var matdags hängde ändå hela härligheten ut. Jag kände mig riktigt pryd när jag snabbt smusslade fram min sjal och mumlade: "Här, du ser lite... kall ut." Å andra sidan är hennes bebis bara två månader och de har inte varit ute så mycket så hon har inte hunnit få snits på saker än. Det kommer nog. Som min egen mamma så diplomatiskt sa: "Precis som du lär dig saker hela tiden av dina väninnor, så har säkert (X namn) lärt sig en massa av dig idag.)

Livet börjar anta en stillsam småstadslunk, men med monstrets närvaro blir den aldrig klaustrofobisk utan snarare pittoresk, med inslag av små och stora bekymmer. Pratade länge med en väninna igår som har en hjärntumör. Sov inte så bra i natt, efter det. Men ändå - njöt av att höra hennes drastiska beskrivningar av perukmakerskan i förorten, hur hon försökte smycka det lilla rummet på radiumhemmet med äkta målningar och dyra doftljus, med mera. Hon är och kommer alltid att förbli min glamourgudinna.

Här är så grönt, i lager på lager och omlott. Mina ögon börjar vänja sig. Öronen tar längre tid på sig; insåg i förrgår att jag faktiskt inte HÖR fågelsången i skogen, det låter bara - tyst. Jag går också konstant och sjunger för monstret, av vana och för att hålla henne på gott humör i den nya, indigoblå Ergon som min rygg älskar men som hindrar små monster att se framåt och sparka galet med fötterna som de helst vill.
    Lunchen äts på altanen varje dag och monstret sitter tyst och häpen i sin barnstol och följer våra stundtals rätt hetsiga konversationer. Fortsätter också med de små smakportionerna som jag började med för en dryg månad sedan, hon är i vanlig ordning nyfiken och sugen på allt nytt men redan efter två gånger tröttnar hon och kniper ihop de små läpparna. Serverade en majsgröt som min väninna rekommenderat men det ledde till tokförstoppning och olyckligt monster - och mamma. Det sägs att bebisar kan gå en vecka utan att bajsa och det är normalt, men monstret åbäkar sig och blir förfärligt teatralisk redan efter ett dygn, jag är säker på att ni kan se henne framför er. Ringde därför BVC - aaaah, BVC! Snälla syster Lena satt i telefon en halvtimme med mig utan att vilja ha betalt! Sen kollade hon upp lite mer fakta med en läkare och ringde tillbaka! Vi kom i alla fall fram till att jag ska låta monstret amma på så länge hon vill, är generellt emot att bebisarna själva får bestämma i alla lägen men när hon nu faktiskt sover tolv timmar per natt utan minsta lilla knyst, plus är så lång och stor (men lite mindre tjock, yes!), då är det uppenbarligen inget som saknas i näringsväg. Och hon vill verkligen bara ha en matsked av något annat, max, sedan är det Restaurang Chez Maman som gäller igen.

Inser också att mamma och pappa och jag behöver ta lite time out från varann. Hur mycket vi än gillar varann så är vi trots allt inte vana vid att äta alla mål tillsammans. Igår blev det i alla fall en ljuvlig lunch (gös) med utsikt över den närbelägna sandstranden. Vi planerade dopmiddagen med hovmästaren - det blir middag på fredag kväll, aktivitet (cykling till Kullaberg + lunch på Grand Hôtel) på lördagen och själva dopet, med champagnemingel och lunch på söndagen. Valde alltså meny: Pata negraskinka med färska fikon och päronsallad, lättrimmad torsk med currydoftande skum och sen valrhôna-chokladkaka med bär. Mannen och jag bjuder, mamma och pappa bjuder på lunchen plus att de upplåter sitt hem och sin trädgård till minglet.

Idag ska vi till malmö och luncha med min fina fotografväninna, ni minns kanske att hon hälsade på mig i november..?

I morgon lämnar jag med varm hand över dottern till mamma och pappa (har redan pumpat ut ett litet lager mat till frysen) och beger mig till SATS, för nu har jag gett upp - kommer helt enkelt vara förkyld tills jag dör av ålderdom.

Svar på tråden In vino och cappuccino