• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Nienna

Det är Kanacca du beställt från va? Skickar de med EMS? Kommer det inte upp något när du söker?

• Pyrate

Jag har beställt från Kanacca och den klänningen skickas via EMS. Den 22:e anlände den till Shanghai och senaste budet samma dag är att den har blivit "despatched from sorting centre". Därefter finns det ingen info överhuvudtaget och det kan ju lika gärna bero på att den blivit liggande, men någon egentlig aning har jag ju inte. Är det någon som har en susning om hur lång tid den kan förväntas ta när den väl är ivägskickad?

• Nienna

Kan det inte vara så att de t.ex. byter fraktbolag och det därför inte kommer mer info?

När 1koo skickat min klänning kunde jag bara spåra den till Arlanda. Ringde DHL och frågade och då var det så att den hade fått ett nytt trackingnr när den hade gått över till "landtransport".

• Thailand 08
    Pyrate skrev 2008-05-26 10:32:21 följande:
    Jag har beställt från Kanacca och den klänningen skickas via EMS. Den 22:e anlände den till Shanghai och senaste budet samma dag är att den har blivit "despatched from sorting centre". Därefter finns det ingen info överhuvudtaget och det kan ju lika gärna bero på att den blivit liggande, men någon egentlig aning har jag ju inte. Är det någon som har en susning om hur lång tid den kan förväntas ta när den väl är ivägskickad?
    Ja då har våra paket sällskap under Sverige resan.Min skickades oxå 22.Kommer nog idag eller imorgon
  • EldHav

Juste det, har lagt in ett par bilder på min kinaklänning i galleriet, men de är ganska dåliga bilder, svårt att fotografera sig själv helkroppsligt MED släp dessutom!!

• grabbarna

det man kan se ser jättesnyggt ut, ser ut att sitta kanonbra.... gulligt litet troll i nederkant också

EldHav skrev 2008-05-26 10:37:38 följande:
    Juste det, har lagt in ett par bilder på min kinaklänning i galleriet, men de är ganska dåliga bilder, svårt att fotografera sig själv helkroppsligt MED släp dessutom!!
  • Nienna
    EldHav skrev 2008-05-26 10:37:38 följande:
    Vilka beställde du från, Sheshopping? Visst kom din klänning jättefort, tyckte du beställde "nyss"?!
  • Pyrate

Thailand08: Är det sant? Tror du verkligen att det går så fort? Jag hade ställt in mig på att det kunde ta veckor...

• Thailand 08
    Pyrate skrev 2008-05-26 10:42:22 följande:
    Thailand08: Är det sant? Tror du verkligen att det går så fort? Jag hade ställt in mig på att det kunde ta veckor...
    Jag har för mej att det går på 3-4 arbetsdagar.Men denna vecka dyker dom säkert upp
  • EldHav
    grabbarna skrev 2008-05-26 10:39:22 följande:
    det man kan se ser jättesnyggt ut, ser ut att sitta kanonbra.... gulligt litet troll i nederkant också
    Jaha, just det, har två klänningar där, den utan broderier är den jag sytt själv, den med broderier är från kina. Vilken är finast??
    Den med trollet är den hemmasydda Min dotter på 16 månader
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!