• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • millanros
    grabbarna skrev 2008-07-30 16:22:33 följande:
    jo det närmar sig med stormsteg..idag var vi och kollade vart vi ska fotas med fotografen och ikväll ska vi vika alla festhäften..bara synd att vi kom på att vi glömt skaffa en ordentlig häftapparat *shit*
    Till syrrans bröllop sydde vi med maskin (rakstygn) i mitten.. blir lite finare och lite mer "eget" tips bara
  • Zsarah

Nu har jag fått bilder på klänningen, "löven" på släpet ska ifyllas men annars var allt okej. Var så nervös då jag läste att jag hade fått bilderna till mailen, mitt hjärta dunkade hårt innan jag öppna mailet.
    Men nu känns det bättre:)

• Soon and very soon

har fundering på det här med att skicka efter.. har inte bestämt mig.. är det inte svårt o få fram de ändraingar man vill ha?? gillade ingen av milly bridals egna klänningar hittar man en "designer klääning" då eller som de kopierar??

• Meiia

Soon and very soon: För mig har Milly funkat hur bra som hellst. Inga problem med ändringar och dom har svarat snabbt! Man kan skicka en bild på en klänning man vill ha så gör dom en kopia från bilden. Var bara tydlig med detaljer så att inget missas.
    Om man tycker det är jobbigt att förklara ändringar så kan man rita på bilden som man mailar och skriva vid sidan. Det brukar funka.

• bridesilly
    Zsarah skrev 2008-07-30 18:47:25 följande:
    Nu har jag fått bilder på klänningen, "löven" på släpet ska ifyllas men annars var allt okej. Var så nervös då jag läste att jag hade fått bilderna till mailen, mitt hjärta dunkade hårt innan jag öppna mailet.Men nu känns det bättre:)
    den ser kalasfin ut
  • Vendel och Angelica

Hej hej
    hamnade här inne då jag idag hittade en Romantica klänning som kostar 8900.- .... och tja skulle vilja komma undan lite billigare

Det är en lång tråd här men jag har försökt läsa så mkt, hoppas att ni ursäktar om jag kommer med ngn upprepad fråga

är det ngn som har beställt fr abigaleweddingdress? Vad är det för priser i så fall, och så klart är ni nöjda

Måste säga att alla era klänningar är sååå fina!!
    Vårt bröllop är först 22 aug 2009, men jag o m2b spånar förfullt, vilket är kul, idag var vi på stan med "min" tärna och tittade på klänningar o olika kläder till honom så skoj

• bridesilly

Vendel och Angelica skrev 2008-07-30 21:10:49 följande:

Hej hejhamnade här inne då jag idag hittade en Romantica klänning som kostar 8900.- .... och tja skulle vilja komma undan lite billigare Det är en lång tråd här men jag har försökt läsa så mkt, hoppas att ni ursäktar om jag kommer med ngn upprepad fråga är det ngn som har beställt fr abigaleweddingdress? Vad är det för priser i så fall, och så klart är ni nöjda Måste säga att alla era klänningar är sååå fina!!Vårt bröllop är först 22 aug 2009, men jag o m2b spånar förfullt, vilket är kul, idag var vi på stan med "min" tärna och tittade på klänningar o olika kläder till honom så skoj
    Jag har en suuuperfin klänning från abigaleweddingdress och kunde inte vara mer nöjd med dom. Priserna tycker jag ligger i stil med 1koo och millybridal. Materialet dom använder till varje klänning special importeras vad jag förstår. Sömmerskan som tog in min klänning (var lite för stor över bysten men det är nog jag som mätt lite för stort) sa att min klänning var otroligt välsydd och fin i material.
  • Vendel och Angelica

Aaahhh tack för svaret då vet jag!! Har hittat ngr där ska maila och fråga vad det är för olika priser :)

bridesilly skrev 2008-07-30 22:36:31 följande:
    Vendel och Angelica skrev 2008-07-30 21:10:49 följande:
    Jag har en suuuperfin klänning från abigaleweddingdress och kunde inte vara mer nöjd med dom. Priserna tycker jag ligger i stil med 1koo och millybridal. Materialet dom använder till varje klänning special importeras vad jag förstår. Sömmerskan som tog in min klänning (var lite för stor över bysten men det är nog jag som mätt lite för stort) sa att min klänning var otroligt välsydd och fin i material.
  • grabbarna

ja det tror jag säkert är fint men min symaskin är en gammal hederlig grön huskvarna från 1947 så jag tror inte den pallar sånt jag panikåkte till jobbet och lånade en häftmaskin så nu är det gjort

millanros skrev 2008-07-30 16:52:31 följande:
    Till syrrans bröllop sydde vi med maskin (rakstygn) i mitten.. blir lite finare och lite mer "eget" tips bara
  • bridesilly

Vendel och Angelica skrev 2008-07-30 22:47:37 följande:

Aaahhh tack för svaret då vet jag!! Har hittat ngr där ska maila och fråga vad det är för olika priser :)
    Det kan ta en dag eller två innan dom svarar men klänning är vält allt besvär det är att beställa från kina
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!