• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • The Bumblebee

Thailand 08 skrev 2008-05-30 22:41:25 följande:

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:35:38 följande:NEJ!! men hur 17 ska du göra om det inte går att fixa till??Finns det nåt att hyra i närheten där du bor?
    Jo, det finns ju ett par ställen... Men vad är oddsen för att jag hittar "min" klänning nu.
    Sen känns det ju surt att betala en klänning som jag inte kan använda - den jag fått nu menar jag - och sedan en hyrkostnad utöver.

Pyron - Jag hoppas oxå det!
  • Thailand 08

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:47:36 följande:

Thailand 08 skrev 2008-05-30 22:41:25 följande:
    Jo, det finns ju ett par ställen... Men vad är oddsen för att jag hittar "min" klänning nu. Sen känns det ju surt att betala en klänning som jag inte kan använda - den jag fått nu menar jag - och sedan en hyrkostnad utöver.Pyron - Jag hoppas oxå det!
    Stackare.Kram på dej och hoppas att det ordnar sej med sömmerskan
  • The Bumblebee

På bilderna som vi tog idag så ser den ut att sitta bra - eftersom jag spänner mig så att klänningen ska sitta fast. Men så kan jag ju inte gå hela dagen. OCH på det sättet blir ju klänningen ännu kortare. *surar, snyftar och tycker synd om mig själv*

• The Bumblebee

Thailand 08 skrev 2008-05-30 22:50:24 följande:

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:47:36 följande:Stackare.Kram på dej och hoppas att det ordnar sej med sömmerskan
    Tack tack... Sambons idé om att limma fast klänningen vid kroppen känns inte så lockande - så jag hoppas som sagt oxå på sömmerskan
  • DetOrdnarSig

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:50:54 följande:

På bilderna som vi tog idag så ser den ut att sitta bra - eftersom jag spänner mig så att klänningen ska sitta fast. Men så kan jag ju inte gå hela dagen. OCH på det sättet blir ju klänningen ännu kortare. *surar, snyftar och tycker synd om mig själv*
    En idé kan ju vara att skaffa något annat (enklare?) till festen och ha den något obekväma klänningen bara under vigeseln?
  • Thailand 08

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:52:10 följande:

Thailand 08 skrev 2008-05-30 22:50:24 följande:
    Tack tack... Sambons idé om att limma fast klänningen vid kroppen känns inte så lockande - så jag hoppas som sagt oxå på sömmerskan
    Du har all rätt att tcka synd om dej själv. Superlim eller Karlssons klister är nog inget att rekomendera
  • The Bumblebee

DetOrdnarSig skrev 2008-05-30 22:54:06 följande:

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:50:54 följande:En idé kan ju vara att skaffa något annat (enklare?) till festen och ha den något obekväma klänningen bara under vigeseln?
    Ja, det hade ju varit en idé förstås... Men jag vill ju verkligen få bära min brudklänning den här dagen - ända tills jag stupar liksom. Känns inget roligt att göra det "halvdant". Sen så är idén på en för kort brudklänning på alla foton inte så kul heller. Har fastnat i negativa tankebanor nu...sorry.
  • Pyron

Min finns det inte sånt där hollywood-tejp?

Men jag förstår det är inte ett alternativ.

• Zsarah

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:57:06 följande:

DetOrdnarSig skrev 2008-05-30 22:54:06 följande:
    Ja, det hade ju varit en idé förstås... Men jag vill ju verkligen få bära min brudklänning den här dagen - ända tills jag stupar liksom. Känns inget roligt att göra det "halvdant". Sen så är idén på en för kort brudklänning på alla foton inte så kul heller. Har fastnat i negativa tankebanor nu...sorry.
    Är det en axelbandslös? isåfall kan du ju sy ditt axelband så faller den inte ner. Hoppas ni kommer på en lösning som funkar.
    Lycka till!
  • Amazonen

Pyron-klänningen är just nu i Leipzig. Din och min färdas säkert tillsammans!

:)

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!