• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Amazonen

Bumblebee-går det inte att "förlänga" klänningen med liknande spets eller tyg? Åh, vad trist om det inte löser sig för dig!

• FruT 080808

The Bumblebee skrev 2008-05-30 22:35:38 följande:

F-n oxå, klänningen sitter inte alls bra... Testade den igen, med rätt underkläder, och den hasar verkligen ner. Sen är den alldeles för kort oxå. Så jäkla synd eftersom den är så otroligt fin i övrigt - jag vill ju ha den där klänningen ju!Vet inte vad jag ska göra. En sömmerska ska titta på den imorgon - men hon lät inte övertygad om att det skulle gå att fixa... OM inte, så sitter jag ju i klistret nu. En dryg vecka till bröllopet och ingen klänning...
    Neeeeeeeej!!
    Hoppas verkligen att en sömerska kan fixa till det där! Har du en underkjol du kan skippa för att få den längre?

Hoppas att det löser sig!

Man börjar ju bli lite orolig att man ska få fel igen...
  • Pyron

Detta är ju roligt.
    Ska din till malmö stockhlm eller göteborg?
    Min ska till malmö. Jag bor ju i Halmstad.
    Såg du på sidnr: 14 att vi har fått en färdplan att följa.?

Amazonen skrev 2008-05-31 07:56:39 följande:
    Pyron-klänningen är just nu i Leipzig. Din och min färdas säkert tillsammans!:)
  • phly

>>The Bumblebee:
    alternativ är ju att korta ner klänningen till en kort modell.
    Annars kan man låta klänningen vara i sin längd, och har en passande underkjol inuti, som man väljer ut liknande tyger och förlänga underkjolen istället, kanske med finare spets el nåt sånt, ser ut som volanger/lager, det blir nog säkert bra.

är du rädd för att klänningen hasar ner, kanske du kan använda osynliga axelband. Lycka till

• Maja74

The Bumblebee: Se det från den positiva sidan: om klänningen hade varit för liten istället så hade du inte ens kunnat ta på dig den eller "förstorat" den. För stor klänning kan man sy in, hoppas att sömmerskan kan hjälpa dig! Min klänning var också lite för stor, min mamma kan sy så jag hoppas att vi får ordning på den för som den är nu kan jag inte ha den. Lycka till!

• Maja74

Har lagt upp bilder på min klänning. Jag beställde från Milly Bridal och de fick sy klänningen efter en bild för de hade inte den i sitt sortiment. Den var jättefin förutom att den är lite för stor, hoppas mamma kan fixa den.

• Ankan80

Jättefin klänning. Ser ut precis som på bilden tycker jag!

Maja74 skrev 2008-05-31 09:22:03 följande:
    Har lagt upp bilder på min klänning. Jag beställde från Milly Bridal och de fick sy klänningen efter en bild för de hade inte den i sitt sortiment. Den var jättefin förutom att den är lite för stor, hoppas mamma kan fixa den.
  • Vikctoria

Åh nej, vad tråkigt, Bumblebee.. Hoppas att ni kommer på ett sätt att fixa den!
    Kram
    Victoria

• Amazonen

Jättefin klänning! Ser ju precis ut som på bilderna! Grattis!

• Zsarah
    Snygg klänning, var den mycket för stor?
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!