• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Pyron

Åhhhh då kommer min på måndag.

Helena1978 skrev 2008-05-29 20:46:19 följande:
    Mamasnest:Tråkigt det här med förseningarna från Millys. När dem väl skickar den går det nog fort för dig att få den. Min skickades i torsdags förra veckan och jag hade den kl.9 på måndagen.Hoppas du får den snart!
  • Madison75

Fick mina varor från Kanacas i förrgår.
    Kunde bara följa paketet på fraktsidan tills det stod "leaving sortingcenter Shanghai". Sen gick det 2 dagar och sen ringde det på dörren kl. 8.00 en morgon. En signatur senare och jag stod i en brudklänning =0)
    Klänningen var över förväntan. Hade ställt in mig på att allt möjligt kunde vara fel. Men det som ska göras är att sy in midjan och lägga upp den en aning.
    Tärnklänningen var så fin och satt som ett smäck på min dotter. Blir nästan tårögd bara jag tänker på det.
    Det jag var missnöjd med var slöjan och boleron. Jättefina, men tyvärr helt fel, inte min stil. De verkar ha tagit första bästa och slängt ner i paketet. Så jag har mailat dem, vi får väl se om de svarar.
    Måste ändå få säga att jag är skitnöjd med två fina skräddarsydda klänningar (plus slöja och bolero) för knappa 2300 kr.

• Pyron

Så härligt att det blev så bra.

Väntar på att få se fina bilder nu då.

• bianca4ever

Hur har ni gjort för att beställa från Kina?
    Hur lång leverans var det? Börjar få panik att hitta drömklänningen, snälla tips?

• Pyron

Detta är spännande:

Anlänt till DHL i East China Area - China, People's Republic

undrar vart det tar vägen nu.
    Är det någon som har en färdplan?

• Nienna
    Pyron skrev 2008-05-29 22:38:46 följande:
    Detta är spännande:Anlänt till DHL i East China Area - China, People's Republicundrar vart det tar vägen nu.Är det någon som har en färdplan?
    Japp, så här såg min ut:

Maj 24, 2008 16:12 Suzhou & Surrounding Area - China, People's Republic Försändelse hämtad

Maj 24, 2008 21:23 Suzhou & Surrounding Area - China, People's Republic Lämnat DHL:s station i Suzhou & Surrounding Area - China, People's Republic

Maj 25, 2008 01:36 East China Area - China, People's Republic Anlänt till DHL i East China Area - China, People's Republic

Maj 25, 2008 04:32 East China Area - China, People's Republic Lämnat DHL:s station i East China Area - China, People's Republic

Maj 25, 2008 19:46 Frankfurt - Germany Anlänt till DHL i Frankfurt - Germany

Maj 26, 2008 11:17 Frankfurt - Germany Lämnat DHL:s station i Frankfurt - Germany

Maj 26, 2008 18:27 Leipzig - Germany Anlänt till DHL i Leipzig - Germany

Maj 27, 2008 03:42 Leipzig - Germany Lämnat DHL:s station i Leipzig - Germany

Maj 27, 2008 05:19 Arlanda - Sweden Anlänt till DHL i Arlanda - Sweden

Maj 27, 2008 06:11 Arlanda - Sweden Behandlad för klarering av Arlanda - Sweden

Maj 27, 2008 06:17 Arlanda - Sweden Tullbehandling klar på Arlanda - Sweden

Maj 27, 2008 10:22 Arlanda - Sweden Anlänt till DHL

Maj 27, 2008 11:14 Arlanda - Sweden Leverans genomförd inga leveransbesked att vänta

Hoppas det inte blir alltför rörigt...
  • Nienna

Dotterns klänning hade inte kommit till utlämningsstället idag, får ringa dit och höra i morgon, har över 2 mil dit så jag tänker inte åka i onödan...

• Pyron

Kanon, den ska jag spara.

Kul att ha nåt att jämföra med.
    Tack

• Nienna

Efter det gick den över till landtransport och fick ett nytt trackingnr. Då jag bor ute i den jämtländska skogen skulle det ta två extra dagar hit, men i morgon är det tre...

• Pyron

Åhhh då får vi hoppas att den kommer imorgon, sen är det ju helg, det vill man ju inte vänta på.
    Som en annan måste göra.

Kör dhl på helgerna oxå?

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!