• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • FruT 080808
    Vikctoria skrev 2008-05-30 09:40:12 följande:
    Nu är min klänning klar! Jag har precis fått bilder från Lillsessan. Bilder finns i mitt galleri - säg gärna vad ni tycker! Det enda som ska göras innan den skickas till henne är att alla mått ska dubbelkollas och så ska det med en platta "bakom" korsettryggen.Åh, vad jag är glad!
    Jättesnygg!!
  • Lina_K
    grabbarna skrev 2008-05-30 10:49:34 följande:
    söt! hade jag den hemma hade jag nog gått och klappat på den jag också hihi sorry var ju liksom bara tvungen
    Hm... Det blev ju rätt kul faktiskt även om det inte alls var meningen...
  • Petula08

Hm...jag har varit alldelens för upptagen av allt planerande att jag helt glömt bort det där med klänning.

Gifter mig 30 augusti. Är det försent att beställa?? Tänkte först beställa från Lillsessan men läste på hennes hemsida att det tar 2-3 månader innan klänningen kommer hem. Tar det kortare tid hos Milly eller Kanacca???

Fasiken! Det verkar soma att om huvudet är dumt så får plånboken lida..

• bridesilly

Det är nog ungefär lika lång leveranstid på alla kinaklänningar är jag rädd!

• Lina_K

Jag beställde min den 17 april och fick den den 28 maj. Jag beställde inte express men det kan du göra för att få klänningen snabbare. Det kostar 50 dollar extra.

• Mamasnest
    Helena1978 skrev 2008-05-29 20:46:19 följande:
    Mamasnest:Tråkigt det här med förseningarna från Millys. När dem väl skickar den går det nog fort för dig att få den. Min skickades i torsdags förra veckan och jag hade den kl.9 på måndagen.Hoppas du får den snart!
    Vad skönt att höra. Får jag bilderna i helgen kanske de skickar dem i början på nästa vecka.
  • The Bumblebee

Igår fick jag inget paket - så nu hoppas jag på leverans till mitt utlämningsställe efter kl. 16 idag istället. *pirr pirr* Ringde faktiskt posten och frågade NÄR jag skulle förvänta mig paketet och enligt henne skulle de ta 2 dar (vilket det har gjort idag). Jag hoppas att jag får prova brudklänning ikväll å vara lycklig!

Vikctoria:
    Supersöt klänning!

• Vikctoria

Tack så mycket allihop!

Jag är jättenöjd - tycker att den är jättefin..

• batwomen

Hej en liten undran, kan man beställa express i efterhand? Jag börjar få ont i magen. Enligt allt så ska jag ha 10dagar "över" men med all j*lskap så kommer väl klänningen 11 dagar sent...
    Har pepprat Millys med mail så jag tänkte fråga er före...

Jag blir lite lättad då jag läser om er som fått eran klänning snabbt, fast jag vet ju inte hur mycke ändringar mm som ni gjort. Jag har satt ihop två av deras klänningar + en bolero från bild.

• The Bumblebee

Så - nu har jag provat min klänning! 8 dar innan bröllopet kom den alltså fram till mig.

Inga större fel - men vissa justeringar m-å-s-t-e göras!

* Den är t.ex. för kort även när jag provar den barfota...ser tack o lov ut som att det inte vore så komplicerat att fålla ner den fram.
    * Den är lite för vid - så när jag håller upp armarna glider hela klänningen nedåt. Jag tappar den inte (tänker på skräckbild jag sett här BT ) men det känns att den inte sitter perfekt.
    * Sedan tycker jag att den ser lite lustig ut över bysten - när man tittar som jag uppifrån. Syns dock inte på foton och mina systrar säger att de inte alls tänker på det. Jag tycker att de insydda skenorna har lite knepig form...lite madonnastuk...

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!