• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Pyron

Ska klänningarna stanna i tyskland tills på måndag nu?
    Eller jobbar dom på helgen?

• The Bumblebee

Uppdaterar er...
    Nu är min klänning hos sömmerskan. Den måste tas in 3cm för att inte trilla ner, sedan ska hon försöka förlänga genom att fålla ner den oxå.

• Amazonen

Pyron - jag tror de kommer till Sverige sent ikväll eller tidigt i morgon bitti! Vi får ge oss till tåls!

:)

• Lina_K

The Bumblebee skrev 2008-06-01 07:27:41 följande:

Uppdaterar er...Nu är min klänning hos sömmerskan. Den måste tas in 3cm för att inte trilla ner, sedan ska hon försöka förlänga genom att fålla ner den oxå.
    Jag hoppas verkligen att det går bra! *håller tummarna*
  • Vikctoria

Uppdaterar er...Nu är min klänning hos sömmerskan. Den måste tas in 3cm för att inte trilla ner, sedan ska hon försöka förlänga genom att fålla ner den oxå.
    Håller tummarna för att det blir bra!
  • Pyron

Hoppas att det går att fixa. Håller tummarna för dig.

• C123

Nu blev jag nyfiken. Hur funkar det att beställa från Kina? Vilka sidor, märken, priser?? Hur går betalning till? Hur får man rätt storlek? HJälp!

• FruT 080808

Hoppas att det går att fixa!
  • Ljungfru
    C123 skrev 2008-06-01 22:50:33 följande:
    Nu blev jag nyfiken. Hur funkar det att beställa från Kina? Vilka sidor, märken, priser?? Hur går betalning till? Hur får man rätt storlek? HJälp!
    Det finns flera företag:
    Milly Bridals
    Kanacca
    Sheshopping
    1koo

Det finns fler men jag vet inte vad de heter.

Alla de företagen syr upp klänningar efter kundens mått. Ofta ingår det i priset men ibland får man betala extra för måttsydd.
    De har bilder på egna klänningar (kopior) men man kan också få en klänning uppsydd efter egna önskemål.

Har du en bild på en klänning du vill ha så maila den till de olika företagen för prisuppgifter.
    Se också till att vara ute i god tid eftersom det är förseningar nu och klänningen kan behöva justeras av en sömmerska före bröllopet.

Man kan betala med betalkort, banköverföring eller genom PayPal.
    Då man gjort sin beställning mailar de ett formulär där man fyller i sina mått. Där skall man också vara noga med att fylla i de eventuella ändringar man vill ha.

Häng på tråden så lär du dig en hel del
  • bridesilly

sen finns abigaleweddingdress och juliusbridal, keepmeinstitches (eller hur det stavas)

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!