• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Pyron

åhhhh så fint, den sitter ju jättebra.

Mina klänningar är nu i frankfurt.

• Pyron

Det var någon mer som har pratat om madonna-stuket.
    Hoppas nu att det går att fixa så att den sitter perfekt.

The Bumblebee skrev 2008-05-30 18:18:27 följande:

Så - nu har jag provat min klänning! 8 dar innan bröllopet kom den alltså fram till mig. Inga större fel - men vissa justeringar m-å-s-t-e göras! * Den är t.ex. för kort även när jag provar den barfota...ser tack o lov ut som att det inte vore så komplicerat att fålla ner den fram.* Den är lite för vid - så när jag håller upp armarna glider hela klänningen nedåt. Jag tappar den inte (tänker på skräckbild jag sett här BT ) men det känns att den inte sitter perfekt.* Sedan tycker jag att den ser lite lustig ut över bysten - när man tittar som jag uppifrån. Syns dock inte på foton och mina systrar säger att de inte alls tänker på det. Jag tycker att de insydda skenorna har lite knepig form...lite madonnastuk...
  • Thailand 08

Ska beställa en klänning till

• Pyron

amazonen: Hur går det med leveransen. Är den på väg?

• The Bumblebee

F-n oxå, klänningen sitter inte alls bra... Testade den igen, med rätt underkläder, och den hasar verkligen ner. Sen är den alldeles för kort oxå. Så jäkla synd eftersom den är så otroligt fin i övrigt - jag vill ju ha den där klänningen ju!

Vet inte vad jag ska göra. En sömmerska ska titta på den imorgon - men hon lät inte övertygad om att det skulle gå att fixa... OM inte, så sitter jag ju i klistret nu. En dryg vecka till bröllopet och ingen klänning...

• Thailand 08

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:35:38 följande:

F-n oxå, klänningen sitter inte alls bra... Testade den igen, med rätt underkläder, och den hasar verkligen ner. Sen är den alldeles för kort oxå. Så jäkla synd eftersom den är så otroligt fin i övrigt - jag vill ju ha den där klänningen ju!Vet inte vad jag ska göra. En sömmerska ska titta på den imorgon - men hon lät inte övertygad om att det skulle gå att fixa... OM inte, så sitter jag ju i klistret nu. En dryg vecka till bröllopet och ingen klänning...
    NEJ!! men hur 17 ska du göra om det inte går att fixa till??
    Finns det nåt att hyra i närheten där du bor?
  • Pyron

hoppas att sömmerskan kan fixa den.

• DetOrdnarSig

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:35:38 följande:

F-n oxå, klänningen sitter inte alls bra... Testade den igen, med rätt underkläder, och den hasar verkligen ner. Sen är den alldeles för kort oxå. Så jäkla synd eftersom den är så otroligt fin i övrigt - jag vill ju ha den där klänningen ju!Vet inte vad jag ska göra. En sömmerska ska titta på den imorgon - men hon lät inte övertygad om att det skulle gå att fixa... OM inte, så sitter jag ju i klistret nu. En dryg vecka till bröllopet och ingen klänning...
    Gud vad tråkigt! Din klänning som var såå fin!
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!