• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Thailand 08

Linda och Hannes skrev 2008-05-27 11:03:41 följande:

Jag har en del kg att loosa oxå... därför denna fråga... Eller funkar snörning bak (istället för dragkedja) bättre för en som håller på att krympa kanske? Storleken blir ju mer flexibel då liksom tänkte jag...Linda och Hannes skrev 2008-05-27 11:01:19 följande:
    Ja det rekomenderar jag.Snörningen fixar ju även om man missat lite vid måttagningen
  • Nienna

Thailand 08 skrev 2008-05-27 11:10:08 följande:

Linda och Hannes skrev 2008-05-27 11:03:41 följande:Ja det rekomenderar jag.Snörningen fixar ju även om man missat lite vid måttagningen
    Ja, bara man inte går ner jättemycket mellan man mätt sig och då man ska ha klänningen, det går ju inte att snöra ihop hur mycket som helst, speciellt inte om det ska vara snyggt också...
  • Amazonen

Fick två klänningar igår från Milly's! De skickades i fredags så snabbt gick det! (Brudklänningen dröjer dock) Jättefina och välsydda. Lite ljusare än vad tygprovet visade men jag är jättenöjd. Den ena är till mig själv som festklänning och den andra till tärnan. Min satt perfekt så nu är jag inte längre så orolig för att min brudklänning inte ska passa! Puuuuh!

• Amazonen

Mina levererades med DHL och de ringde INTE innan. Däremot kunde jag följa min order på DHLs hemsida och se att den blev lastad på budbil för leverans. Sen var det bara att ge sig till tåls en stund!

:)
    Thailand 08 skrev 2008-05-27 09:00:02 följande:

Ja eftersom jag inte hann öppna så la dom avin i brevlådan.Annars hade jag fått klänningen direkt.Leveransen var med EMS.Mina varor får jag med DHL och dom ringer alltid innan,sen är det bara att skriva under avin när dom kommer med varorna
  • Nienna
    lbmarbrg skrev 2008-05-26 20:38:36 följande:
    Hm, var in på DHLs hemsida och angav mitt trackningnr. Klänningen skickades i torsdag, men nu står det så här:Maj 26, 2008 02:25 Arlanda - Sweden Anlänt till DHL Maj 26, 2008 07:04 Arlanda - Sweden Leverans genomförd inga leveransbesked att väntaVad betyder det tror ni? Har iaf inte fått min klänning
    Idag stod det så när jag kollade min dotters klänning, chattade då med DHL och fick ett nytt fraktnr.
  • Lina_K

Min gick iväg från Millys igår så nu väntar jag!

• Pyron

Åhhh vad spännande. Min ska milly skicka imorgon. Dom har en ledig dag idag.
    Så du får nog din slutet av veckan, min sa dom skulle komma den 1/6 så den kommer väl på måndag.

• Thailand 08

Blev supernöjd med klänningen.Den var så himmla fin och satt helt perfekt

• Helena1978

Bilder på min klänning finns nu att beskåda i mitt album

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!