• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Ljungfru

Oj! Dyker de bara upp sådär?
    Ringer de inte innan?

Thailand 08 skrev 2008-05-27 07:47:00 följande:

Den kom NU!!! Eller rättare sagt avin.Jag var på toa i morgonrock när det ringde på o hann inte öppna
  • Thailand 08
    Ljungfru skrev 2008-05-27 08:48:49 följande:
    Oj! Dyker de bara upp sådär?Ringer de inte innan?Thailand 08 skrev 2008-05-27 07:47:00 följande:
    Ringde på dörren 7.40
  • Ljungfru

Kommer de hem till en med en avi?

Thailand 08 skrev 2008-05-27 08:49:37 följande:

Ringde på dörren 7.40
  • Thailand 08
    Ljungfru skrev 2008-05-27 08:57:30 följande:
    Kommer de hem till en med en avi?Thailand 08 skrev 2008-05-27 08:49:37 följande:
    Ja eftersom jag inte hann öppna så la dom avin i brevlådan.Annars hade jag fått klänningen direkt.Leveransen var med EMS.Mina varor får jag med DHL och dom ringer alltid innan,sen är det bara att skriva under avin när dom kommer med varorna
  • Ljungfru

Aha...

Jag väntar fortfarande. Varje morgon kollar jag mailen det första jag gör men ingenting.
    Mailade den elfte maj och frågade hur det går. Fick till svar att de har mycket att göra och bad mig ha tålamod några dagar till (hon skrev inte veckor)
    Har inte blivit lovad att få den någon särskild datum heller så de kanske inte prioriterat min i fabriken då.
    Vill inte skriva och tjata heller. Har redan skrivit att om jag är nöjd med klänningen kommer jag att beställa en klänning till från dem.

Thailand 08 skrev 2008-05-27 09:00:02 följande:

Ja eftersom jag inte hann öppna så la dom avin i brevlådan.Annars hade jag fått klänningen direkt.Leveransen var med EMS.Mina varor får jag med DHL och dom ringer alltid innan,sen är det bara att skriva under avin när dom kommer med varorna
  • Thailand 08
    Ljungfru skrev 2008-05-27 09:09:51 följande:
    Aha...Jag väntar fortfarande. Varje morgon kollar jag mailen det första jag gör men ingenting.Mailade den elfte maj och frågade hur det går. Fick till svar att de har mycket att göra och bad mig ha tålamod några dagar till (hon skrev inte veckor)Har inte blivit lovad att få den någon särskild datum heller så de kanske inte prioriterat min i fabriken då.Vill inte skriva och tjata heller. Har redan skrivit att om jag är nöjd med klänningen kommer jag att beställa en klänning till från dem. Thailand 08 skrev 2008-05-27 09:00:02 följande:
    Dom mailar när den postas och då kan du räkna med ca 4 arbetsdagar tills den dyker upp.
  • The Bumblebee

Fick just höra att min klänning är på Arlanda under tullbehandling. Håll nu tummarna för att detta går snabbt!

• Linda och Hannes

Wow! Vad spännande med alla förvaäntansfulla brudar! För mig är det ännu kvar ett tag innan jag måste bestämma mig och köpa klänning. Om ni skulle rekomendera, hur långt i förväg bör jag betälla om jag vill köpa en kinaklänning? 6 veckor, 2 månader, 4 månader eller t.o.m upp till ett 1/2 år?

//Linda

• Nienna

Linda och Hannes skrev 2008-05-27 11:01:19 följande:

Wow! Vad spännande med alla förvaäntansfulla brudar! För mig är det ännu kvar ett tag innan jag måste bestämma mig och köpa klänning. Om ni skulle rekomendera, hur långt i förväg bör jag betälla om jag vill köpa en kinaklänning? 6 veckor, 2 månader, 4 månader eller t.o.m upp till ett 1/2 år?//Linda
    MINST tre månader skulle jag beställa, gärna mer. Ifall det skulle bli helt galet måste man ha tid för att gå till sömmerska eller i värsta fall köpa en annan klänning.
  • Linda och Hannes

Jag har en del kg att loosa oxå... därför denna fråga... Eller funkar snörning bak (istället för dragkedja) bättre för en som håller på att krympa kanske? Storleken blir ju mer flexibel då liksom tänkte jag...

Linda och Hannes skrev 2008-05-27 11:01:19 följande:

Wow! Vad spännande med alla förvaäntansfulla brudar! För mig är det ännu kvar ett tag innan jag måste bestämma mig och köpa klänning. Om ni skulle rekomendera, hur långt i förväg bör jag betälla om jag vill köpa en kinaklänning? 6 veckor, 2 månader, 4 månader eller t.o.m upp till ett 1/2 år?//Linda
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!